Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

daantje123

daantje123

17-12-2008 om 10:01

Hoe kom ik uit die vicieuze circel?

hoi allemaal,

ik heb een probleem, ik zit vast ineen vicieuze circel waar ik heel graag uit wil komen.
Ik heb een leuke man, een fantatische (stief)vader en een 'lekkere vent in bed' om het zo maar te zeggen, wat wil ik nog meer?
Aandacht!! Als ik het zo opschrijf vind ik het eigenlijk te kinderachtig voor woorden, maar ik zit er wel mee en misschien hebben jullie tips.
Ik hou nl. zo van knuffelen en zoenen. Mijn man ook wel, maar niet zo vaak. Ik wil bijvoorbeeld als we 's avonds in bed liggen gewoon even lekker zoenen (verder niet hoor, dat hoeft ook niet), maar dan krijg ik vaak te horen, 'nu niet schatje, het is al elf uur', waarna ik me afgewezen voel en de sfeer te snijden is. Ik vervolgens de hele nacht wakker lig en hij lekker slaapt. Ik weet dat hij van me houdt, maar zoenen hoeft toch maar 2 minuutjes te duren?
Gisteravond heb ik het maar eens over een andere boeg gegooid. Hij zat voor het slapen gaan achter zijn computer en ik heb mijn armen om hem heengeslagen en gevraagd of hij zo zin had om even lekker te knuffelen.
Hier volgde een heel gesprek over waarom ik dat zo vraag en niet gewoon in bed begin. Ik heb het bovenstaande uitgelegd en hij zei gewoon dat hij er geen zin in heeft.
Aaaaah, dat kan natuurlijk, maar ik begrijp het niet!!! Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat als je lekker naast elkaar ligt, lekker warm enz. je dan niet even zin hebt in een lekkere zoenpartij.
Gevolg: we zijn apart van elkaar in bed in slaap gevallen, hij volgens mij diep beledigd, want 'ik merk toch verder aan alles dat hij veel van me houdt' (zijn woorden) wat natuurlijk ook zo is.
Maar de laatste tijd voel ik dat hij geen zin heeft me aan te raken en ik doe dat juist wel bij hem. Ik zeg ook heel vaak hoe goed ik hem er uit vind zien enz.
Moet ik dat dan maar niet meer doen? Hem negeren? Ik weet het gewoon niet.
Hij zegt dat ik het gewoon op z'n beloop moet laten, maar dat vind ik heel moeilijk, ik zeg namelijk nooit 'nee'.

Ik hoop op tips! Want ik wil me niet zo afhankelijk opstellen, maar ik weet niet hoe anders.

Daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

17-12-2008 om 12:06

Bekend probleem

Probeer het voor een deel gewoon te accpeteren. Echt, het werkt anders vaak, bij mannen, en dat verander je niet. Laat hij op een andere manier wel merken dat hij van je houd?
Nee, ga daar dan met hem het gesprek over aan en probeer boven tafel te krijgen wat er speelt tussen jullie. Zo ja, probeer dan los te laten dat hij geen zin heeft in zoenen en knuffelen.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-12-2008 om 12:45

Geen zin hebben

Niet van zoenen houden is een legitiem argument om er geen zin in te hebben. Ik houd er wel van, maar sja, helaas vindt niet iedereen leuk wat ik leuk vind .

Maar dat je het daarom nooit hoeft te dóen, is weer wat anders. Wij doen allebei wel eens dingen waar we zelf niet zo'n zin in hebben, om de ander te plezieren. Mee naar een film, op visite bij die-en-die, zijn knoopjes aanzetten terwijl hij het ook zelf kan.
"Als ik vanavond zuurkool voor je kook, wil jij me dan vanavond zoenen?" is een wat al te letterlijke uitwerking daarvan, maar misschien is hij wel gevoelig voor het argument dat jij ook af en toe dingen doet waar jij geen zin hebt, om hem te plezieren?

