Relaties Relaties

Relaties

Fem

Fem

06-09-2010 om 12:42

Heen en weer [ik erger me aan de tic van mijn man]

Mijn man heeft een soort van tic, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, die steeds sterker toeneemt, aldoor met zijn vingers langs zijn neus en oren strijken, dit deed hij altijd al wel, maar niet zo erg als de afgelopen maanden, en het vervelende is, dat ik mij langzamerhand rot begin te ergeren, voel me hierdoor ook weer schuldig, omdat hij het niet extra of bewust doet.
Onder het auto rijden, tv, lezen, maakt niet uit, hij zegt zelf dat er geen aanwijsbare reden toe is, stress oid, en het ergste vind ik dat maakt mij ook bezorgd, dat ik mezelf erop betrap, dat ik hem vaak als een klein kind zie en niet als mijn eigen lieve grote vent, maw het roept weerzin in mij op en dit wil ik niet.
Probeer zelf ook om er niet na te kijken, mezelf er niet proberen aan te ergeren, maar dit lukt niet, elke keer attendeer ik hem er op, maar dit is maar voor even, dus toch wel sprake van een tic?
Heeft iemand tips hoe ik er zelf minder last van heb?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2010 om 19:54

Wordt hij boos als je er iets van zegt?

Mijn man is een nagelbijter, maar hij bijt er niet altijd op, hij pulkt met zijn duimnagels aan een nagel waar iets af te knagen valt. Dus dan hoor je 'tik tik tik', maar dan hoe nagels kunnen klinken als je die over elkaar haalt. Ik vind het een vreselijk geluid. Mijn nadeel is dat ik dat soort geluidjes op een gegeven moment hoor en niet meer kan negeren. En dan zeg ik er iets van. Ik laat het geluid horen door het zelf te doen of ik zeg 'je knappert'. Dan houdt hij er weer mee op.

Fem

Fem

06-09-2010 om 22:49

Kaaskopje

Nee, mijn man wordt niet boos, vind het zelf geloof ik ook wel vervelend voor me, ik hoor dus niks, maar ZIE des te meer, het staat zo klein, en die vingers die steeds heen en weer gaan, daar krijg ik dus het heen en weer van, alhoewel duimzuigen een nog een ergere variant zou zijn(hou ik mezelf ook wel voorGroetjes Fem

koentje

koentje

07-09-2010 om 09:13

Fem

Lastig probleem denk ik.
Ik denk inderdaad dat je dit zal moeten accepteren als iets wat bij jouw lieve grote vent hoort. Hij doet het niet expres en als hij weet/merkt dat het jou irriteert zal het alleen erger worden.
Ik heb dit probleem ook wel met zoon: hij heeft verschillende tic's die soms erg irritant zijn. Hij heeft een tic waarbij hij constant een stukje stof tussen zijn vingers wrijft. Als me dat irriteert terwijl ik met hem praat of hij dichtbij is, dan leg ik mijn hand even over de zijne en leid ik hem verder af. Dat helpt even.
Hij heeft soms ook een keelschraap tic; niets helpt daar tegen, alleen afleiding. Dus dan zeg ik soms zonfder verdere uitleg; neem maar even een slokje water. Of ik zorg dat ik even uit de buurt ben van hem.
Probeer anders eens standaard aan iets te denken op het moment dat je voelt dat jouw irritatie de overhand neemt. Bijv een bepaalde gedachte aan iets leuks over hem of wat dan ook, iets waar je blij mee bent. Want dit is iets wat je echt bij jezelf zult moeten zoeken. Sterkte ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.