Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Moustache

Moustache

27-08-2010 om 14:02

Geboortekaartje...

Al een tweetal jaar hebben wij geen contact meer met (een deel van) mijn mans' familie, nl. zijn ouders, broer en zus. Het is een lang verhaal over het hoe en waarom, maar laat ik het zo stellen dat het nooit echt goed geboterd heeft.. Twee jaar geleden is de situatie geëscaleerd (na jaren van moeizaam communiceren, een hoop misverstanden en ruzies), waarna het contact volledig is weggevallen. Vandaag echter zat er een geboortekaartje in de brievenbus van het dochtertje van mans' zus. Het kind is blijkbaar al een maand geleden geboren. Man wil het kaartje gewoon in de prullenbak gooien, heeft hier geen boodschap aan, zegt hij. En ik weet niet wat ik ervan moet denken, snap ook niet goed wat de bedoeling ervan is. Wat zouden jullie doen? Een felicitatiekaartje sturen, niks doen, opbellen.. Ik weet niet dus niet wat te doen, dus zou graag eens wat meningen horen van buitenstaanders.

Moustache

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaartje terug

Als je man er heel erg op tegen is desnoods op je eigen naam en de naam van je kinderen. Zij hebben een stap gezet, waarom zou je die niet passend beantwoorden.

Tsjor

Zeker een kaartje terug,

dat is zo makkelijk!
Je kunt er alleen maar spijt van krijgen als je het níet doet. Bovendien is het krijgen van een kind vaak een tijd waarin alles zo anders is, lijkt en voelt, dat een neutrale felicitatie gewoon heel goed kan aankomen. Het wegblijven van een felicitatie ook...

Laatste zin klopt niet

Het wegblijven van een felicitatie kan dan ook veel indruk maken.

Zelfs als het een vergissing is en geen toenaderingsverzoek, dan nog zou ik ze feliciteren. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is voorgevallen, maar bloed is dikker dan water, het blijft familie..

hmm... het lijkt wel of ik erop aandring dat je feliciteert! Dat is natuurlijk niet aan mij, het blijft jullie keus.

dc

dc

27-08-2010 om 16:09

kaartje terug. De baby is toch je man's nichtje, en ik hoop dat er met een baby nog geen ruzie is toch?

Ik zou

een paar leuke sokjes ofzo kopen en in die in een envelop doen met een kaartje erbij waar alleen op staat.

Gefeliciteerd. En je adres achterop dan weten ze wel dat het van jullie komt. Verder geen communicatie.

Bastet

Bastet

27-08-2010 om 19:10

Kaartje terug

In zo'n geval zou ik een kaartje terug sturen.Kunnen ze nooit een verwijt maken over het uitblijven ervan.
Mijn kinderen horen werkelijk nooit iets op hun verjaardag van hun oom en tante,een broer van mijn man.Maar ik stuur hun dochter altijd een verjaardagskaart,kunnen ze nooit stellen dat ik niks laat horen.Die twijfelachtige eer laat ik aan hen...
bastet

Kaartje terug

feit: er is een geboortekaartje gekomen. Stel heeft besloten dat ze het fijn vinden als jullie op de hoogte zijn van de komst van hun baby.
Volgens mij is het netjes om een kaartje terug te sturen. Geen ellenlange tekst schrijven. Je kan het helemaal neutraal houden door het als het ware aan de baby te richten. Zo van....Hallo, wij wensen xx een gezonde en gelukkige toekomst toe. En dan jullie namen.

groetjes van Purk

Zus van

Zus van

27-08-2010 om 22:45

Zelfde situatie

Ik ben zo'n zus die geen contact meer heeft met haar broer. Na de geboorte onze jongste hebben wij ook een kaartje gestuurd. Was bedoeld ter informatie, maar ook als toenadering en om de deur open te zetten.Geheel vrijblijvend. En zonder enige verwachtingen.

Bij ons werd er niet op gereageerd. Ook prima, weten we weer hoe de verhoudingen staan. Totdat we via via hoorden dat het ons kwalijk was genomen dat we een kaartje hadden gestuurd. Toen heb ik de deur maar heel definitief dicht getrokken. Denk niet dat ik'm binnenkort weer open zet.