Groet, Ellen

daantje123

daantje123

17-12-2008 om 12:58

Reactie

Hoi, bedankt voor jullie reacties.
Koentje, ik weet dat hij echt van me houdt hoor, dat laat hij heus blijken (elke ochtend verse sinaasappelsap, sms-jes, samen de kinderen 'doen' enz) dus dat is eigenlijk het probleem niet.
En volgens mij vindt hij zoenen ook best lekker, want het gekke is, als de circel doorbroken is, dan is het precies het andere uiterste, nogal zwart-wit zeg maar.
Wat is mis is het aanraken (ik heb hier ergens op het forum het woord huidhonger wel eens gelezen, dat spreekt me heel erg aan).
Op dagen zoals nu, heb ik heel sterk het gevoel dat hij mij als vanzelfsprekend ziet. Maar is wil mooi gevonden worden en lekker en speciaal en om op te vreten.
Hahaha, nu ik het opschrijf moet ik er zelf om lachen, maar het is vast wel duidelijk.
En Ellen: iets tegen zijn zin doen doet hij gewoonweg niet! Dat is in alles zo en dat kan ik wel eens jammer vinden, maar dat hoort bij hem. Ik weet in ieder geval wel waar ik aan toe ben op dat gebied.

Bedankt alvast, het is sowieso lekker dit eens anoniem op te schrijven. Ik ben nogal van het type 'niet zeuren, er zijn ergere dingen op de wereld', maar dit zit me even hoog.

Daan

Tinus_p

Tinus_p

17-12-2008 om 13:31

Huidhonger

Daan:
"Ik hou nl. zo van knuffelen en zoenen. Mijn man ook wel, maar niet zo vaak."
Volgens mij is dit een verschil in behoefte. Sommige mensen (m/v) hebben veel meer huidhonger dan anderen, en willen gewoon graag aanraken en aangeraakt worden.

even zo

even zo

17-12-2008 om 15:48

mijn man heeft ook moeite met alleen knuffelen. Die wil dan gewoon meteen meer en dat wil ik dan niet altijd. Inderdaad soms even lekker knuffelen en verder niks maar goed voor hem is dat moeilijk want dan ligt hij met een opgewonden gevoel naast me in bed en heeft dan zoiets van: liever niet....
tja.

MRI

MRI

18-12-2008 om 14:11

de ander voelt dat er aan hem 'getrokken' wordt en heeft daar juist geen zin in dan. En dan is het juist voor jou extra kwetsend omdat er voor jou veel bevestiging ligt in het aangeraakt worden. Maar, ja, laat iets wat je heel graag wilt maar eens los...

MR

daantje123

daantje123

18-12-2008 om 19:38

Oplossing?

Ben ik nog even...
gisteren tegen mijn man gezegd dat ik niet ga bedelen om zoenen en dat hij vooral niets moet doen om mij te plezieren, want het gaat mij er juist om dat hij mij wil aanraken, omdat hij dat zelf wil. Ik heb gezegd dat ik gewoon een andere 'behoefte-frequentie' heb dan hij. Jammer dan.
Hij denkt dat ik me dan onzeker ga voelen en niet mooi en lekker enz. Dat is dus niet zo. Ik vind dat zelf wel (tot op zekere hoogte maar ik denk dat hij dat dan niet vindt en dat ik dat heel jammer vind, maar meer ook niet.
Ik heb verder 'normaal' gedaan, niet om hem heen gehangen, maar gewoon mijn eigen zin gedaan, wel gezellig samen een serie gekeken en verder niet.
Nou ja zeg! Gevolg: hij kwam naar mij toe en wilde heerlijk knuffelen en zoenen! Gevolg: heerlijk in elkaars armen in slaap gevallen en vandaag een sms-je gekregen dat we zo lekker gezoend hadden gisteren.
Zou het zo simpel zijn?
In ieder geval vind ik het heerlijk zo. Ik wilde het nog even laten weten! Dat ik hier op het forum mijn ei kwijt kon en jullie zo lief reageerden heeft wel geholpen denk ik. Ik kon het daardoor toch meer loslaten.

Daan

Geweldig toch!

geweldig lief van hem lijkt mij, maar daar was je zelf ook wel al van overtuigd. Lijkt mij zo prima opgelost! En zo'n periode gaat vast weer eens terug komen...maar dan weet jij al hoe het op te lossen.

Veel geluk!

Omgekeerde

Wat jij doet bij je man doet mijn man bij mij;het word van je verwacht elke avond en dan is de zin je al vergaan.Waarom moet er verplicht geknuffeld etc worden als je in bed ligt?Is het niet voldoende om eens heerlijk gewoon niks te liggen doen in bed en te praten of tv te kijken of gewoon te gaan slapen zonder verplichtingen?Trek niet zo aan hem en hij zal vanzelf beginnen,dat zag je nu al

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.