Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vrouw van

Vrouw van

16-02-2010 om 11:31

Gevoelige man

Ik heb een heel gevoelige man, hij neemt mij vaak vast, kan geen ruzie maken, draagt mij op handen, helpt veel mee, terwijl ik wel soms last heb van pms en behoorlijk op hem kan grommen
Maar waar ik het dus wel heel moeilijk mee heb...zo gevoelig en lief als hij naar mij is..zo is hij dat ook afentoe naar andere vrouwen, hij wordt gemakkelijk verliefd, zweeft dan,is duidelijk met z'n gedachten op een ander, ligt dan met zichzelf overhoop, is dan heel stiekem, sms't, verzwijgt het allemaal voor mij, wil er mij geen pijn door doen, wil mij niet kwijt...ik wil hem ook niet kwijt (voor de andere kenmerken)...maar het is zo verwarrend !!!
ikzelf ben iemand wat eigenlijk nooit verliefd wordt op anderen, maar soms denk ik...waarom zou ik het ook niet eens toelaten, gevaarlijk ,ik weet het, maar ik krijg m'n gedachten niet op een rijtje wat dit aangaat...
Hoe zien jullie dat ??
hoe zouden jullie omgaan met de liefste man van de wereld, welke dat niet binnenshuis kan houden (ik weet niet hoe ver hij erin al geweest is, maar ik probeer hem te geloven dat hij dan telkens een zekere afstand weet te houden...zucht!!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vrouw van

vrouw van

16-02-2010 om 12:54

Toedekken

Ja, ik voel er mij onzeker mee, dat stiekeme,het niet weten in hoeverre en hoe vaak hij er 'last' van heeft verliefd te zijn,
hij geeft heel veel om mij, ik denk niet dat hij mij ooit zal laten vallen, hij heeft eerder schrik dat ik hem zal laten vallen om zijn stiekem gedoe, raakt in paniek als ik het erover wil hebben, wil liefst alles in de doofpot steken, voelt zich duidelijk wel schuldig, maar het is erg onduidelijk voor mij, voor wat hij zich zo schuldig voelt
Het zelfde bij mij toelaten zou mogelijks een soort wraak zijn, hem eens laten voelen wat het mij doet, maar ik weet dat dat op zich stom is, dat ik hem daar mee zou kwetsen wat ik eigenlijk niet echt wil
Hij wil er niets meer over zeggen, kan dat niet, het doet hem pijn, hij legt mij in de watten, ook om het goed te maken, toch blijft er iets knagen, toch blijft het wantrouwen, hij heeft zijn verliefdheden niet in de hand volgens mij... pffft
ik denk dat hij er op dit moment geen 'last' van heeft, maar flirten met een knap meisje...daar verliest hij zich in,
zou jij het dan niet erg vinden als je partner verliefd is op een vrouw, als hij zijn liefde voor jou maar goed genoeg laat zien ??

vrouw van

vrouw van

16-02-2010 om 13:28

Hand voor in 't vuur

Het moeilijkste voor mij is misschien wel dat ik m'n man voor méér dan 100% vertrouwde, ik zou er echt m'n hand voor in't vuur gestoken hebben dat hij zoiets NOOIT zou doen, daarvoor hield/houdt hij echt te veel van mij (= 2jaar geleden)
Tot...ik met m'n neus op de feiten gedrukt werd, een aardsverschuiving, hoe kon ik mij zooo vreselijk blind gehouden hebben, hoe kon ik mij zo vergissen, ik dacht altijd dat dat bij ons niet kon
Hoe kon ik mij zo blind houden....Hij was helemaal niet 'zo'n' man, integendeel, hondstrouw was hij, daar was ik zéker van...

Moet er niet aan denken

Ik was altijd het jaloerse type vrouw, ook best wantrouwig, soms ook onterecht. Ik zou hier al niet mee kunnen leven, zou mij mijn eigenwaarde kosten, want wat ik van mij zelf verwacht verwacht ik ook van mijn partner.
Dat is voor mij een voorwaarde voor een ontspannen relatie. Hij houdt van mij en flirt niet omdat hij weet dat mij dat toch wel pijn zou doen, anders om net zo.
Ik heb wel eens relaties verbroken door dit soort gedrag, deed best pijn maar om er jaren tegen aan te kijken, wantrouwens en afwachtend wanneer hij toch te ver gaat of zelf weg gaat omdat er de ene tussen zat die hem zover kreeg.

vrouw van

vrouw van

16-02-2010 om 21:59

Naief

ahwel,hierboven, je middelste alinea, dat zou ik 2 jaar geleden met zeker evenveel overtuiging uitgeroepen hebben, hij houdt van mij en is op geen enkele manier het type om zoiets te doen !!
...maar toch zat ik fout... en wil ik terug met hem verder, ookal kan ik helaas niet meer zo naief zijn en kost het mij nog altijd moeite !

