Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

beppie

beppie

15-03-2010 om 17:06

Help geldgeheimen!

ik ben radeloos!

We hadden een spaarpotje van 2000 euro, maar die is nu leeg, door onvoorziene omstandigheden, duurdere vakantie enzo. Ik werk me te pletter om het weer aan te vullen , maar zoals jullie weten gaat dat dus echt niet hard. 500 euro staat er nu op.

Nu begint mijn man dus te vermoeden dat er "iets"aan de hand is, hij weet niet beter dan dat er dus geld op staat.

Het vreet al MAAAAAAAAAAAAANDEN aan me, maar ik vrees dat het einde nabij is...........
Heb er allerlei lichamelijke klachten van

Ja ik weet dat het allemaal erg erg dom is, mijn man zal flippen als ie erachter komt, ook al kan ik er ook weinig aan doen, door de onvoorziene en begrijpelijke omstandigheden, maar heb hem dus niets vertelt
Wat te doen wat te doen, aan reacties dat ik dom ben en het moet vertellen heb ik weinig, dat weet ik zelf ook wel.
Bouwdepot komt wel binnenkort vrij(5000 euro), en belasting en vakantiegeld komt.........

Heb me al van alles in mijn hoofd gehaald, scheiden, er een eind aan maken enz enz enz enz..........
Ik weet het echt niet meer..................

Hoop dat iemand mij tips kan geven hoe het aan te pakken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou gewoon vertellen....

volgens mij is er meer aan de hand binnen je relatie als er geen ruimte is om aan elkaar fouten op te biechten.

Is het een erg dominant persoon?

beppie

beppie

15-03-2010 om 17:35

Hoi liat

fijn dat je zo snel reageerd........

Hij is wel een beetje dominant ja
Verwijt me alles altijd wat verkeerd gaat
Dus ja dit heb ik dan ook echt aan mezelf te danken. ik weet het
Maar vertellen..............pfffffff zal wellicht echtscheiding worden denk ik

Maxx

Maxx

15-03-2010 om 17:48

Nou dat is pas duur beppie

Ga eens uitrekenen wat hem dat zou kosten, een echtscheiding.
Dat is echt veeeeeeeeeeeeel meer dan dat potje van 2000.
Het enige advies dat ik je kan geven is: ga NIET in de verdeding. Het is zoals het is (aannemende dat je het geld niet vergokt hebt of zoiets). Laat die boze bui maar komen en laat hem overwaaien.
Sterkte,
Maxx

@beppie

'onvoorziene omstandigheden en duurdere vakantie'; begrijp ik het verkeerd, maar daar zal hij als echtgenoot zelf toch ook al bij zijn geweest?

beppie

beppie

15-03-2010 om 17:54

........

hij was er zelf bij , maar weet niet dat het duurder is uitgevallen

@beppie

ehh, hij was erbij maar weet het niet??!!
ok, dan ga ik ervan uit dat hij niet kan rekenen
Maar dat is natuurlijk onzin; ik zou maar even alle rekeningen en overzichten bij elkaar verzamelen, wel wellicht wat moed en dan eens aan tafel gaan zitten.
En voor 2000 euro een echtscheiding aanvragen: ik denk dat een echtscheiding heel wat meer kost (en ik besef heel goed dat 2000 euro een groot bedrag is).

Tirza G.

Tirza G.

15-03-2010 om 20:22

Scheiden

Hij zal niet gaan scheiden vanwege die paar rotcenten. Maar wellicht is hij wel diep teleurgesteld in het feit dat je dit geheim houdt. Er ligt een stuk bij hemzelf ook (hallllloooooo geld is ook zíjn pakkie-an) maar menselieve, wat een scheefgroei als jij voor alles verantwoordelijk wordt gehouden. Dat kan toch helemaal niet?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-03-2010 om 02:09

Door de zure appel bijten

Ik vind de situatie hoe dan ook onbegrijpelijk. Ik bespreek iedere tegenvaller, iedere uitgave, er zijn gewoon geen geheimen. Ik vrees dat je toch even door moet bijten en het eerlijk moet vertellen. Hij kan ook helpen sparen om het potje weer aangevuld te krijgen, dan gaat het misschien iets harder. Kom op hoor, laat je niet op je kop zitten!
Laat even weten hoe het gesprek is verlopen.

