Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

triestje

triestje

21-01-2011 om 21:59

Grrrrrrrrrrr ik mis hem zo

Okee we gaan scheiden, ik woon nog in ons huis, hij woont tijdelijk ergens anders. Ik moet straks weg naar een ander huis, hij blijft heir. Ik zie hem bijna elke dag nog als hij komt met het eten, en blijft tot de kinderen naar bed gaan.
En ik mis hem zo verschrikkelijk, dit doet vandaag zo'n zeer. Ik weet dat dit met vallen en opstaan gaat, en dat het de ene dag veel meer pijn en verdriet doet dan de andere dag. Maar ik mis hem op dit moment heel erg en moet dit even kwijt
Triestje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

21-01-2011 om 22:15

Triestje

Niets zal nooit nog hetzelfde zijn. Daar mag je best bij stil staan, en voelen. Maar denk ook: het misschien nooit meer hetzelfde zijn, maar het wordt wel weer oprecht góed.
Sterkte!

Triestje

Triestje

22-01-2011 om 09:57

Sancy

Dank je wel voor je lieve woorden, ik zat er zo door gisteren. Ik weet dat nooit meer iets hetzelfde zal zijn. En dat het ooit wel weer beter wordt.
Triestje

ini

ini

22-01-2011 om 11:49

Rede

gaat men tegenwoordig niet veel te snel over tot een scheiding ? waarom geef je het geen kans ? aan iedere relatie zal je moeten werken, en als je er echt gemeende energie insteekt is de kans groot dat je er na een crisis sterker uit zal komen..ik weet natuurlijk de rede niet van jullie scheiding, maar wat verwacht je van de toekomst ? een nieuwe relatie met een man (met ook reeds een verleden) dat zonder inzet onmiddellijk perfect gaat lopen ?)
zou er tegenwoordig niet iets meer inspanning mogen gegeven worden binnen de relaties dan achteraf een moeizame scheiding te moeten doorworstelen wat vaak nog veel meer energie en inspanning vraagt dan positief aan een relatie proberen te werken en er weer iets fijn van te boeseren....?

Morgana Fata

Morgana Fata

22-01-2011 om 12:24

Ini!

Sorry hoor, maar dit vind ik een ronduit pijnlijk commentaar. Zoals ik het lees mist triestje hem enorm, dat is vast niet omdat ze hem zo zat is. Met andere woorden, hij zal wel willen scheiden en zij niet. Dan heeft je preek niet echt zin he? Dan is het alleen maar extra pijnlijk.

Eugenie

Eugenie

22-01-2011 om 12:28

Ini

Dit is een volkomen misplaatste zedenpreek. Ga ergens anders filosoferen of bewaar je vooroordelen voor een eigen draadje, maar val iemand die middenin de chit zit er niet mee lastig. Je hebt geen enkel idee hoeveel "welgemeende energie" Triestje al heeft gestoken in haar relatie en het is volkomen ongepast om op te roepen er "iets meer inspanning" in te steken, terwijl je geen enkel idee hebt wat iemand al achter de rug heeft.

Triestje

Triestje

22-01-2011 om 13:45

Ini

Tja, het is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt. Het is over, uit komt niet meer goed etc etc etc. Ik leg me daar bij neer en ga beginnen mijn leven weer ope te bouwen. Hij zal mij ook weleens missen als hij eerlijk is naar zichzelf. En ik miste hem gister ineens, ik denk dat ik,achteraf gezien, hem zelf mischien niet eens miste, maar welwat we ooit hadden. En mischien miste ik gewoon mijn maatje, mijn gezellige lieve vriend etc etc. Dat is al een paar jaar weg dus ik weet wel dat dat niet etrug komt, maar het gemis is na 17 jaar huwelijk soms even terug en groot. Nu gaat het wel weer, is het wat minder sterk aanwezig. Ik heb niet de illusie dat zodra je gescheiden bent alle pijn en verdriet etc helemaal over is, dat kost veel tijd.
Triestje

Normaal

het is heel normaal dat je degene waar je jaren naast hebt gelegen in dat warme bed, waar je ook fijne herinnerigen aan hebt, opeens heel erg mist, het vertrouwde niet meer hebben, en alleen zijn etc.

Zo ik moet er vandoor, even een luisterd oor zijn voor iemand die net besloten heeft dat de druppel die de emmer deed overlopen nu het startpunt is om alleen verder te gaan, pijnlijk en verdrietig, voorals als je om die persoon geeft en zelf zoveel hebt geprobeerd en gehoopt en toch met lege handen komt te staan.

Bah, soms is het leven gewoon echt ruk.