Reden

wat is er dan 2 jaar geleden gebeurd? of praat je daar liever niet over...
in jouw verhaal komt naar voren dat zijn flirtgedrag meer iets is van nu, vroeger speelde dit niet...?

vrouw van

vrouw van

17-02-2010 om 10:21

Ideaal huwelijk op eieren?

Tot 2 j geleden had ik een blind vertrouwen in hem, hij was daarvoor ook al een gevoelige man, welke graag met vrouwen omgaat,dat wist ik wel, maar ik kon mij echt niet inbeelden dat 'Hij' daarin verder zou gaan, ik dacht dat hij daarvoor een sterk geweten zou hebben, hij gaf teveel om mij.
Per toeval heb ik 2 jaar geleden zijn msmjes onder ogen gekregen, de grond zakte onder m'n voeten weg, een aardverschuiving, ik wist niet wat ik zag,
M'n vertrouwen is toen gebroken, gekraakt,Hij is nog steeds lief voor mij, laat nog steeds zien mij niet te willen verliezen, draagt mij soms op handen, ...maar daar kan ik dus niet meer in geloven...zo moeilijk.
Hoe goed hij ook voor mij is, het is mogelijk dat hij gelijkertijd andere vrouwen niet kan weerstaan, er helemaal ondersteboven van raakt, hij zegt dat dat hem overkomt, hij dat niet in de hand heeft, zelf helemaal niet wil, pffft
en ikzelf ben iemand wat dus niet verliefd word, maar ik denk erover er wat voor open te staan, het mij toch eens te laten overkomen, zodat ik hem kan 'begrijpen', hi, zucht

En dan?

Wat denk je daarmee te bereiken? Dan kun je beter voor een open realtie kiezen waar iedereen mag flirten en versieren en vreemd gaan wanneer ie wil met toestemming. Jezelf verlagen op zijn niveau?
IK ben misschien oudewets maar trouw hoort er bij mij wel in een relatie en als je vertrouwen al gebroken is zoals je schrijft snap ik niet waarom je dan niet gaat? Hij blijft je zoet houden en wat wil een man nog meer, een thuis en buiten lekker versieren of op flirten ingaan.
Als beiden het daar mee eens zijn dan kan zoiets werken maar dan had jij nu geen topic erover geopend wat je zit er wel erg mee. Vaak zeggen ze dan dat je weinig eigenwaarde hebt en je vast klampt aan je partner, want wat moet je zonder hem hij is zo lief. Er zijn ook mannen die lief zijn EN trouw.Een leven zonder je partner
is even wennen maar dan heb je ook de kans op iemand die jou waard is en jou dit niet steeds aan doet.
Ik heb het ooit zelf van iemand gepikt, maar dat was na een jaar afgelopen heb hem het huis uitgezet, geld gegeven voor een hotel en wilde nooit meer iets van hem weten, puur omdat hij mij een rotgevoel gaf en ik mij minderwaardig ging voelen. Heb daar naderhand nog lang last van gehad, dat hij zo met mij om gegaan is.

Mirage

Mirage

17-02-2010 om 13:24

Verliefd worden

Volgens mij kan je er niks aan doet als je verliefd wordt. Alleen wat je er daarna mee doet, dat heb je zelf in de hand.
Je bent niet echt duidelijk hoeveel te ver je man twee jaar geleden nou is gegaan? Heeft hij werkelijk seks gehad met een ander? Alleen gezoend? Of is het bij wat funzige sms-jes gebleven?
Of je nu zelf ook 'open moet gaan staan' voor verliefdheid is geheel afhankelijk van welk resultaat je wilt. Wil je een einde aan je huwelijk maken dan is dat wel een goede eerste stap. Aan de andere kant kan je dat zo ook wel doen, daar is geen ander voor nodig. Lijkt me veel eerlijker. Als je het ook een keer wilt ervaren maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Verliefd worden en daar dan niks mee doen is in de praktijk best wel lastig.
Het grootste probleem tussen jullie lijkt me dat jullie niet er niet over praten. Als je er vanuit gaat dat hij er niks aan kan doen dat hij verliefd wordt kan je wel randvoorwaarden opstellen. Leg hem uit waar jij je ongemakkelijker bij voelt en wat je anders zou willen zien. Hij kan dan kijken in hoeverre hij daaraan tegemoet kan/wil komen.

ook-ik!

ook-ik!

