Relaties Relaties

Relaties

Claudia

Claudia

06-10-2008 om 17:43

Familie [pleegkinderen]

Ik zit al een tijdje met een knoop in mn buik.

Vanwege problemen ben ik al een tijdje op zoek naar een weekendpleeggezin voor mijn kinderen. Helaas blijken die moeilijk te vinden, zeker in de straal waarin wij zoeken. Een tijdje terug had ik het er met mijn zus over of het niks voor haar zou zijn, om zo nu en dan mijn kinderen formeel op te vangen. Mijn zus is ongewild kinderloos en was bezig met oriënteren op het gebied van pleegzorg, adoptie enz. Ik heb haar toen ook gevraagd of ze zou willen nadenken over evt. in huis nemen van mijn kinderen, mocht ik overlijden. Uiteindelijk wilde ze dit laatste niet. Omdat ik indertijd een pleeggezin had gevonden, is de pleegvraag niet meer aan de orde geweest. Nu ik al bijna een jaar zonder pleegopvang zit, komt het des te harder aan dat ze uitgerekend 2 kinderen van de school van mijn kinderen als pleegkinderen hebben. Alle rationele gedachten zijn de revue gepasseerd, maar ik blijf het enorm moeilijk vinden en kan dat ook bijna niet loslaten. Afgelopen weekend kwamen mijn kinderen er dus achter dat die andere kinderen daar dus regelmatig verblijven en werd er dus ook tegen mijn kinderen gezegd dat ze voorlopig niet kunnen komen logeren. Dat was een regelrechte AUW vooral voor mijn oudste, ik zag het aan alles. Zelf doet het me ook zeer....

Groet, Claudia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

06-10-2008 om 20:52

Tja,

Ik zou dat niet te persoonlijk opvatten, misschien vind ze het juist moeilijk omdat jullie familie zijn?
Ik denk ook dat het feit dat het niet lukt je erg dwars zit, maar probeer dat niet te projecteren op het gevoel voor je zus.

Morgana Fata

Morgana Fata

07-10-2008 om 16:30

Moeilijk

Er zit natuurlijk een heel verschil tussen het opvangen van familie en het opvangen van pleegkinderen. Bij het opvangen van familie saat er nog wat extra's op het spel, nl. de familieband. Mocht het met deze kinderen niet lukken, dan kunnen ze naar een ander opvangadres. Pijnlijk voor zowel je zus als de pleegkinderen, maar daarna is het dan wel klaar. Bij jou kinderen zou dit natuurlijk anders zijn. Vanuit dat oogpunt kan ik haar wel begrijpen. Toch proef ik uit je posting dat er wellicht meer aan de hand is. Hebben jullie misschien een hele andere kijk op opvoeden? Heeft ze verteld waarom ze jullie kinderen niet wil opvangen bij overlijden? Hoe is de relatie verder en is het bespreekbaar?

mammie2

mammie2

09-10-2008 om 19:53

Heb je je zus ook gevraagd waarom ze

jouw kinderen niet op wil vangen, maar andere kinderen wel?

Ik kan me voorstellen dat het heel eng is dat aan haar te vragen, maar misschien is er bijv. een misverstand in het spel. Om dit emotioneel te verwerken heb je denk ik toch wat meer info nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.