Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

anno

anno

17-03-2010 om 15:01

Contact met broer

Het is een heel lang verhaal, maar ik zal proberen om het kort samen te vatten. Het komt erop neer dat ik ruim 10 jaar terug ben afgestudeerd. Tijdens mijn studie was er een leraar die meer dan normale belangstelling voor mij had. Leende ook boeken uit (zonder dat ik die nodig had....), liep een volle klas uit zodra hij mij zag zitten in de aangrenzende studiezaal. In ieder geval had ik het idee dat hij mij wel erg leuk vond....en ik hem eigenlijk ook. Ik heb hem zelf nooit durven benaderen...en hij mij ook niet echt....we draaiden een beetje om elkaar heen zegmaar. Jaren na mijn afstuderen was ik inmiddels getrouwd en door diverse omstandigheden (huwelijk liep niet echt lekker) heb ik hem weer opgespoord. Vreselijk fout natuurlijk van mij....maar ik was zooooo benieuwd. Hij was zeer aangenaam verrast en vroeg direct waarom ik een andere achternaam had. Kortom, hij vond het erg jammer dat ik getrouwd was.
Inmiddels zijn we jaren verder en hij is getrouwd en geemigreerd naar erg ver. We hebben altijd contact gehouden en hij vertelde mij ook dat hij ging trouwen om zo makkelijker een verblijfsvergunning te krijgen. Hij somde ook een aantal dingen op die zijn vrouw deed qua werk en kerk en dat hij dat maar niets vond. Jaren later bleek inderdaad dat ze haar werk had opgegeven en dat ze bij haar kerk weggegaan was....precies zoals hij mij jaren eerder verteld had....
Nu ben ik via hyves zijn broer tegengekomen. We mailen veel en onlangs is die broer naar hem toegegaan met zijn vrouw. Daar heeft broer het over mij gehad en vriend was volgens broer erg vaag oer mij en hij kreeg de indruk dat vriend niet veel kwijt wilde over mij. Broer zei...dat de wereld toch wel erg klein was omdat ik broer op hyves ben tegengekomen en toen gaf vriend aan ......"iets te klein".
Ik heb nu het gevoel dat vriend het helemaal niet leuk vindt dat ik contact met zijn broer heb en dat ik kennelijk toch wel erg dicht bij hem in de buurt kom. Hij moet zich denk ik rotgeschrokken zijn, want ik heb hem daar nooit iets over verteld namelijk.
Ik snap sowieso zijn reactie niet want de contacten zijn puur informatief. Ik snap niet waar hij zo bang voor moet zijn.
Ik vraag met aan de andere kant wel af of ik nu niets erg moet oppassen....Vriend heeft me een weekje terug nog wel geaccepteerd als vriend op zijn facebook, dus zo erg kan ik toch niet wezen....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

17-03-2010 om 20:06

Oppassen...

voor wat?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-03-2010 om 20:29

Mwoh

Zoals je het nu opschrijft vind ik het niet zo raadselachtig.

Hij is getrouwd, hij heeft een ander leven. Hij vindt het wel aardig om af en toe wat van je te horen, maar op afstand.

Jij spoort hem op, legt contact, en blijkt nu ook nog de banden met zijn broer te hebben aangehaald. Dat klinkt alsof je plannen met hem hebt.
Ik zit ook niet te wachten op liefdes van vroeger die nu ineens weer de banden gaan lopen aanhalen.

Dat hij je niet weigert op facebook kan ook gewoon beleefdheid zijn.

"Ik snap sowieso zijn reactie niet want de contacten zijn puur informatief. Ik snap niet waar hij zo bang voor moet zijn."

Bot gezegd: dit klinkt me wat hypocriet in de oren. Jij benadert een love-interest van vroeger, legt contact met z'n broer, hebt uitgezocht wat zijn vrouw uitvoert, voegt hem toe op facebook, en dan heb je geen idéé waar hij nou bang voor zou moeten zijn?
Wat denk je nou zelf? Is dit echt allemaal zo 100% puur informatief als je beweert? In dat geval kun je ook makkelijk wat meer afstand nemen. Je nieuwsgierigheid is bevredigd, je weet hoe het met hem gaat.

Tirza G.

Tirza G.

