Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Jovi

Jovi

17-11-2008 om 19:58

Een ander

Misschien krijg ik nu heel veel kritiek, maar ik moet het even kwijt. Ik ben getrouwd. Al heel wat jaren. Mijn man heeft geen aandacht meer voor me en dan druk ik me zacht uit. Hij negeert me eigenlijk gewoon. Ik kan aan aandacht, wat gesnauw krijgen. Dat heeft me al veel pijn gedaan. Hij drinkt en gebruikt drugs, over het laatste liegt hij, omdat hij weet hoe ik erover denk. Ik heb alles gedaan om er wat van te maken, maar dat is niet gelukt. Uit het niets kwam een man die ik al langer ken. Hij biechte zijn gevoelens voor mij op. Ik voelde me ineens weer bijzonder. We hebben wat afgesproken na veel gepraat te hebben en het was zo fijn om me weer wat waard te voelen. Ik voel steeds meer voor hem en hij voor mij, maar weet ook wel dat het niet eerlijk is. Ik ben erg bang voor mijn man. Hij heeft me beloofd me te vermoorden als ik weg ga of een ander krijg. Hij weet dus dat het niet goed gaat. Ik denk erover te vluchten, maar ik wil niet alles voor hem opgeven. Ik heb nu iemand anders en dat voelt zo goed. Ik ben ook heel bang voor hoe nu verder. Die ander kent mijn situatie en laat het aan mij over. Hij wil dat ik mijn eigen keuzes maak.

Jovi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

18-11-2008 om 08:56

3 dingen

"Hij heeft me beloofd me te vermoorden als ik weg ga of een ander krijg." --> dat is geen belofte maar een dreigement, een strafbaar feit zelfs.
"Ik denk erover te vluchten, maar ik wil niet alles voor hem opgeven" --> Zijn je spullen en je maatschappelijke status meer waard dan je zelfrespect, eigenwaarde en geestelijke gezondheid?
"Ik heb nu iemand anders en dat voelt zo goed" --> begrijpelijk, maar bedenk dat je nooit moet scheiden omdat er een ander is. Als je wilt scheiden, moet je dat doen omdat je overtuigd bent dat je ondanks alles wat je geprobeerd hebt, alleen en samen, je huwelijk voorbij is.

Marieke

Marieke

18-11-2008 om 10:08

Gebruik de flow

Deze verliefdheid kan je net het duwtje geven dat je nodig hebt om uit een ongezonde relatie te stappen. Gebruik de energie en eigenwaarde die het je geeft om eruit te stappen. Zoek hulp bij maatschappelijk werk of huisarts en ga dingen regelen. Misschien zul je eerst een tijd moeten onderduiken voor je verder kunt, zij kunnen je daarbij helpen. Schrijf je in bij de woningbouw voor een huis.
Geniet van de verliefdheid, maar bouw je nieuwe toekomst niet op deze vlam. De tijd moet leren of deze liefde beklijft. Je schrijft overigens niet of je kinderen hebt.
Marieke

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

25-11-2008 om 16:52

De soep wordt nooit zo heet gegeten...

Helaas heb ik ervaring mee, met dreigende a.s. exen. Maar tot nu toe is er nooit iets ergs gebeurd. Nu kán dat in jouw geval natuurlijk wel het geval zijn en je moet je voorzorgsmaatregelen nemen, maar voor je eigen gemoedsrust moet je ervan uitgaan dat het uiteindelijk wel zal loslopen. Beetje dubbel eigenlijk: in praktische zin moet je met het ergste rekening houden maar aan de andere kant moet je sch**t aan hem hebben. Drank en drugs, bah, dat wordt nooit wat, zeker als je al zoveel jaren hebt gemodderd. Je leven kan zoveel leuker zijn. Ik ben het eens met degenen die zeggen dat deze nieuwe man het duwtje in de rug kan zijn maar dat je je toekomst niet op hem moet bouwen. Zie hem als een voorbeeld van hoe je toekomst er zou kunnen uitzien (met hem of een ander).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.