Relaties

kransje
25-12-2010 om 20:01
Diner ergernis
Het volgende deed zich voor op kerstavond tijdens het diner:
Schoonpapa zoals elk jaar uitgenodigd om te eten, best lekker gekookt, de man is op leeftijd, moet dan af en toe ondertussen naar het toilet(plastabletten)is op zich niks mis mee, maar ik erger me geel en groen dat hij zonder zijn handen te wassen weer aan tafel gaat zitten eten, bah!
Wat ik graag wil weten, herkennen jullie dit bij familie?
Ik ga echt niet staan controleren, maar ik weet gewoon dat hij het niet doet
Zouden jullie er iets van zeggen, of toch maar niet voor de goeie kerstvrede

Manda Rijn
25-12-2010 om 21:15
Voordat je aan tafel
gaat even vragen of iedereen zijn handen gewassen heeft. Dat doe ik altijd richting mijn dochter, misschien kan je zoiets dan wat harder en directer zeggen zodat ook opa het hoort ??

Vertigo
25-12-2010 om 23:31
Hmm
Denk niet dat hij op zijn leeftijd nog zal veranderen! Die van mij echt niet.. Maar misschien moet je het gewoon vragen?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Carlista
26-12-2010 om 00:39
Nee
Ik zou er niets van zeggen. De man is te oud om nog te veranderen is mijn inschatting.
Verder denk ik dat hygiëne is uitgevonden door vrouwen. Mannen blijven toch een soort holenberen. Ze hebben een totaal andere vuiltolerantie. Áls ze zich al bewust zijn van vuil, dan hebben ze er vaak geen "last" van. Het zal ze iig niet bewegen tot schoonmaken.
Je schoonvader zal zijn eigen p**mel beslist niet als onhygiënisch ervaren. Waarom dan handen wassen? Hij plast er toch niet overheen?
Carlista

Philou
26-12-2010 om 12:36
Kan je
je man niet vragen of hij de kleinkinderen het goede voorbeeld wil geven? Ik vind het helemaal niet fijn idee, bah !

Kaaskopje
26-12-2010 om 14:11
Ik heb het opgegeven om
me daar druk om te maken. Als je eens wist hoeveel mensen hun handen niet wassen na het toilet! Ik begrijp het niet, maar zo is het maar net. Ik let er niet echt op, maar ik zit op het werk wel eens op de wc terwijl iemand anders er net afkomt. Het komt regelmatig voor dat ik de dames in kwestie dan niet naar de wastafel hoor lopen, maar meteen naar de deur.

Kaaskopje
26-12-2010 om 14:15
Reactie van mijn man
Ik vond het wel een onverwachte reactie van manlief. Hij zei net dat mannen op de wc's als op het werk zeer waarschijnlijk vaker hun handen wassen dan vrouwen omdat de sociale controle groter is. Je staat er gezellig naast elkaar te plassen en dan kun je het niet máken om je handen niet even onder de kraan te steken. Zo zie je maar weer. Vrouwen zijn viespeuken als ze de kans krijgen

Helen Hesselink
26-12-2010 om 19:17
Creativiteit
Leg, op t moment dat ie weer naar het toilet gaat, een lekker warm en nat handdoekje neer voor m. Jeweetwel, die krijg je ook wel eens in restaurants. Dan zeg je dat je dat voor m hebt gemaakt omdat blablabla, een of ander excuus over hoe dat helpt bij kloven ofzo. Hij vindt dat fijn, lekker vertroeteld met eeen warme doek, en heeft direct schone handen erbij...

Ilonka Verstappen
26-12-2010 om 23:30
Pc en wc
Ik verbaas mij er over dat er mensen zijn die er op letten of iemand zijn handen wast voor het eten.
Ik was mijn handen zelden na een wc-bezoek en volgens mij let niemand daar op bij een etentje. Wel was ik mijn handen voor het bereiden van voedsel. Ik zorg er zeker voor dat er geen vieze vaatdoekjes in de keuken liggen. Dat zijn volgens mij de echte ziekmakers.
Het toetsenbord van een pc is pas echt smerig als je het moet geloven en toch denk ik daar nauweijks aan als het gaat om hygiene. Het zit dus ook voor een groot deel tussen de oren bij mij.
Jeetje ik zou niet eens weten of mijn ouders altijd hun handen wassen na het plassen. En als ze dan wel hun handen wassen, misschien pulken ze dan nog stiekem even in hun oor of neus. Tja.
Groeten van Ilonka

Kaaskopje
27-12-2010 om 02:52
Lidwientje
Oh vast Maar toch een geruststelling dat op het werk tenminste de handen gewassen worden. Bij ons op het werk wordt eens in de zoveel tijd een berichtje rondgestuurd dat het weer treurig met de damestoiletten gesteld is. Van de mannentoiletten ben ik dat nog nooit tegengekomen. Ik begin echt te geloven dat vrouwen minder fris werken tijdens hun sanitaire stop dan mannen. (even heel algemeen gezegd dan)