17-03-2010 om 23:01

Offfffffff

traallalalla, ikke romanticus.
Hij mompelde "iets te dichtbij ja" tegen zijn broer omdat je nu niet meer uit zijn hoofd gaat. De wereld is klein, zo klein, tralalala, mijn lieve lieve geweldige fantastische studentje is weer terug in mijn leven, hoera hoera, maar jaaaaaaa ik kan er niks mee want ik ben getrouwd, oooooooo wat is het toch erg dat de wereld zo klein is.........

Tirza

anno

anno

18-03-2010 om 07:32

....

Ja, ik wacht gewoon af. Ik was niet van plan om hem eens een leuke lange mail te sturen ofzo. Van zijn kant mailde hij wel degelijk hoor. Het is niet zo dat alles maar van mijn kant afkomt. Hij wil vrienden zijn en dat is prima.
Ik ben wel voorzichtig ja.
Ik heb het eigenlijk niet over hem als ik met zijn broer mail. Gaat meer over wat hij en zijn vrouw doen en wat wij doen etc...Ik heb virend ook nooit verteld dat ik contact heb met zijn broer; daar had broer hemzelf mee geconfronteerd.
Ik moet oppassen ja want broer was niet zo te spreken over de reis en de houding van de vrouw van vriend naar hun toe (schijnt nu stukken beter te zijn na lange gesprekken). Maar broer geeft aan dat het eens maar nooit meer is om daarheen te gaan. Ik bedoel....ik moet oppassen dat ik neutraal blijf want de boel is zo opgestookt tussen broers.....

Terpi

Terpi

18-03-2010 om 10:45

Ben ik nou gek?

Ik snap er helemaal niets van. Wat *wil* je nu eigenlijk?! En wat maakt dat jij zoveel energie steekt in je bezighouden met de relaties van mensen uit je verleden?

Eerlijk?

Je klinkt als een soort stalker. Niet gezond.

Hoor jezelf nou eens praten! 'Ik snap sowieso zijn reactie niet want de contacten (met die broer) zijn puur informatief'

Wat bedoel je nou helemaal?? Dat ie pas over de zeik mag gaan als je gezoend had met zijn broer of zo? Je *hebt* toch helemaal niks met deze man?
En hoezo 'informatieve contacten'. Je hebt dus contact met 'broer van' om informatie uit te wisselen???????? AAARRRGGGH!

Ik zou van minder over de rooie gaan als ik jou 'oude leraar' was.

Ingrid

tonny

tonny

18-03-2010 om 14:03

Broer

Het is een apart verhaal. Je zoekt/vindt 'broer-van'. Omdat op hem het aureool van de verliefdheid van vroeger afstraalt ? of kwam je hem gewoon ergens tegen en vond je hem een leuk persoon om mee om te gaan?

Zulke activiteiten als 'op zoek naar vroeger' heb ik ook wel eens, maar ach, het is allemaal nostalgie en verloren tijd. Als je gespit in ooit écht leuk vindt als tijdspassering, ga gerust je gang, maar iets moois maken van het heden en de mensen die nú in je leven zijn, is veel verstandiger.

anno

anno

18-03-2010 om 15:28

Nee

ik kwam broer toevallig tegen op hyves en we konden goed met elkaar overweg.
Het is ook niet zo dat ik koste wat het kost wil binnendringen in het leven van vriend. Zo erg is het ook weer niet. Toevallig had broer het er met hem over toen die langsging met zijn vrouw.
Ik wil alleen niet dat vriend hierdoor slechte gedachtes gaat krijgen over mij. want dat is niet de bedoeling. Ik ga er ook niet bovenop zitten of gaan zitten mailen ofzo. Broer is alleen erg nieuwsgierig geworden.....en mailt me nu ook best veel min of meer persoonlijke dingen over vriend. In ieder geval dingen die ik niet zo snel zou vertellen tegen de eerste de beste vriendin/studente van vroeger.....

Enne wat cobi vroeg.....nee hoor ha,ha,ha. zo erg is het ook weer niet.
Hij had dat al in zijn hoofd ver voordat hij mij leerde kennen.

anno

anno

18-03-2010 om 15:36

Nog dit....

iemand zei nog dat vriend mij gewoon uit beleefdheid zou kunnen accepteren als vriend.

Dat snap ik dan weer niet. Als ik zo'n verzoek zou krijgen van iemand die ik liever niet te dicht in mijn buurt heb, dan accepteer ik die echt niet hoor. Die zou ik dan zeker ver van me houden (hij heeft dat trouwens gedaan nadat broer weer vertrokken was met vrouw naar NL). Zo'n actie snap ik dan echt niet terwijl hij op dat moment wist dat ik contact met zijn broer heb. Dan zou ik mij zeker weren als ik hem was....

