Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Cathy

Cathy

01-01-2010 om 20:44

Hobby man

Mijn man ging vanmiddag zo ongeveer de hele middag weg voor zijn hobby. Ik vond dat erg ongezellig, op nieuwjaar. Het komt erg vaak voor dat hij in zijn eentje iets gaat doen en ik zit dan alleen thuis ( met de kinderen). Ik heb afgelopen week 3 dagen gewerkt en 1 dag vrij gehad ( en vandaag vrij natuurlijk) en ook op die vrije dag ging hij weg.
Nou vraagt hij mij: wat had je dan samen willen doen? En dat vind ik heel moeilijk te omschrijven. Samen gezellig thuis zijn, tja, dat is zo vaag. Toch is dat het wat ik mis denk ik.Het is zo "niks" zo. Moeilijk uit te leggen dus, als ik het zelf al niet zo onder woorden kan brengen.Volgens hem doen andere mensen ook niets samen.
Wat doen jullie samen,iets wat ik hem kan vertellen, iets concreets. Of verwacht ik teveel en is het normaal dat je allebei alleen dingen in je eentje doet?
We zijn een tijdje in therapie geweest, en ja, we hebben oa communicatieproblemen.. Ik heb al vaak getwijfeld aan onze relatie Maar we hebben samen 2 kinderen, en erg weinig inkomen, dus de beslissing om uit elkaar te gaan is ook niet zomaar genomen. Dat wil hij ook niet, maar ik voel me meer de huishoudster dan een partner...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cathy

cathy

01-01-2010 om 21:20

Lijstje

Hij thuis en ik met een vriendin weg, dat doe ik wel.Ik ga ook zelf sporten, heb een eigen hobby, maar dat doe ik meestal als hij ook niet thuis is.
Ik bedoel eigenlijk meer te vragen wat jullie samen thuis doen. (behalve sex dan.. . Zitten jullie wel samen gewoon thuis op de bank, of is dat truttig van mij om te verwachten. Ik mis het samenzijn, dat is zo langzamerhand steeds minder geworden. Samen naar de film vind ik leuk, dat heb ik hem al heel vaak verteld, uit eten vind ik wel leuk, hij niet.

Minet

Minet

01-01-2010 om 22:21

Samen

Wat doen wij samen: 1 keer per week een avond naar de sportschool/sauna, op de bank een film of tv-programma kijken, samen het huishouden doen, samen de stad in voor hem of voor mij, of gewoon zonder doel
Daarnaast deden we in het weekend altijd iets met het gezin, naar het bos, naar de bioscoop, fietsen, bedenk het maar (passend bij hun leeftijd).
Nu ze ouder zijn doen we beiden vrijwilligerswerk bij de sportvereniging van de kinderen (beiden wel iets anders), en doen we geregeld nog iets met zijn allen in het weekend.
Als ik dit zo lees lijkt het nogal veel 'samendoen', maar ik vind het persoonlijk niet echt veel.

blanco

blanco

01-01-2010 om 23:08

Ik herken het

mijn man heeft ook een hobby gehad waar hij dagen voor van huis was.. En wat baalde ik daarvan.. Ik stond heel vaak er alleen voor. Zijn hobby was ook nog vaak op "feestdagen" 2de paas/pinksterdag, koninginnendag, hemelvaart.. en dan nog vrij veel zaterdagen.. En dan daarbij nog de dagen dat hij moest zorgen dat zijn spullen in orde waren om uberhoud mee te kunnen doen..

En elk jaar begon ik er meer van te balen, en ja heel stom maar we kregen er gigantische ruzie's over.. Ook hij vroeg dan wel eens, maar wat wil je dan doen?? Ja niets gewoon lekker thuis zijn, jij in je hoekje ik in de mijne en samen er zijn.. Samen de zorg voor de kinderen, samen gezellig eten, samen filmpje kijken, samen kletsen.. Hij vond dat ook altijd vaag.

uiteindelijk liepen de ruzie's zo hoog op, dat ik zover was om weg te gaan. Als ik altijd alles alleen moet doen, dan kan ik ook beter alleen zijn, dan weet ik waar ik aan toe ben, en hoef ik geen verwachtingen te hebben. Mijn man is daar heel erg van geschrokken. En heeft om wille van zijn gezin, zijn hobby aan de wilgen gehangen.. DIt bracht zoveel rust in ons leven. Zowel in die van mij, de kinderen als van hemzelf..
Afgelopen jaar is hij weer een keer met geleende spullen een dag gegaan, en hij vond het wel aardig maar niet meer geweldig als toen.. Dus mmisschien dat hij nog eens gaat, maar er is evenwicht in ons huwelijk, zorg voor kinderen en in ons leven.