17-02-2010 om 13:33

Kiezen

Ik was hetzelfde c.q. heb hetzelfde gedaan als jouw man. Was ook snel verliefd, smsjes over een weer en af en toe een flirt of meer. Tegelijkertijd was ik stapel op mijn vriend en dienovereenkomstig lief voor hem.

Allemaal leuk en aardig, totdat hij ook een smsje of twee ontdekte en de relatie beeindigde. Tja, toen werd ik even wakkergeschud. Wat is "lief zijn voor/tegen" als je de gevoelens van de ander niet respecteert? Ik was mijn lief kwijt, maar kon daardoor wel naar hartelust vrij verliefd worden en smsen. Maar dat had absoluut geen waarde meer voor mij. Ik ging goed nadenken waarom ik steeds die aandacht en waardering van andere mannen nodig had en ben daardoor tot de kern van mijn gedrag doorgedrongen.

Zijn nu een half jaar verder en alhoewel mijn vriend heeft gezien dat ik het gedoe met anderen voorgoed achter me heb gelaten en we een doorstart hebben gemaakt, is de relatie nu toch teneinde gekomen.

Maar de kentering in mij is onontkeerbaar. Verliefd worden en verliefd laten worden heeft een heel andere betekenis voor me gekregen. I am a one-man-woman now.

Naar mijn idee moet hij echt kiezen want hij kan toch niet van meerdere walletjes blijven eten. Het is jouw gevoelens respecteren, of leve de vrijheid en verliefdheid. Daar ga jij aan kapot.

Sterkte vrouw-van,
Ook-ik!

Andere kant

Een aantal jaren geleden ben ik ook vre-se-lijk verliefd geworden, het was wederzijds, heel heftig. Niks gebeurd want allebei getrouwd, maar de man in kwestie heeft serieus afgewogen om met mij verder te gaan.De reden om het niet te doen was de rompslomp die zoiets teweeg brengt, de kinderen en finacieel was het ook een stuk moeilijker geworden voor ons allebei. Dit is natuurlijk NIET wat hij zijn vrouw verteld heeft, eigenlijk lijkt de tekst van jouw man sprekend op wat hij aan zijn vrouw vertelde..."het overkwam mij, ik wil dit niet, ik wil jou "" dus ja ....als ik hem nu zie (af en toe tegen kom) vreet hij mij nog steeds met zijn ogen op.

niemie

niemie

18-02-2010 om 11:32

Gemanipuleerd

Ik heb het idee dat je wat voor de mal gehouden wordt, vrouw van. Onder het mom van; ooh ik ben zo gevoelig, lijkt je man zichzelf een excuus te verschaffen om de boel te belazeren. Niet eenmalig maar keer op keer. Of lees ik het nu helemaal verkeerd?

Christientje

Christientje

19-02-2010 om 09:45

Moeilijk!

Tjonge, wat zou ik dit moeilijk vinden. Ik ben een ontzettend jaloers type en ik besef echt wel dat mijn partner verliefd zou kunnen worden op een ander, maar... wat hij er vervolgens mee doet, vind ik (wanneer ik jou verhaal lees) echt TE erg. Volkomen van de wereld, stiekem gedrag, sms-en... Het gaat in mijn ogen te ver. Dat hij verliefd wordt, tja... soms kun je je gevoelens niet sturen. Maar wat je er daarna mee doet, dat is een ander punt. Je kunt nu wel denken 'zal ik dan ook maar verliefd worden ?' maar volgens mij werkt het niet op zo'n manier. Bovendien ben je dan net als hij, ik vind het niet netjes, absoluut niet. De momenten dat hij jou op handen draagt, en alles voor je doet en superlief is... daar zou ik mijn vraagtekens bijzetten. Waarom doet hij dat ? uit liefde of uit schuldgevoel ?
Christientje

mirreke

mirreke

19-02-2010 om 16:01

Hier ook zo'n partner

En net zo leuk als hij tegen mij is is hij ook tegen anderen, hij is namelijk gewoon zo. En soms wordt hij (een beetje) verliefd, maar dat gaat altijd weer over. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet erg, want wat wij hebben heeft niemand anders. Hij is nou eenmaal wie hij is, dat was hij vóór mij ook al.
Hij vertelt het trouwens wel altijd.

vrouw van

vrouw van

19-02-2010 om 17:28

Vertrouwen herwinnen

ik weet niet hoe ik het los moet laten, ik wil met hem verder, dus moet het achter mij laten, maar met perioden speelt het zoo erg op, mijn vertrouwen is toch compleet gebroken,
Ook toen hij zei dat het gedaan was, deed hij nog verder, kon het niet volledig los laten, nu 'zou' het wel gedaan zijn, ik zie hem nu ook wel minder 'zweven' maar toch kan ik mijn vertrouwen niet zomaar terug heropnemen. Ik heb mij 'ooit' zo vergist erin, Ook de vorige verliefdheden welke ik van hem dacht dat het wel niets speciaals zou zijn (want ik kwam toch niets tekort) trek ik nu in twijfel (omdat het mijzelf nooit overkwam, wist ik niet hoe straf dat je in bezit kan nemen)
Ook blijft hij dingen verbergen en stiekem doen, om mij niet te kwetsen ?? (is dat een te naieve gedachte??) ik weet het niet...