Jo Hanna
27-12-2010 om 08:34
Moderne manieren
Beatrijs zegt: Hou je mond nou maar.
http://www.beatrijs.com/handen-wassen-na-wc-bezoek/
"Bijna iedereen slaagt er normaal gesproken in om niet over zijn of haar handen heen te plassen. Handen wassen na het urineren is niet noodzakelijker dan pakweg na een autoritje, gordijnen sluiten of tikken op een toetsenbord." Ik vind die opvatting wel .... euh ... verfrissend
Groet, Jo Hanna

kransje
27-12-2010 om 11:41
Catheter
Dan ben ik behulpzaam met het legen van de catheterzak, dusss komt hij nergens aan
Nog stukje stokbrood pa, ga je gang)
Dank voor alle reakties, wat mij vnmlijk stoort is het niet wassen na toiletbezoek TIJDENS het eten, en dan overal aanzitten aan tafel, of in chipsbakken graaien, bah

Rosase
27-12-2010 om 13:39
Eigen bakjes, eigen bordjes
Dat krijg je er echt niet meer uit bij die man hoor. En bovendien, zie ik echt niet hoe je zoiets nou een beetje luchtig ter sprake kunt brengen. Ik zie mij in ieder geval echt niet aan mij schoonvader vragen of hij voortaan zittend wil gaan plassen, laat staan beginnen over het aantal vingers waarmee hij dan zijn p**mel aanraakt. Overigens ook nog nooit over nagedacht of hij, of mijn vader of mijn zwagers hun handen wel wassen na het plassen.
Maak me in dat kader trouwens ook meer zorgen over de handen van de kinderen in de familie.
Ik zou, als het echt in je hoofd zit en er niet meer uitgaat, zoveel mogelijk eigen bakjes maken voor iedereen. Dus ieder een eigen bakje chips, een eigen bordje met brood etc. Maar dan denk ik nog dat je zult moeten accepteren dat dit bij jullie kerstdis en je schoonvader hoort. Of je doet het volgend jaar helemaal anders met het eten. Je hebt nog ruim de tijd om te bedenken wat je mogelijkheden zijn om het eten zo in te richten dat je niet hoeft op te eten wat hij met zijn handen heeft aangeraakt.

Anienom
28-12-2010 om 09:24
Bah
Mijn schoonvader waste zijn handen ook niet na wc bezoek. Liet ook de deur open tijdens het plassen om gezellig door te kunnen kletsen, brrr. Vergat regelmatig door te trekken. Had ook geen tafelmanieren, als nog niet iedereen zat ging hij al opscheppen, met één lepel dan alle bakjes en pannen langs. Ik heb me er waarschijnlijk nog meer aan geërgerd omdat ik hem niet mocht.
Gelukkig is vriend erg proper. Heb ik ook op gelet in het begin. Handen wassen na wc, CHECK! Ik vind het wel degelijk belangrijk. Maar het is moeilijk iemand als een schoonvader erop aan te spreken. Vooral met kerst, zo'n dag dat je niet met scheve gezichten wil zitten.

Rosase
28-12-2010 om 10:04
Pelle
Nee, dat had ik niet door.
Ik vond het wel een goeie toevoeging van je

une femme
28-12-2010 om 13:18
Haha
ik moet erg lachen om dit draadje, ik neem toch ook aan dat het min of meer grappig bedoeld is?? ik heb er werkelijk nog nooit op gelet of iemand wel of niet zijn handen wast na toiletbezoek. Ik zou er van mijn levensdagen mijn schoonvader niet op aanspreken, hoe verzin je het. Ik was trouwens zelf mijn handen ook wel eens niet, meestal wel, en ik denk echt dat niemand ziek wordt van ongewassen handen.
Groet une Femme

Minet
28-12-2010 om 15:06
Tjee, wat een ophef
Ik vraag me af of de mensen die hier zo 'viezig' doen over handen wassen na het plassen ook tijdens het vrijen zo vies zijn van alles. Moet je man ook eerst zijn handen wassen voordat hij jou mag aanraken, en zijn tanden poetsen voordat hij jou mag zoenen? Zijn huid schrobben voordat jij hem gaat kussen etc......wat een ophef over heel menselijke zaken.
Zo kan ik van kinderen ook legio voorbeelden noemen waarbij ze echt vanalles in hun mond krijgen, zijn jullie daar ook zo beducht voor dan?
Ik ben erg blij dat ik niet zo'n viesneus ben!

kransje
28-12-2010 om 17:36
Hygiëne
Schoonvader doucht zich zelden, heeft meestal een "luchtje" bij zich, zowel uit zijn mond als kleding etc. dus dat zal dan ook wel een rol spelen, maar ik blijf erbij dat ik het vies vind dat mensen NA een kleine nog erger grote behoefte) tijdens of voor het aan tafel gaan, hun handen niet wassen, bah, of zoals mijn ex zwager vroeger rond 13.00 uur uit bed kwam zeilen na avondje stappen en zo aan tafel schoof bbrr
Dus dit draadje is niet als grapje bedoeld, hier gaat iedereen gewassen en de tanden gepoetst de deur uit..lekker fris )

Anienom
29-12-2010 om 09:59
Tja
Dat je er niet ziek van kunt worden vind ik geen reden om het niet vies te vinden. Genoeg dingen die waar je niet ziek van wordt die ik toch vies vind.