Yta Chalne

Yta Chalne

18-03-2010 om 15:43

Flauwekul

Anno: "Dan zou ik mij zeker weren als ik hem was.... "

Nou, gooi 'm er dan af, voer die broer ook af met een zoet lijntje en ga iets nuttigs doen met mensen die echt een rol spelen in je leven. Dit lijkt me gepraat over niks, leidend tot niks, kortom verspilling van nationale tijd.

anno

anno

18-03-2010 om 15:56

hoe doe je dat? Ja, die vriend kan ik er makkelijk vanaf gooien ja...dat is het probleem niet. Maar die broer? Ik vind het eigenlijk wel gezellig waarover we praten...Ik kan goed met hem overweg en we praten ook over serieuze zaken waarbij hij toch heel anders tegen bepaalde dingen aankijkt dan ik zoals een discussie die we hadden over de "verkwistende Westerse Economie en haar rol in de Wereld". Die discussies vind ik leuk.

Primavera

Primavera

18-03-2010 om 17:20

Get a life!

Van de hele wereld is nou net die broer de enige persoon waarmee je zo gezellig en 'informatief' kan mailen? En van alle onderwerpen zijn jouw herinneringen van indrukken van vroeger van een ex-leraar waarvan je dacht dat die je wel zag zitten nou hèt onderwerp waarover jullie schrijven? Waarom noem je die nou eigenlijk 'vriend' dat is hij toch nooit geweest van je? En 'vrienden zijn' met die broer vindt ik ook een groot woord voor van internet-gebabbel. Heb je dan geen echte vrienden?

Mens, get a life! Ga wat nuttigs doen, eendjes voeren ipv roddels ofzo. Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand niks beters en interessanters kan vinden om te doen.
Groeten Primavera

Terpi

Terpi

18-03-2010 om 19:40

Op herhaling...

Wat *wil* je nu eigenlijk?

Sancy

Sancy

19-03-2010 om 10:42

Simpel

"iemand zei nog dat vriend mij gewoon uit beleefdheid zou kunnen accepteren als vriend. Dat snap ik dan weer niet"
Simpel. Keep your friends close, keep your enemies closer. En verder herhaal ik Terpi's vraag maar: wat *wil* je nu eigenlijk?

Dirkje

Dirkje

19-03-2010 om 19:11

Het kan aan mij liggen

maar toen ik dit twee dagen geleden las, kreeg ik een heel sterk deja vu gevoel. Komt me heel bekend voor het verhaal van de studente met de docent, de emigratie, de problemen in beide relaties, het contact dat al dan niet hersteld moest worden, het wederzijdse wel en niet.
Beste Anno, kan het kloppen dat je hier in het verleden al een paar keer over gepost hebt? Ik ben niet zo handig in het zoeken in het archief en ik weet ook niet onder welke naam/nick degene die over dit verhaal (ook?) schreef, dat deed, maar ik maak maak me er sterk voor dat mijn gevoel klopt. Maar hoe dan ook, wat je doel ook is of niet is, volgens mij is het hoe dan ook een kansloze situatie. Wat er ook gebeurd is en wel of niet gaat gebeuren met jullie, laat het achter je en ga door met je leven.
Groet,
Dirkje

MRI

MRI

19-03-2010 om 19:50

Had ik net zo dirkje. en anno...

Ik herken de hele stijl van schrijven maar ook zelfs de inhoud en de onverzettelijke houding uit eerdere postings.
Anno, als het zo is (en ik kan me vergissen natuurlijk): stop ermee en zoek hulp bij een psycholoog of psychiater. Die man is een obsessie voor je geworden!
Als je hierover niet eerder hebt gepost zou ik evengoed mee ophouden als ik jou was. Uitzichtloos gebeuren.

veel sterkte en wijsheid toegewenst.