Stiekem

Op welke momenten doet hij dan stiekem.. bedoel je met zijn telefoon of computer? Dat hij gauw iets wegklikt als je de kamer binnenkomt?

vrouw van

vrouw van

19-02-2010 om 17:45

Stiekem

tja, als ik dat hier neerzet dan wordt het voor hier zo herkenbaar, langs de andere kant zou het misschien wel goed zijn als hij dit eens zou lezen, hij heeft er nooit zelf iets eerlijk over gezegd, ik heb dus alles zelf moeten ontdekken en van anderen moeten horen, hij 'kan' er zelf niet over praten, en de dingen welke jij hierboven opsomt zijn er idd nog steeds, maar hij zegt dat dat is voor 'onschuldige' etentjes met vrouwen op z'n werk als hij daar tijd en ruimte voor heeft (en dus niets anders te doen)en dat dat stiekem gebeurt is om mij niet te kwetsen, zucht, terwijl ik zo vraag om eerlijk te zijn

kritische katrien

kritische katrien

22-02-2010 om 00:16

Gevoelig is vlaams voor vreemdgaan?

Lieve gevoelige vrouw,

Waar heb je het nu eigenlijk over? Is jouw man gevoelig of een egocentrische vreemdganger? Ik krijg toch erg het idee dat meneer al jaren lang stelselmatig verliefd is op ander vrouwen en daar in ieder geval emotioneel en wellicht ook fysiek aan toegeeft. Dat laatste weet ik niet maar vermoed ik wel maar daar laat je je niet over uit. ik zou zelf echt niet willen hebben dat mijn man om de haverklap zn hoofd op hol laat slaan door een ander vrouw. 1 keer ok, 2 keer verdacht, en 3 keer no way!

Ik weet dat onze zuiderburen wat liefelijke woorden gebruiken voor de harde realiteit en ik heb zo'n vermoeden dat je uit Vlaanderen komt. Zo niet: Je m'excuse maar dan nog: wat is er gevoelig aan een man die jou kwetst en onzeker laat? Dat is niet gevoelig, dat is een botte boer die van verschillende walletjes eet en teert op een onzekere vriendin die niet met haar vuist op tafel durft te slaan.

Open your eyes: denk je echt dat hij alleen maar per sms de liefde bedrijft met deze dames?
En als hij geen sex met ze heeft dan blijkt in ieder geval dat hij eenzijdig bepaald heeft dat hij met ander vrouwen de geestelijke liefde mag bedrijven zonder jou daarin te kennen of met jouw gevoelens rekening te houden. Daarin overschrijd hij kennelijk een grens bij jou anders zou je er niet zoveel moeite mee hebben.

Met alle respect: ik zou het erger vinden als mijn man op andere vrouwen verliefd wordt dan dat ie er een keer "per ongeluk" buiten de deur zou vrijen. Ik vind verliefd en geestelijke verbindtenis een veel grotere intimiteit en dus bedreiging. Dat jij dat geestelijke vreemdgaan afdekt met "gevoeligheid" vind ik heel knap maar in mijn ogen duidt dat meer op jouw geestelijke afhankelijkheid van hem. Waarom kom je niet beter voor jezelf op?

Kortom: ik zou zeggen tijd voor eens een goed openhartig gesprek met elkaar, dus niet hier op OOL, maar jij met hem in real life!

Sterkte, kritische -maar goedbedoelde- katrien.

vrouw van

vrouw van

23-02-2010 om 13:31

Klopt

ik ben idd een Vlaamse, ja het is egoistisch van hem !maar ik probeer hem toch in het positieve te blijven zien, dat hij nog steeds zo stiekem met alles omgaat...ik probeer tegen mijzelf te zeggen dat dat is omdat hij niet wil dat dingen uit het verleden uitkomen...zucht,
eigenlijk zou ik enkel willen dat hij eerlijk is, zowel over het verleden als over het heden,. Maar ik wil niet dat de kinderen dat moeten aanvoelen als ik de boel opentrek
ik heb wel wat aan je 'kritische' woorden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.