Eugenie

Eugenie

22-01-2011 om 18:06

Dubbel afscheid

Volgens mij is dit een dubbel afscheid. Je neemt afscheid van een man van vlees en bloed met wie je 17 jaar een leven en huis mee gedeeld hebt. Maar ik denk dat je pijn ook gaat over een afscheid van de droom die jullie samen hadden 17 jaar geleden; in voor- en tegenspoed samen oud worden. De droom die je had als klein meisje, over hoe het zou gaan in je leven. Het gaat niet gebeuren weet je nu. Ik denk dat dit afscheid minstens evenveel pijn doet als het afscheid van de man zelf en er kan geen gezond verstand (het was al jaren niet goed meer e.d.) tegenop. Het doet gewoon heel veel pijn, maar het gaat over.
Heel veel sterkte.

triestje

triestje

22-01-2011 om 22:14

Eugenie

Je hebt helemaal gelijk het is zo complex alle gevoelens die je hebt. Dank je voor je lieve woorden.
Manda, jij ook bedankt voor je woorden, en sterkte met ondersteunen.

Triestje

Aïda

Aïda

24-01-2011 om 16:26

Ini

Dezew taal word heel snel gegeven. Maar na welke periode hoeveel jaar mag je dan gaan scheiden??
Hoelang moet je blijven proberen? Werken aan je relatie? praten praten tot je er bij neer valt??

Vorig jaar ben ik na 10 eenzame jaren vertrokken met onze kinderen. Al het praten, werken aan de relatie (wat van 1 kant kwam) tijd in elkaar steken heeft in die 10 jaar niets wezelijks veranderd, elke 3 maanden kwamen dezelfde gesprekken weer terug. Na 10 jaar zo geleefd te hebben vond ik het welletjes.

Maar ook ik kreeg jouw woorden over me heen, wist ik wel wat ik deed, gaf ik hem wel een kans, moest ik niet harder er aan werken (ik, die 10 jaar lang alleen gewerkt had aan de relatie) Moesten we niet gewoon even samen er een weekje uit.. bla bla bla.. En niemand die wist hoe het al die jaren gezetten had, niemand die wist dat ik 6 avonden in de week alleen thuis was, niemand die wist dat mijn oudste twee kinderen hun vader maar zo'n 6 zaterdagen per jaar zagen (incl vakantie's) Mensen wisten het wel, maar zagen het niet. Niemand die wist dat ik moest concurreren met zijn moeder om zijn aandacht. Niemand wist van de grote monden, snauwen die de kinderen kregen, niemand die wist dat hij alleen als er visite was zo leuk met zijn kinderen mee speelde, terwijl ze normaal te horen kregen dat ze eens zachter moesten doen hij was moe, en ging ook zo weer de deur uit. Niemand die wist dat hij zijn kinderen soms erg vervelend uitschold met ziektes..

Nee dat hebben ze allemaal niet geweten, en nee ik heb hier ook niemand iets over verteld, dit is trouwens voor het eerst dat ik het hardop zeg/ leesbaar neerschrijf.
Nee want wat er zich in een huwelijk afspeel dat ziet de buitenwereld niet. Hoelang een huwelijk al niet meer goed is, daar weten buitenstaanders niets van. Maar ze hebben wel allemaal een oordeel!!

En dat is nou net wat je niet kan gebruiken in deze tijd dat je het toch al zo zwaar hebt. Je zit in een achtbaan van emotie's, twijvels, en verdriet. Dan kan je deze opmerkingen wel missen hoor!!

Ik hoop dat jij nooit voor deze keus, vrijwillig of onvrijwillig, komt te staan!

Ini

"maar wat verwacht je van de toekomst ? een nieuwe relatie met een man (met ook reeds een verleden) dat zonder inzet onmiddellijk perfect gaat lopen ?)"

Ik geloof dat dat wel het laatste is waar Triestje nu mee bezig is......

En lieve Triestje, heel veel sterkte. Ik hoop dat er ook dagen zijn waar het beter gaat dan de dag van je posting.

Fély

ini

ini

24-01-2011 om 20:41

O.t.

ok, ik weet niet wat er in deze situatie aan vooraf is gegaan, het is idd zo dat het willen meewerken van 2 kanten moet komen, en dat er op alles uitzonderingen zijn, maar als ik op dit forum lees hoe voor elke scheet onmiddellijk geschreeuwd wordt van te gaan scheiden, het op te geven, dan vind ik dat daar echt wel eens bij stilgestaan mag worden
ikzelf heb het wel degelijk achter de rug, ook wij bleven (7 magere) jaren ploeteren, we wilden wel dat het terug beter ging, maar echt iets wereldschokkend gebeurde er niet, Een beetje als bij een verslaving, het anders willen, maar in de negatieve cirkel blijven hangen zonder dat je vooruit geraakt ... tot er dan iets spectaculairs voorvalt wat je beiden aan het denken zet, waardoor je beide doorkrijgt dat je er echt je schouders moet onder zetten, met vallen en opstaan, maar waarbij je een boost krijgt van te kunnen voelen dat je versterkt uit de crisis kan krabbelen,
het is heel intens, jezelf niet meer in een slachtofferrol zien, en door alle negatiefs door toch weer de kleine mooie stukjes van je partner gaan waarderen, en voor ogen houden, er is toch niets mooier dan uit zo een diepe put gekrabbeld te raken en terug meer verliefd op elkaar kunnen worden als ooit ervoren... Enja, zeker is dat een zware opdracht, maar uiteindelijk ook een heel mooie overwinning op jezelf
haar hoofd zal nu zeker niet naar een nieuwe partner staan, maar voor je je vorige partner de bons geeft, kan je er ook wel eens eerst even bij stilstaan wat je je daarbij voorstelt, een man met ook een verleden, ik denk dat dat vaak niet gemakkelijker is dan alle energie te steken in het terug positief proberen te krijgen van de relatie waar je nu in bent,
zelf na een jarenlange crisis kan je met heel veel inspanning er veel sterker uitkomen en dat geeft dan grote genoegdoening, maar je moet op een bepaald moment de knop écht kunnen omdraaien en elkaar in de ogen willen kijken