MR

anno

anno

20-03-2010 om 16:41

Bedankt

Bedankt voor jullie meningen. Ik denk dat ik zo'n beetje gek aan het worden ben. Dit is toch niet normaal meer; zo'n obesessie! Ik dacht dat dat anderen altijd overkwam....mij niet. Ik ben getrouwd ja en het is toch te gek voor woorden dat ik me nog bezig houd met iemand die mij missschien als...."gevaar" ziet of wat dan ook terwijl ik een schat van een man heb.
Ik voel dat ik de enige ben die dit heeft en ik wordt soms misselijk van mezelf. Ik begrijp ook niet wat mij zo trekt bij die man. Hij is zeker geen knappe verschijning en vaak ergerde ik me zelfs aan zijn houding. Ergens heeft hij ooit iets in me losgemaakt wat ik koste wat het kost wil vasthouden ofzo en wat hij waarschijnlijk ooit nog een tijdje gevoed heeft (voor eigen ijdel gevoel of iets dergelijks...), maar na een tijdje losgelaten heeft. Ik had zelfs gehoopt dat hij mij niet als "vriend" geaccepteerd had. Dan is het voor mij makkelijk om de knoop door te hakken....
Misschien moet ik echt naar een psychiater ja.

tonny

tonny

20-03-2010 om 17:01

Of schrijf er een boek over

wie weet helpt dat.

de psychiater kan altijd nog.

Tirza G.

Tirza G.

20-03-2010 om 19:12

Nou

Een psychiater is zeker geen laatste redmiddel, juist als je vroeg gaat is er veel te bereiken!

Tirza

anno

anno

21-03-2010 om 16:54

Eruit

Ik heb "vriend" uit mijn vriendenbestand gemikt. Op mails van broer zal ik zo neutraal mogelijk reageren en dat contact ook afbouwen tot nul.
Gisteren zat ik op tv naar iets te kijken waarbij ik in ene keer zoiets had van: "waar ben je in 's hemelsnaam mee bezig"

Tirza G.

Tirza G.

21-03-2010 om 17:18

En?

Waar keek je naar? Dat vind ik voor de volledigheid dan nog wel even fijn om te weten.

Tirza

anno

anno

22-03-2010 om 14:22

Tirza g

waar ik naar keek doet er niet zoveel toe (het ging om een passage), maar ik besefte ineens wat een schat van een man ik eigenlijk heb en een prachtige kinderen. In die passage ging een van de echtelieden dood....ik bedacht me ineens hoeveel pijn ik zou hebben als ik mijn man zou verliezen....
Met jullie berichten in mijn achterhoofd.....knapte er iets bij me wat ik al die tijd wilde vasthouden....voor niets uiteraard.

Ik leef in het nu en moet geen mensen proberen na te jagen uit het verleden die wellicht helemaal niet op contact zitten te wachten en zelfs erg onzorgvuldig met anderen omgaan....

Knop ging dus om en ik heb hem uit mijn bestand gemikt (hij zal het waarschijnlijk niet eens doorhebben, maar dat deert me niet eens meer).

Bedankt voor jullie (harde) opmerkingen. Soms is het wel eens nodig om eens flink voor je kop 'gemept' te worden voordat je dingen inziet.

Ik ben zo ontzettend fout bezig geweest. Maar ja, het is nooit te laat om je leven te beteren, toch?

MRI

MRI

22-03-2010 om 14:38

Anno

Knap hoor, zo de knop omzetten. Probeer het vol te houden, het was eigenlijk een verslaving aan een illusie. En dat terwijl, volgens eigen zeggen, zoveel moois in huis hebt. Geniet ervan.

MR

anno

anno

22-03-2010 om 15:34

Nou

Wat je zegt! Hoe kan iemand zo verblind zijn zeg! Ik voel me zo'n ontzettende trut.
Jeetje, zul je net zien....gaat hij mailen! die gaan regelrecht de prullenbak in.

Terpi

Terpi

22-03-2010 om 16:17

Popcorn

*pakt de popcorn en trekt een wijntje open*

aaf

aaf

22-03-2010 om 18:12

Impulsief

Ik heb niet alles gevolgd. Maar je bent wel ineens snel "om". Verbazingwekkend snel. Als ik lees dat je 4 jaar geleden hier soortgelijke postings plaatste vind ik het bijzonder dat je nu, n.a.v. een paar confronterende reakties, deze man helemaal uit je leven bant. Ik hoop voor je dat je het volhoudt maar je komt op mij erg impulsief over.

anno

anno

23-03-2010 om 11:09

Terpi en aaf

ik hoop dat de popcorn je smaakt...

Aaf: noem het impulsief; ik heb tot nu toe geen enkele behoefte om contact te zoeken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.