Vreemd

jullie hebben 2000 euro meer uitgegeven dan verantwoord was ,en hij weet daar niets van?
vreemd,financiele zaken zijn toch de verantwoording van jullie beiden?en als je denkt aan een echtscheiding omdat je angst hebt om je man dit te vertellen,dan zit er heel wat scheef in jullie relatie,ik kan me er echt niets bij voorstellen dat zoiets simpels als een beetje geld een echtscheiding zou kunnen veroorzaken.
zo snel mogelijk vertellen dus,en meteen voorstellen dat jullie vanaf nu alle financiele zaken sámen regelen.

Terpi

Terpi

16-03-2010 om 09:53

Beppie

Wat een enorm nare situatie, het moet je wel erg dwars zitten als je aan zulke radicale oplossingen denkt als er een einde aan maken. Maar geloof me, het geld is het niet waard. Wat ik zou doen als ik onverhoopt in jouw situatie terecht zou zijn gekomen is het volgende: Ik zou eerst een plan maken hoe en binnen welke termijn ik ervoor zou zorgen dat het geld terug kwam op de rekening. Hiervoor zou ik overigens niet alleen mezelf verantwoordelijk houden, ook hij heeft plezier gehad van het uitgegeven geld. Als ik dat plan op papier had zou ik het hem vertellen met daarbij het plan hoe je het gaat oplossen. Mocht hij dan nog van je willen scheiden dan is er echt wat anders aan de hand en moet jij je keihard afvragen of dit wel de juiste persoon voor je is...
Sterkte!!

koentje

koentje

16-03-2010 om 10:16

Terpi

waarmee je dus volkomen voorbij gaat aan het feit dat Beppie bewezen heeft niet te vertrouwen te zijn met geld.
In tegendeel, je stelt zelfs dat man ook nog eens een soort van medeverantwoordelijk is. Het gaat hier niet alleen om geld en een plan om dat op te lossen!

Beppie, je moet jezelf nu vooral niet zielig vinden. Wees eerlijk, vertel je man wat er is gebeurt en biedt je excuus aan. Vraag je daarna af hoe je het vertrouwen kan herstellen.

Terpi

Terpi

16-03-2010 om 10:25

Koentje

Denk jij niet dat Beppie voldoende gestraft is voor de onjuiste beslissingen? Denk je dat suicidale gedachten een pretje zijn? Mij lijkt het niet zo constructief om Beppie te vertellen dat ze zichzelf niet zielig mag vinden... En vind jij werkelijk dat wanneer een man wel het geld 'verbruikt' als deel van het gezin alleen Beppie verantwoordelijk moet zijn voor het aanzuiveren van het tekort? Heel bijzonder vind ik dat. Volgens mij vraagt Beppie om hulp omdat ze haar fouten wil herstellen en is het werkelijk niet zinvol om haar dan nog eens naar beneden te trappen. Volgens mij heeft ze dat zelf al genoeg gedaan.

Gat in de hand

Gat in de hand

16-03-2010 om 18:49

Ik herken het wel

Ik herken het wel. Bij mij vliegt het geld er door heen om persoonlijke aankopen. Vind ik toch wat anders. Ik laat man nooit mijn rekening zien, want dan schrikt hij zich rot. Aankopen gaan hier eerst onder in de kast. Ik zie zijn rekening trouwens wel. Ik geef veel geld uit aan kleding voor mezelf en mijn kinderen, elke maand veel tijdschriften en andere spulletjes voor me zelf. Op 1 of andere manier kan ik het altijd wel weer aanvullen met de kinderbijslag o.i.d. Geen rampen dus hier, wel zou ik zo 500,= kunnen bezuinigen. Helaas geen spaargeld op deze manier. Dat weet man dan weer wel.

Ik zou het trouwens wat anders vinden als de vakantie of iets anders gezamelijk duurder uit is gevallen. Als dat het potje van 2000,= heeft opgemaakt, dan mag man dat echt wel weten. Hij heeft er dan zelfs aan mee geholpen.

Je moet geen rare dingen in je hoofd halen, wat 1500,= te kort is rot, maar zo dramatisch is het bedrag nou ook weer niet. Dit kan je op den duur best aanvullen. Sterkte!!

