Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Evenzo insgelijks

Evenzo insgelijks

11-02-2011 om 16:11

Het gevoel is weg, kan dat nog terugkomen?

Vanwege allerlei problemen die we gedurende de laatste maanden met elkaar gehad hebben, heb ik mijn lat-vriend laten weten dat hij voor bepaalde kwetsende dingen die hij heeft gezegd excuses moet vragen, anders maak ik het uit. Spijt betonen, of anders hoeft het van mij niet meer. Het hoe en wat doet er nu even niet toe.

We hebben elkaar nu ongeveer een week niet gezien en ik merk dat ik hem helemaal niet mis, ik vind het wel lekker zo, zonder spanningen en ruzies. Seksueel verlang ik ook niet naar hem, al gaat mijn hart toch nog wel een beetje sneller kloppen als ik een foto van hem bekijk.

Stel dat hij binnenkort weer op komt dagen en zijn excuses voor zijn wangedrag aanbiedt, bos rozen erbij en hij laat blijken dat hij echt wil veranderen, zou mijn liefde dan weer aanwakkeren? Ik ben bang dat de verliefdheid over is en dan kan ik het net zo goed nu meteen uitmaken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

11-02-2011 om 20:14

Niet dus

Het lijkt me als je hem helemaal niet mist, dat er iets mis is. Daar zou ik dan geen energie meer insteken.

Maar goed, misschien heb je enkel een adempauze nodig. Dat kun je uiteindelijk alleen zelf bepalen. Zo vind ik het af en toe lekker als mijn man een paar dagen weg is (voor werk). Maar ik ben dan ook altijd weer erg blij als hij terug is.

koentje

koentje

12-02-2011 om 16:50

Klinkt niet

als echte liefde!
Lozen die hap!

Verliefdheid over is?

huh, je hebt toch niet de verwachting dat je altijd verliefd kan blijven ?

Ik ben in mijn hele leven alles bij elkaar opgeteld een jaar ofzo verliefd geweest en dus 35 jaar niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-02-2011 om 22:28

Die vraag kun je pas eerlijk beantwoorden

als hij weer tegenover je staat. Wil je hem meteen in de armen vliegen dan ben je er niet aan toe om de relatie te verbreken. Heb je een 'hmm, is dit nou alles?!' gevoel', dan lijkt het mij duidelijk. Het kan ook best zijn dat je een periode door moet waarin je geen afstand kunt nemen en er dan wel aan toe bent om er een punt achter te zetten.
Manda heeft een punt dat verliefdheid niet eeuwig duurt en dan moet je het doen met de liefde die je voor elkaar voelt. Door de tijd heen kan er best nog wel eens verliefdheid doorheen fladderen, maar dat zijn de extra mooie momenten. Voel je nu de verliefdheid weggeëbt is niks van liefde, dan zou ik afscheid nemen.

Nou

ik ben al elf jaar samen met mijn man,en na twee jaar was die allesoverheersende verliefdheid over.
maar als hij of ik twee dagen weg zijn,dan mis ik hem verschrikkelijk,sms ik regelmatig en kan niet wachten om hem weer te zien.
je hoeft niet verliefd te zijn om iemand te missen,houden van is genoeg.
vraag jezelf eens af ,hou je nog wel van hem?

Evenzo Insgelijks

Evenzo Insgelijks

13-02-2011 om 01:04

Reactie op de reacties

Het meest herken ik me nog in de reactie van Kaaskopje, the proof of the pudding is the eating. De relatie duurt nog niet lang genoeg om me te herkennen in de antwoorden van degenen die zeggen dat de echte verliefheid een beetje uitdooft maar soms spontaan weer op komt borrelen. Maar ik wil hem dus niet zien voordat e.e.a. goed uitgepraat is, anders weet ik zeker dat de liefde niet terugkomt.

Evenzo Insgelijks

Evenzo Insgelijks

13-02-2011 om 21:40

Excuses zijn inmiddels aangeboden

Heb hem per mail uitgedaagd en gezegd wat groter is: zijn trots of zijn liefde voor mij. Bijna per omgaande kwam een duizendmaal pardon, het zal nooit weer gebeuren. Maar in plaats van opgelucht en blij voel ik me ontgoocheld. Dit had hij tien maanden eerder moeten zeggen, dat had ons beiden een hoop leed bespaard. Misschien dat mijn stemming omslaat als hij voor me staat (hij heeft iets breekbaars, ontroerends in zijn uiterlijk) maar ik ben bang voor dat moment, bang dat de ontgoocheling niet wegebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.