Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

even anoniempje

even anoniempje

31-05-2011 om 21:51

Help, moeder wil postadres op ons adres

Mijn moeder, vrouw van 78, heeft een man in Amerika leren kennen waar ze dol op is. Ze is nu voor de 2e keer in Amerika en ze komen samen over een maand of wat terug. Nu is het geval dat ze haar flat wil gaan opzeggen, haar auto wil verkopen etc..Ze wil zich uit laten schrijven en als postadres mijn of mijn zus haar adres gebruiken. Ik doe tijdens haar verblijf in Amerika al haar financiën.
Mijn man en ik zien dit totaal niet zitten. Stel de realtie gaat uit, of erger nog, hij overlijdt ( hij is ook in de 70). Ze komt dan niet meer in aanmerking voor sociale huur ivm inkomen.
Mijn zus en ik hebben allebei een koophuis, wij willlen allebei geen gedoe met de belastingdienst etc...
Ze is nogal eigenwijs en denkt alleen maar aan het nu, en niet aan later. Wij hebben onze eigen zorgen en kunnen dit niet erbij hebben. Ze heeft ons min of meer voor het blok gezet omdat ze het liefst het postadres bij ons wil, maar wij liever niet omdat we weten dat het daar niet bij zal blijven.
Het is misschien een beetje verwarrend allemaal, maar heeft iemand advies?
Hoe kan ik op een gewone manier zeggen, zonder haar te kwetsen, dat we niet willen dat het bij ons is?

even anoniem

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
even anoniempje

even anoniempje

01-06-2011 om 06:38

Omdat

het niet zo eenvoudig is. Als ik mijn moeder 1 vinger geef, neemt ze de hele hand.
Ik doe al haar financiën en dat is al een hele kluif waar ik echt spijt van heb dat ik dat op me genomen heb. Ik heb zelf genoeg zorgen ( financieel gezien) en een kind die straks naar de middelbare school gaat. Ons kind heeft veel zorg en structuur nodig.
even anoniempje

Fianna

Fianna

01-06-2011 om 09:21

Volgens mij

is niet het postadres zijn het probleem maar het doen van de financien. Overigens lijkt het me heel onhandig als je de financien van je moeder doet, maar niet haar postadres bent. Hoe kom je anders aan haar administratie ed?
Als je het echt niet ziet zitten moet je natuurlijk 'nee' zeggen. Maar ik begrijp zelf niet zo goed waarom postadres zo veel meer stress en werk zal geven dan het al doen van de financien. Lijkt me dan juist makkelijker als al haar gegevens bij jouw de in de brievenbus terecht komen.

dc

dc

01-06-2011 om 09:23

Postbus

Als ze enkel een postadres nodig heeft kan ze een postbus nemen met jou als gemachtigde. Als ze wil doen alsof ze nog in NL woont en bij jullie ingeschreven wil staan, dan is dat fraude, en daar zou ik gewoon niet aan beginnen.

Fianna

Fianna

01-06-2011 om 09:25

ja, dat is wel wat anders ingeschreven willen staan. Als ze dat bedoelt begrijp ik haar bezwaren wel, maar dat is niet hetzelfde als postadres zijn.

Wat ontzettend leuk (ot)

om te lezen dat iemand op haar 78ste nog helemaal verliefd kan worden en zelfs voor een man naar een ander land wil verhuizen!

Dat moet al die vrouwen die twijfelen over een echtscheiding maar denken dat ze misschien niet meer aan de man komen, een hart onder de riem steken.

even anoniempje

even anoniempje

01-06-2011 om 12:22

Ze wil zich ook inschrijven

bij ons, en dat willen wij niet! Het gaat dus niet alleen om het postadres. Ze wil zich uitschrijven uit de gemeente waar ze nu woont, en zich inschrijven bij ons in de gemeente.
Wat die financiën betreft: Ik heb vanaf het begin daar bezwaren tegen gemaakt omdat ik ook wil dat mijn zus gemachtigd is, niet alleen ik. Ik wil er gewoon niet alleen voor staan. Het is een beetje ingewikkeld hoe de relaties onderling zijn, dus daar wijd ik me liever niet over uit, maar neem alleen van me aan, dat mijn moeder eerst aan haar zelf denkt en dan pas aan een ander en zeker de gevolgen voor iets niet overziet. Ik wil geen problemen hebben en nogmaals, ik heb mijn eigen zorgen.