Als Beppie nu het geld stiekum voor zichzelf had verbrast had ik er nog iets van kunnen begrijpen, maar manlief was er zelf bij.Heeft hij dan helemaal geen overzicht? En dan straks mopperen? Mocht dat gebeuren dan vind ik dat een erg vreemde manier van reageren.Als hij dat op een echtscheiding laat uitdraaien is het bewijs zonneklaar: geen financieel inzicht. Een echtscheiding is namelijk peperduur.
Het gaat volgens mij niet eens zozeer om die 1500 euro maar om de manier waarop ze met elkaar omgaan, het lijkt me dat daar iets in moet veranderen.

Damajo

Kaaskopje

Kaaskopje

17-03-2010 om 01:24

1500 niet zo dramatisch?

Als ik zou ontdekken dat ons spaarpotje voor 3/4 verdwenen is zou ik wel boos zijn. Maar na dat moment gaat het leven weer verder. Het is spáárgeld, dat is geen 'einde aan maken' waard. Als ik zou ontdekken dat onze betáálrekening met 1500 euro was gereduceerd zou ik gillen. Dat heeft direct gevolgen: geen eten, de rekeningen noodgedwongen laten liggen, niet kunnen bijspringen als een kind iets vraagt, enz. Ik hoop, wens je toe, dat Beppie's man dat onderscheid ook ziet. Het is naar, erg vervelend als je er bepaalde plannen mee had, maar het is geen grote crisis waard. Wat ik wél een crisis waard vind is hoe de verhoudingen bij Beppie thuis lijken te liggen. Als ik zó bang voor mijn man zou zijn dat ik in mijn wanhoop extreme oplossingen als uitweg zou zien, dan rammelt de relatie behoorlijk.

Primavera

Primavera

17-03-2010 om 14:54

Waarom heb je dan niets verteld?

Beppie, ik snap iets niet aan de ene kant zeg je dat door 'onvoorziene en BEGRIJPELIJKE omstandigheden' je jullie spaargeld hebt opgemaakt, maar aan de andere kant ben je zo overtuigd dat je man GEEN BEGRIP zal hebben dat je dit angstvallig verzwegen hebt en stiekem weer hebt proberen aan te vullen.
Dat is op zijn minst vreemd te noemen. Ik kan twee voor de hand liggende verklaringen verzinnen:
a) Je man is een harteloze dominante egocentrische bullebak en in dat geval zijn die missende €1500,- je kleinste probleem, maar heb je een veel groter relatieprobleem waar je iets aan zult moeten doen.
b) De 'begrijpelijke' omstandigheden zijn zeer subjectief alleen begrijpbaar voor jouw. Je hebt het geld voor een groot deel stiekem uitgegeven aan dingen/zaken waarvan je weet dat je man er niet achter zou staan. Om een verzonnen voorbeeld te noemen: vakantiebudget was €1000,-. Helaas was de door jullie aanvankelijk uitgezochte reis al volgeboekt en heb je een duurder alternatief genomen, omdat je heel graag toch op vakantie wilde. Alleen omdat je sterk vermoedde dat je man voor die hogere prijs liever niet zou gaan heb je hem dat verzwegen. Of je hebt extra-kosten gehad omdat je door een stommigheid met boeken iets verkeerd gedaan hebt, waar vervolgens omboekingskosten voor zijn gerekend toen je de fout weer herstelde.
Er kunnen duizenden redenen zijn, maar het komt er toch allemaal op neer dat je om een één of andere reden de discussie waaraan het geld te besteden trachtte te vermijden. De vraag is waarom. Wat is er dat in jullie relatie zo scheef zit dat je daar niet over durft te praten?
Als jullie het gewoon permanent oneens zijn over uitgaven moet je anders maar gescheiden (spaar)rekeningen nemen. Dat doen ook meerdere echtparen. Stiekem is nooit een oplossing en als de ander er achteraf achter komt dan is het logisch dat hij daar op zijn zachts gezegd niet blij mee zal zijn.

OK, verder met wat nu. Maak een overzicht waar het geld nou precies gebleven is. Geef je redenen aan en laat hem gewoon even boos zijn. In een normale relatie is dat helemaal niet erg en snel weer over. Als je geen normale relatie hebt en je man je voor zoiets tot moes slaat dan zou ik maar snel de resterende €500,- pakken en wegwezen, hoe eerder hoe beter. Een scheiding is in dat geval een zeer goede optie.
Groeten Primavera

Primavera

Primavera

22-03-2010 om 18:32

Waar is beppie eigenlijk gebleven?

Na de eerste dag zijn er geen reacties meer gekomen van haar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.