Relaties Relaties

Relaties

Marietje

Marietje

04-10-2010 om 22:12

Glad ijs

Hoe ver kun je gaan in adviseren bij relatieproblemen bij vrienden? Mijn beste vriend, die ik al 20 jaar ken en met wie ik een broer/zus relatie heb, heeft sinds een paar jaar een vrouw met wie ik niet zo goed overweg kan. Zij ook niet met mij. Door gebeurtenissen aan het begin van hun relatie, liegen en bedrog, heb ik weinig vertrouwen in haar. Mijn vriend vertelde vandaag dat hij soms twijfelt aan haar eerlijkheid, vooral op financieel gebied. Ze heeft al eens in twee jaar tijd 10.000 euro van hun spaarrekening opgemaakt aan 'dingetjes', en nu was hij erachter gekomen dat ze weer heel veel geld uitgeeft. Haar verklaring is dat ze voor 250 euro per week boodschappen doet en hij vroeg me of dat kon. Ik voelde me voor het blok gezet en heb hem maar aangeraden om samen met zijn vriendin de inkomsten en uitgaven in kaart te brengen.
Ander punt is dat zij enorm jaloers is/lijkt wanneer hij met andere vrouwen (die hij al jaren kent) belt of afspreekt. Vroeger gingen we regelmatig samen weg, maar sinds hij haar kent nog maar twee keer per jaar. Jammer, maar begrijpelijk vanwege hun jonge gezin. Alleen is het zo vervelend dat zij op zo'n avondje minstens twee keer belt met futiliteiten en continu zit te sms'en. Haar vriend is zo trouw als een hond en ze hoeft zich nergens zorgen over te maken (andersom weet ik het nog niet zo zeker). Ik maak er wel eens een grapje over, maar eigenlijk zou ik liever wat stelliger zijn. Dat is niet verstandig en daarom doe ik het niet, maar pfffff.
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

04-10-2010 om 23:55

Marietje

Het is heel lastig om dat vanaf hier te beoordelen omdat het zo afhankelijk is van de relatie tussen jou en je vriend. Ik kan wel zeggen dat als het echt om een goede vriend gaat dat ik dan zeker mijn mening zou geven. Met mijn echte goede vrienden bespreken we wel vaker relationele kwesties en problemen en dan zeg ik ook echt wel wat ik er van vind. Het is alleen een beetje precair om dit advies te geven aangezien het zo afhankelijk is van jullie persoonlijkheden en of jullie vaker dingen bespreken op dit vlak. Als je vriend er niet over wil praten dan niet natuurlijk maar gezien hij jou regelmatig vragen stelt en je mening wilt horen over bepaalde zaken lijkt het alsof jouw mening belangrijk is voor hem. Ik vind ook dat je daar best voor mag uitkomen.

Maylise

Marietje

Marietje

06-10-2010 om 22:14

Maylise

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt maar ik ben terughoudend om te adviseren of me te kritisch uit te laten. Ik wil niet stoken in andermans relatie, zeker niet vanwege hun kindjes. Mijn adviezen beperken zich dus tot aanzetten tot overleg zoals over financiële zaken, en afgezaagde opmerkingen dat ze eens samen dingen moeten gaan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.