Liat, ik ben het met je eens dat ik het natuurijk fijn vind dat ze verliefd is op haar leeftijd en dat gun ik haar van harte!!

even anoniempje

Slechte relatie

Weet je moeder dat je vindt dat je een slechte relatie met haar hebt? Anders zou ik daar eerst eens over beginnen. Waarschijnlijk wil ze dan ook niet meer bij jou ingeschreven staan.

Jaymza

Jaymza

01-06-2011 om 18:04

Niet onderverhuren

Dat is eveneens strafbaar!!
Je kunt toch eerlijk zeggen dat je best haar post wilt ontvangen en haar administratie doen, maar niet dat ze zich inschrijft op jouw adres.

Jaymza

Niks strafbaar

Er is helemaal niks strafbaar aan onderverhuren, dat zou een mooie boel zijn. Je moet het met medeweten van je verhuurder doen, dát wel.

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

01-06-2011 om 19:46

Duidelijkheid over 'postadres'.

Er is nogal wat onduidelijkheid over het begrip 'postadres'. In gemeentejargon heet dit 'Briefadres' en is in eerste instantie bedoeld voor mensen die geen vaste woon- of verblijfplaats hebben. Als jouw moeder voor langere tijd of de meeste tijd in het buitenland verblijft, moet ze zich laten uitschrijven uit haar gemeente wegens vertrek naar het buitenland. Natuurlijk kan ze jouw adres opgeven voor correspondentie voor bepaalde instanties, maar het is niet nodig dat ze wordt ingeschreven.

even anoniempje

even anoniempje

01-06-2011 om 22:21

Gemeente ambtenaar

graag wil ik van je weten wat de consequentie is voor ons, als ze zich toch bij ons wil laten inschrijven.
hoe zit dat dan met de belastingdienst en de gemeente belastingen etc... wij hebben een koophuis overigens.
Ik wil gewoon van te voren alles weten, ik heb geen zin in verrassingen!en we gaan zeker niet frauderen.
even anoniempje

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

01-06-2011 om 22:28

Antwoord

Als jouw moeder zich officieel laat inschrijven op jouw adres als briefadres, heeft dit geen consequenties met betrekking tot belastingen en gemeentelijke heffingen. Het is niet meer dan een adres waar iemand niet daadwerkelijk woont, maar slechts de post laat bezorgen. Maar nogmaals, het is de vraag of jouw moeder in aanmerking komt voor een briefadres. Doorgaans zijn gemeentes heel kritisch met het verstrekken van een briefadres.

Gemeente ambtenaar

Waarom en op welke wijze zijn gemeentes kritisch met het verstrekken van een briefadres? Onze twee op kamers wonende kinderen hebben hun postadres op ons huisadres. Er is voor zover ik weet helemaal niet naar een reden gevraagd. De reden is overigens dat ze wonen in grote antikraakpanden waar de post van 100 studenten ofzo op een grote hoop gegooid wordt en mijn kinderen van mening zijn dat post daar vaak zoek raakt.

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

02-06-2011 om 07:16

@ myar

Waarom? Om te voorkomen dat de Gemeentelijke Basis Administratie wordt 'vervuild' met mensen welke staan ingeschreven op een briefadres i.p.v. woonadres. In eerste instantie is het de bedoeling dat een persoon wordt ingeschreven op het adres waar hij/zij woont en nachtrust geniet.

Op welke wijze? Als iemand zich wil laten inschrijven op een briefadres kritische vragen stellen om er zo achter te komen of het nemen van een briefadres echt noodzakelijk is.

Zoals ik al zei: Doorgaans zijn gemeenten kritisch. Niet alle gemeenten, blijkt nu. In onze gemeente zou de reden van briefadres van jouw twee kinderen worden afgewezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.