Ik ben er ook van overtuigd dat je niet elke week "leuke" dingen met elkaar hoeft te doen, maar ook binnens huis mag er wel aandacht zijn. En dan bedoel ik niet de hele dag zwoel in elkaars ogen kijken, maar samen voor de kinderen zorgen, even samen naar de winkel voor de laatste boodschappen, samen even wat in huis doen, enzz.
Ik zie zo veel mensen om mij heen veel eigen hobby's hebben, en veel tijd voor zichzelf nodig hebben (en dan heb ik het niet over een avond sporten) dat die stellen stuk voor stuk volledig uit elkaar groeien, en inmiddels zijn er al heel wat uit elkaar.

Ik zeg niet dat je het op de spits moet drijven, hier is dat jammer genoeg wel gebeurt, en gelukkig hebben we elkaar terug gevonden. Maar het loopt niet altijd goed af..

Angie

Angie

02-01-2010 om 02:39

Samen doen

Als het er om gaat om "iets samen te doen", denk dan ook aan:

samen (ergens) koffie drinken, samen een eindje lopen, samen iets lekkers koken of bakken wat je nog nooit eerder hebt gedaan. Het gaat er vaak om om even zonder stoorzenders (kinderen) iets te kunnen doen. Als je de smaak te pakken hebt, dan komen er vast wel andere ideen om meer te gaan doen.

Hmmm, mijn wensen lijstje:

Samen naar de schaatsbaan of een natuurijstocht rijden (dream on, waar ik woon is het veel te warm daarvoor )
Samen zeilen (heel haalbaar)
Samen een eind fietsen
Samen naar een concert
Samen de tuin doen (vanmiddag een beginnetje gemaakt)
Samen oliebollen bakken 9gisteren gedaan)
Samen iets van Uitzending gemist bekijken 's avonds in bed.

Zo iets dus.

Angie

Mariekeh

Mariekeh

02-01-2010 om 19:55

Een doener

Mannen willen vaak dingen doen en vrouwen genieten ervan als hun man in de buurt is en ze tussen de bezigheden samen koffiedrinken. Je man wil best met jouw samenzijn, maar dan moet jullie wel wat "doen", want anders gaat hij iets anders doen. Niks doen is immers zonde van zijn tijd.

Mijn man is altijd bezig, maar veel in en om huis en ik geniet ervan om hem om mij heen te hebben, zonder dat we per se met elkaar bezig zijn. Misschien kun je hem dat eens proberen uit te leggen dat je het fijn vindt als hij thuis is omdat je geniet van zijn aanwezigheid?

Anders zul je hem met concrete activiteiten moeten lokken Misschien een gezamenlijke hobby zoeken?

Gezamelijke hobby

Het zal vast komen doordat wij door gezamelijke interesses en hobby's bevriend geraakt zijn, maar dat zijn precies nog de dingen die we het liefst samen doen. Op de bank zitten? Ja, luisteren naar muziek, want we zijn allebei tamelijk audiofiel. Samen eropuit? Ja, zodra we de kans maar hebben klimmen we allebei op de motor en gaan toeren. Wij hebben die gezamelijke hobby's. Misschien is het voor jullie een idee om een gezamelijke hobby te zoeken.

Dvd kijken

Ik weet wel iets om samen te doen! Ken je de film ´Nynke´...daarin speelt een vrouw de hoofdrol, die getrouwd is met een man die actief wordt in de politiek. Zij zit altijd alleen thuis met de kinderen )en een huishoudster' en raakt in een depressie.
Op een gegeven moment loopt ze samen met haar man te wandelen en klaagt ze `Ik ben niet je vrouw, maar je meid!`
Ga die film huren en kijk ´m samen met je man. Of hij nu wil of niet, dan maakt ie maar zin, jij doet ook wel es iets voor hem waar je niet altijd zin in hebt, nietwaar... mijn toetsenbord weigert het vraagteken, een beetje rommelige interpuctie dus, sorry.
Succes!

Helen

Helen

08-01-2010 om 15:28

Wederzijdse interesse tonen..

ik denk dat je niet perse van alles samen hoeft te doen.. Als je naast je eigen bezigheden maar bewust tijd voor elkaar neemt. Dus regelmatig elkaar opzoeken en dan vanuit wederzijdse interesse en betrokkenheid gewoon lekker praten of kletsen. Dus niet alleen vanuit je ouderrol over de kinderen maar ook vanuit jou, Cathy, en vanuit hem, "Henk" over dingen waar je mee bezig bent. En niet alleen waar je mee bezig bent in de zin van wat heb je gedaan. Maar wat je bezig houdt, hou je over bepaalde dingen/gebeurtenissen denkt en voelt... Want alleen maar samen wandelen of samen naar de stad of een restaunrant is niet per definitie iets wat je "samen" doet. Voor mij hoort echt die gerichtheid en interesse erbij...

Wij luisteren samen muziek, gaan uit eten, doen dingen met vrienden, wandelen, huishouden etc. Vaak is moment tussen 17 en half 19 dat we de dagelijkse klusjes doen en onze dag bijkletsen. Daarnaast doen we ook van alles apart. Ik merk juist dat we inkakken als we niet onze aparte dingen blijven doen. Die geven juist input en impuls voor nieuwe dingen en ideeen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.