Moraal van dit verhaal: Dus als je wil feliciteren zou ik het vooral doen. Als je het niet wilt ook prima. Maar laat het iets tussen jullie zijn en betrek geen derden in de discussie

koentje

koentje

28-08-2010 om 13:01

Zij geven hiermee aan

het contact, hoe minimaal ook, te willen herstellen. Aan jullie hoe je daar mee om gaat. Man lief heeft niet het alleen recht hierover te beslissen : het is jullie nichtje dus een kaartje zonder zijn naam erbij, moet kunnen als hij echt niet wilt.

Bellefleur

Bellefleur

28-08-2010 om 14:38

Tsja,

Wij hadden grote problemen met een buurman. Hij is mij een keer bijna naar de strot gevlogen. (inderdaad, het was net een soort doberman pincher). Toch hebben wij bij hem een geboortekaartje door de bus gedaan van onze oudste. Twee dagen later stond hij voor de deur. Met een kadootje. We zijn inmiddels verhuisd. Maar als we hem wel eens tegenkomen, is het net alsof we oude vrienden van hem zijn...

Moustache

Moustache

29-08-2010 om 15:19

Kaartje teruggestuurd...

uiteindelijk hebben we besloten om toch een kaartje terug te sturen. Ik had een leuk kaartje gevonden waarop stond: welkom kleintje... Daar gewoon onze namen opgezet, en aan nichtje geadresseerd. Man wilde absoluut geen felicatiekaartje aan zus, maar is het er ook wel mee eens dat nichtje helemaal niks met de hele situatie te maken heeft. Dus dit was een mooie tussenweg waar we ons allebei goed bij voelen.

Nog even voor zusvan: de reden dat ik het hier even op het forum heb gegooid, is heel eenvoudig: onze zienswijze is uiteraard gekleurd door de verstandhouding met schoonfamilie. Dan is een de (blanco) opinie van buitenstaanders wel eens handig om wat helderheid te brengen. Verder kan iedereen voor zich uitmaken of hij/zij op mijn posting wil reageren of het gewoon naast zich neerlegt, dus vind ik ook niet dat je kan spreken over derden betrekken. Maar dat terzijde..

Bedankt in ieder geval voor alle reacties;

Moustache

Leuk

..dat je nog even laat weten wat ervan geworden is.

Je weet al wat ik ervan vind
Goeie keus!

Moustache

Moustache

30-08-2010 om 14:11

Rodebeuk

Laat ik je dag helemaal goed maken: het was vooral jouw uitspraak dat we er alleen maar spijt van konden krijgen als we geen kaartje zouden sturen, die manlief over de streep heeft getrokken...

Groetjes,
Moustache

Hanne.

Hanne.

30-08-2010 om 14:22

Moustache

De opmerking om er geen derden bij te betrekken was ook niet op het forum bedoeld.

Maar het zou zo maar kunnen dat je nog bij meer mensen je licht op steekt. En dan kunnen lijntjes tussen mensen soms korter zijn dan je verwacht.

Moustache

Moustache

30-08-2010 om 14:46

Verkeerd begrepen...

mijn excuses, ik had het blijkbaar verkeerd begrepen, dacht dat jouw opmerking ook betrekking had op mijn posting hier..

Dat doen we dus bewust niet, anderen bij deze situatie betrekken, de enige waarbij ik wel eens mijn beklag deed (vroeger dan, ondertussen is het leed al wel wat gesleten) is mijn moeder . Er zijn zat mensen in mans' familie die nog contact hebben met zowel schoonouders, zus en broer als met ons. En dat willen we ook graag zo houden, ik vind ook niet dat mensen in deze (bij momenten sowieso al lastige) situatie zich nog eens verplicht om hun licht te werpen op deze zaken. Daarover zijn we het dus wel eens

Groetjes,
Moustache

Lekkerrrrrrrr moustache

..ik ga lekker genieten van dat opstekertje.

Ik sprak uit ervaring, bij sommige vriendinnen met een beetje ingewikkelde toestanden heb ik niet meer gereageerd en daar heb ik zo ongeveer 10 jaar later nóg spijt van.

Zonnetje schijnt nu, met zo'n opstekertje ga ik net nog wat lekkerder mijn avond in...

Moustache

Moustache

30-08-2010 om 20:41

Kijk eens aan..

al valt het kaartje niet goed bij schoonzus en de rest van de familie, ik heb er in ieder geval toch iemand blij mee gemaakt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.