Relaties Relaties

Relaties

Emptynest ,

hoi ik ben 34 moeder van een zoontje van nbijna 6 jaar en lig constant de klinch met mijn eigen moeder die het elke keer weer voor elkaar krijgt om mij te kwetsen . vroeger was ik meer aan het ruzien met ons pap en lag die verhouding moeilijk maar nu ik volwassen ben begint de ellende pas echt, wat is ze gemeen herkent iemand dit nee zeker

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kees

Kees

28-04-2009 om 08:55

Wat doet je moeder dan om je te kwetsen en je steeds weer de kast op te jagen dan?

Meike

Meike

28-04-2009 om 09:29

Herkenning

Pas toen ik echt echt volwassen was hield het op. Ik hield het mede in stand door heftig te reageren op haar opmerkingen. Misschien dat je daar iets in herkent? Als ze opmerkingen maakte over mijn aanpak van opvoeding dan begon mijn bloed te koken en kwam ik maar met argumenten om het tegendeel te bewijzen. Later heb ik geleerd het los te laten, als ze dan wat zei dan zei ik rustig 'ja maar zo doe ik dat nu eenmaal' en ging rustig verder waar ik mee bezig was. Het deed mij ook niets meer, een oude wat gefrustreerde dame is ze en omdat er geen vuurwerk meer komt is zij ook opgehouden.
Ik heb heel veel geleerd van het feit dat ik een heel groot aandeel had in conflictsituaties. Je moet ook heel eerlijk naar jezelf kijken of je het hebben van conflicten op een of andere manier prettig vind (eerst jaren ruzie met pa en nu jaren ruzie met ma en over een paar jaar ruzie met de kinderen) en waar dat gevoel vandaan komt. Moet je steeds iets bewijzen of vind je het hebben van heftige gevoelens eigenlijk wel prettig? Kan ook maar dan is het vaak beter om dat op andere manieren te kanaliseren.
Wat bedoel je met empty nest? Jij bent te oud om je moeder een emptynest gevoel te geven, dat zal 15 jaar geleden misschien het geval zijn geweest of heb je nog jonge broers en zussen die op eigen benen gaan staan en mist je moeder het geven van zorg?

succesmom

succesmom

03-05-2009 om 22:48 Topicstarter

Gevoelige snaren raken

verschillende dingen, bv zeggen dat ik een lui varken ben, me laten twijfelen, alles op de spits drijven, me laten spartelen, kleineren, etc

succesmom

succesmom

03-05-2009 om 22:53 Topicstarter

Teleurstellingen stapelen zich op,

ja loslaten, ik probeer haar aan te spreken of uit te leggen dat haar gedrag gevolgen heeft voor mij, maar ik krijg het niet uitgelegd, nul op reqest, en als ik denk dat ik het ergste wel heb gehad met haar dan komt er nog een hele hoos achter aan, ze heeft mij nodig om waardering te claimen van andere etc,

Minet

Minet

04-05-2009 om 11:06

Blijf uit haar buurt

dan krijgt ze geen kans meer toch?
Je zoekt haar nu zelf op, laat haar in dr eigen huis, en jij in het jouwe!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.