Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Lidewei

Lidewei

23-05-2011 om 09:07

Game verslaving

Af en aan heeft mijn man nu al zo'n 15 jaar een game verslaving. Soms gaat het periodes goed en mindert hij, maar de laatste tijd is het weer raak en speelt hij 5 tot 8 uur per dag online games. Uiteraard ontkent hij alles en ben ik de enige ter wereld die dit niet normaal vindt. Maar naast werken en slapen doet hij niks anders dan over zijn laptop gebogen zitten en klikklikklik. Ik kan er niet over uit dat hij die virtuele wereld zo belangrijk vindt en dat hij zijn tijd zo weggooit. Hij zegt nu dat ie er wat aan wil doen (minderen) maar ik mag geen hulp vragen aan de huisarts. Anders gaat hij vragen waarom mijn libido zo laag is. Dat mag hij van mij best vragen. Een gamende man die nergens interesse in toont, daar word ik namelijk niet blij van. Hij vindt dat ik ook iets in moet leveren, bijv. mijn sport (2 x een uur in de week) of mijn hobby (maar dat kan niet, want het is mijn werk geworden). Wat is reeel? Hoeveel uur gamen 'kan'? Hoe pak ik dit aan? Kan ik dit zelf wel aanpakken? Alle tips zijn welkom.

Lidewei

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

23-05-2011 om 09:25

Lidewei,

het klinkt alsof hij er iets aan wil doen, maar dan alleen op ZIJN voorwaarden: dat jij dingen in gaat leveren, maar dat kan niet (2x 1 uur in de week is niet veel en je werk opgeven is natuurlijk helemaal belachelijk). Op deze manier gaat het niet werken.

Tips heb ik niet voor je, maar ik wil wel aangeven dat als hij het ECHT wil hij jou niet voor het blok mag zetten. Hij zou dan zelf naar de huisarts moeten gaan.

Jolanda123

Jolanda123

23-05-2011 om 10:03

Probleem erkennen

je schreef:

Hij zegt nu dat ie er wat aan wil doen (minderen) maar ik mag geen hulp vragen aan de huisarts. Anders gaat hij vragen waarom mijn libido zo laag is. Dat mag hij van mij best vragen. Een gamende man die nergens interesse in toont, daar word ik namelijk niet blij van. Hij vindt dat ik ook iets in moet leveren, bijv. mijn sport (2 x een uur in de week) of mijn hobby (maar dat kan niet, want het is mijn werk geworden). Wat is reeel? Hoeveel uur gamen 'kan'? Hoe pak ik dit aan? Kan ik dit zelf wel aanpakken? Alle tips zijn welkom.

De vraag is, hoe serieus neemt je man jou? Als ik bovenstaande zo lees, neemt hij je niet echt serieus, en erkent hij al helemaal niet dat er een probleem is.

Waar ik namelijk tegen aan loop te hikken, is het feit dat hij "eisen" stelt, voordat hij bereid is om geholpen te worden.

Klinkt misschien cru, maar je man zit nog niet diep genoeg in de shit.

Stel je eens voor dat er iemand in het water ligt, en die roept dat hij hulp nodig heeft.
Jij vaart er naar toe met je bootje, je wil hem helpen en je steekt je hand uit om hem aan boord te trekken.

De drenkeling ziet je uitgestoken hand, maar zegt daarop: "Eh, ik klim nog even niet aan boord, want ik zie dat je rouwranden onder je nagels hebt, enne, je mag me wel helpen, maar dan wil ik dat je eerst je haren kamt, en een kajuit op het bootje timmert, zodat niemand ziet dat ik nat aan boord zit, en gered ben. Enne, als jij mij redt, dan mag jij in de aankomende weken niet naar Grey's anatomy kijken..."

Als ik in dat bootje zou zitten om iemand te redden, dan zou ik zeggen:"Weet je wat vriend, blijf nog maar even een poosje in het water liggen. Volgens mij verdrink je nog niet echt. Zou je namelijk echt verdrinken, dan zou het je geen ene moer interesseren of ik nu één of 15 rouwranden onder mijn nagels het (teennagels inclusief) en of mijn haren al dan niet gekamd zijn. Je zou gewoon mijn hand nemen, en luisteren naar de voorwaarden om aan boord te gaan, en die ook uitvoeren.Jij bent degene die om hulp vraagt, en ik ben degene die de voorwaarden kan bepalen waarop ik hulp wil verlenen. "
Daarna zou ik met een leeg bootje weer terug varen.

Ik denk dat het tijd wordt om hulp voor jezelf te gaan zoeken.

maanlichtschaduw

maanlichtschaduw

23-05-2011 om 10:26

Gamer weduwe

Bekend verhaal. Mijn vrouw is ook al een hele tijd gameverslaafd. Vroeger speelde ze "gewoon" veel computerspellen, maar sinds de geboorte van onze dochter (ze is nu zes) is het helemaal geëscaleerd in een verslaving. Acht uur per dag haalt ze makkelijk, meestal is het meer. Tijd voor gezin en huishouden is er alleen als het moet, en dan met de nodige tegenzin. Verantwoordelijkheid voor de relatieproblemen die het oplevert neemt ze niet, die zijn zonder uitzondering mijn schuld.

Een serieuze gameverslaving is een échte verslaving en net zo erg als een alchohol- of drugsverslaving. En zonder professionele hulp kom je er volgens mij ook niet vanaf. Hoe je je partner daartoe beweegt weet ik niet, dat is mij ook nog niet gelukt. Op www.gamerwidow.com kun je wel verhalen van lotgenoten vinden, en tips over hoe je ermee om zou kunnen gaan.

Valkyre

Valkyre

24-05-2011 om 11:45

Lidewei

Jeetje, wat een rotsituatie zeg!

Inderdaad, de eisen die hij stelt zijn echt raar. Hij zou eigenlijk moeten beseffen dat er geen balans is - ik bedoel, hij kan toch in de uren dat jij sport lekker gamen en als je thuis bent samen zijn met zijn gezin? Als jij maar twee uurtjes per week sport, vind ik dat heel normaal. Als hij niet verslaafd was, zou ik zeggen: de uren dat hij niet werkt en jij niet thuis bent (en de kinderen in bed liggen) kan hij gamen, en klaar. Maar zo simpel is het natuurlijk niet.

En ja, dat klikklikklik is inderdaad niet echt sexy. Wat denkt hij nou, dat je hem na de afwas (en zijn zes uur durende game) meteen bespringt? Samen een glas wijn drinken en een goed gesprek hebben is dat wel. Of samen klusjes in huis doen. Of gewoon knuffelen op de bank. Dus als hij wil dat je libido omhoog gaat, moet hij met zijn gedrag jou blij maken. Zo werkt dat toch?

Maar ik neem aan dat je dit allemaal allang hebt besproken met hem. Dus inderdaad - tijd om voor jezelf te zorgen. Zoek hulp! En niet stoppen met sporten hoor - da's al helemaal niet goed voor je libido...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.