Relaties Relaties

Relaties

speakersetje

speakersetje

20-09-2009 om 20:34

Gal spuien - weekend met schoonfamilie

oh oh wat was het weer ongelovelijk vermoeiend om met schoonfamilie meer dan een dag op pad te zijn. Maar ik heb mij het hele weekend ingehouden en mijn best gedaan mezelf gezellig doch zoveel mogelijk op de achtergrond te plaatsen. En nee, óók op de irritante opmerkingen "vind je het niet erg om nog zo dik te zijn ?" (ik ben 2 maanden geleden bevallen) ben ik niet in gegaan en ook op de semigrap van zwager "ja jullie kunnen ook niet opvoeden dat zie je zo aan haar" heb ik niet gereageerd.

Dus knap van mijzelf, maar oooooh wat was het weer vreselijk tenenkrommend afschuwelijk moeilijk. Zo dat ben ik kwijt. En nu lekker in mijn oude pyjamabroek op mijn eigen bank zappen en thee lurken, hè hè ik heb het weer overleefd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stereoinstallatie

Stereoinstallatie

20-09-2009 om 21:06

Wat vindt je partner dan van die opmerkingen?

Zegt die er dan niets van? Dat zijn toch rot opmerkingen...!
Ik zou denk ik voorlopig niet meer langsgaan. Even een poosje afstand.

Gefeliciteerd speakersetje

en petje af!

Het blijft een raadsel waarom de kouwe kant altijd zo veel gedoe oplevert.

Mijn schoonouders willen nu dat we naar hun vakantiehuisje op 1500 km van Nederland komen. Ik dacht eest vooruit. Tot ik me realiseerde dat ik dan mijn hele kerstvakantie kwijt ben. Mijn kinderen zie ik een week niet en als we weer thuis komen moeten ze bijkomen van een week lang alles mogen wat thuis niet mag (schoonmoeder zoekt altijd de confrontatie op).

Dus gefeliciteerd en wat heb je je ingehouden, niet alleen op dat weekend maar ook hier in je posting. Petje af en doorgaan!

Transistor

Transistor

20-09-2009 om 21:59

Mooi!

Fijn dat je het hebt overleefd. En vanaf nu NOOIT meer doen! Ik heb het ook twee keer overleefd en heb ook besloten om NOOIT meer mee te gaan.
Toevallig vanmiddag schoonmoeder een uurtje over de vloer gehad. En oh wat wist ze alles toch weer beter...

Sassie

Sassie

21-09-2009 om 08:54

Zo dan.....

Het zal je schoonfamilie maar wezen zeg! Nooit meer gaan inderdaad.

Ohhh, en dan nog zo'n opmerking van:
"vind je het niet erg om nog zo dik te zijn ?"
Ik had direct gezegd: "Vind je het niet erg om zo'n ongelooflijke lul/trut te zijn?"

Ik weet niet hoe je man er in staat, maar het zou voor mij echt eens maar NOOOOIT MEER zijn geweest hoor. Het moet voor jouw toch ook een paar leuke dagen zijn? Dat is het dus niet, dat weten jullie ook, dus niet meer doen....

speakersetje

speakersetje

21-09-2009 om 09:23

Haha

Knap hè Rodebeuk, de uit-stand deed het deze keer goed ! En ben je mal om 1500 km te gaan rijden (of betalen zij de tickets ?) tijdens je kerstvakantie of zo lang thuis achter te blijven. Nee dat komt niet uit, jullie hadden namelijk al andere plannen.

Mijn partner merkt die opmerkingen niet want die heeft daar geen oor voor bovendien is het zijn familie dus ervaart hij alles anders dan ik, verder vindt hij het wel leuk zo'n weekend.

Op zich vind ik de persoon die die vraag over mijn gewicht stelde wel een lief persoon hoor. Ik heb wel geantwoord dat het mij opviel dat buiten hun er niemand in mijn omgeving het zo vaak over gewicht en afvallen heeft en dat ik dat kenmerkend vond. En dat kwam wel over.

En die andere van dat opvoeden vind ik echt ronduit een ontzettende eikel, maar ik heb ook geen zin om energie te steken in een discussie want daar kom ik dan toch gefrustreerd uit.

Het is het sop niet waard is mijn ervaring, ik heb het overleefd en de rest heeft een leuk weekend gehad. Het zal de komende jaren ook niet meer voorkomen zo'n gezamenlijk weekend want dit was een jubileum.

Ik ben blij dat het achter mij ligt haha !

Stenna

Stenna

22-09-2009 om 12:16

Altijd schoonfamilie?

Eerlijk gezegd vind ik mijn eigen familie irritanter dan mijn schoonfamilie. Als ik mag kiezen met wie ik in een huisje moet (liever helemaal niet, dat wel): mijn broers of mijn schoonzusje...dan toch liever de laatste! Evenzo met onze vaders. Bij eigen vader/broers komt er veel meer oud zeer en irritaties van vroeger terug, bij schoonfamilie heb ik meer afstand. Ben ik een uitzondering?

Hanne.

Hanne.

22-09-2009 om 12:47

Nee hoor

Ik ga regelmatig een paar dagen met de schoonfamilie weg, terwijl ik met m'n eigen familie dergelijke afspraken altijd heb geweigerd. Het idee alleen al!!!

mee1977

mee1977

22-09-2009 om 15:39

Knap hoor

Ik zou het niet kunnen, mijn mond houden.. Daarom ga ik ook niet meer mee met zulke weekendjes. Ik en mijn schoonmoeder zijn water en vuur. En aan mijn eigen kant lukt dat niet met mijn broer. Die is van instelling hij heeft vakantie en hoeft dus niets te doen, en huishoudelijk?? pff daar is de vrouw voor.. Mijn man werd door hem ook heel lang het mietje genoemd. omdat hij wel mee help. En raar eigenlijk we hebben allebei dezelfde opvoeding gehad, dus ook hij moest leren wassen-koken-stofzuigen enz en mijn vader heeft ook altijd meegeholpen in huis.. Nee dit maakt het er niet gezelliger op dus ook met eigen kant geen weekendje in een huisje.
Al zou ik wel weer met mijn ouders alleen (dus zonder broer + aanhang) ertussen uit gaan. Al is dan een midweek ook lang zat hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.