triestje

triestje

24-01-2011 om 21:47

Aida

Jee zeg wat een verhaal, zo triest was het bij ons niet. Hoe gaat het nu dan???
Triestje

triestje

triestje

24-01-2011 om 21:47

Fely

Een nieuwe vent.............. nooit meer................. voor dit moment dan, straks ooit eens als er weer ruimte is maar voor nu nee hoeft het niet.
Triestje

Triestje

Triestje

24-01-2011 om 21:52

Ini

Zal me een worst wezen of die man een verleden heeft, moet voorlopig nog even niet aan denken.
Vechten met elkaar heeft zin als er nog iets over is om voor te vechten, maar als je er achter komt dat er al jaren niets meer is(bij mijn ex dan) dan houdt het op.
Mijn verstand weet dat het allemaal geen zin heeft, wij komen niet meer bij elkaar, nooit meer. Als het lukt gaan we straks als gewone vrienden door het leven, en in iedergeval als ouders van twee schatten van kinderen.
Twee/ drie jaar geleden had het zin gehad om te vechten, nu niet meer. Nu kunnen we beter apart verder gaan, daar worden we uiteindelijk allemaal beter van.
Ik wist niet dat scheiden zoveel pijn doet, ook fysiek, het is zwaar, maar ik weet ook dat als ik dit nu aanga ik er uiteindelijk sterker uit kom.
Het is ook een rouwproces, en ik weet dat dit erbij hoort, dat sterke gevoel van missen, en ja ik mis hem heel erg, maar ik weet ook dat als ik door dit stukje heen kom, dat het allemaal er anders uit gaat zien. Maar voor nu mis ik hem en mag ik hem ook missen, dat hoort erbij.
Triestje

Aïda

Aïda

25-01-2011 om 22:01

Triestje

Als allereerst nog sorry dat ik jou draaidje gebruikte om even mijn kant naar Ini toe, toe te lichten.

Nu gaat het prima, ex en ik kunnen eigenlijk best goed door 1 deur.

Ik heb zelf de stekker uit het huwelijk getrokken en al de volgende dag voelde ik een rust over mij komen die ik lang niet had gevoeld. Ik was weer gelukkig met mijzelf en dat was lang geleden.

Na een aantal weken kwam ik iemand tegen waar ik onverwachts compleet voor viel. Ik was niet zoekende, wilde een hele tijd alleen met de kids gaan wonen en wel zien waar het schip zou stranden, maar door deze onverwachte leuke man is alles anders gelopen dan gepland, maar ik ben super gelukkig, de kinderen en hij zijn 4 handen op ene buik.

Ex ziet de kids één weekend in de 14 dagen, en dat gaat best goed, er zijn soms wel wat strubbelingen. Maar hij maakt nu wel tijd voor ze vrij, en onderneemt ook iets met ze. dat kunnen ze niet van hem, dus dat maakt veel goed.

Ik begrijp dat jouw scheiding niet jouw keuze is, en wil je dan ook alle sterkte toe wensen. Die achtbaan van emotie's waarin je nu zit, gaat echt een keer minder hard rond tollen. En wanneer jij jezelf weer helemaal gevonden hebt, alles weer rustig is wie weet, heel misschien als je er voor open staat vind je nog eens een man waar je van gaat houden.

Maar nu eerst door deze achtbaan van emotie's. Veel sterkte!

Tristhe

Tristhe

26-01-2011 om 16:28

Aida

Fijn dat het nu beter met je gaat. Dat het zelfs met je ex beter gaat dat is altijd fijn, vooral als er kinderen in het spel zijn. En zelfs nog een leuke man tegen gekomen, dat is helemaal leuk, dat hoop ik ook voor de toekomst.
Die rust ken ik ook wel, toen hij naar een vakantiehuisje ging viel er ook van mij een rust af, ik hoefde niet meer te presteren.
Nu sinds vandaag is de achtbaan weer even tot rust gekomen, ik weet dat hij weer tekeer zal gaan, en laat het maar op mij af komen. Het is soms fijn even de ellende van je af teschrijven, bedankt voor het luisteren.
Triestje die een beetje vrolijker is

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.