Relaties Relaties

Relaties

zucht

zucht

03-03-2009 om 11:48

Hoe lang voel je de pijn?

We(kennis en ik) zijn nog steeds hopeloos verliefd, maar doordat het door omstandigheden onmogelijk is (huwelijk ed) hebben we besloten geen contact meer met elkaar te hebben,Er is nooit sex ed bij gekomen, wel heel hevige gevoelens.
Maar nu is de drang om te mailen of sms'en nog steeds zo overweldigend aanwezig, het lukt ons nu een week niets aan elkaar te laten horen... maar hoe lang zou het ongeveer duren dat dat zo vreselijk moeilijk is ? dat je nog constant aan elkaar zit te denken ?
Is het fout als we er wat overeen zijn van dan elkaar afentoe terug iets te laten weten (vb gelukwensen bij verjaardagen, een kaartje vanop reis ed of wakker je daarmee dan telkens alles terug op..?
pfft, het vraagt zo vreselijk veel energie om niets te doen ermee!!!
bestaan er statistieken over hoe lang men het daar zo vreselijk moeilijk mee heeft ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

03-03-2009 om 12:03

Geen statistieken

wel een gezond-verstand-richtlijn: hoe minder je zwelgt, hoe beter. Richt je niet op wat je mist, maar op het hier en nu. Mocht het zwelgvirus opspelen, houd jezelf dan voor dat je dit besluit weloverwogen hebt genomen en er nog steeds achter staat. Afstand nemen doe je niet alleen fysiek, dat moet ook in je hoofd gebeuren. Dat kost moeite, en die moeite moet je zelf doen.

ik ook

ik ook

03-03-2009 om 12:14

Een jaar

Bij mij duurde het een jaar. Ik heb een jaar lang hevig verliefd geweest en ik heb er nooit wat mee gedaan. Na een jaar was ik het beu, het kostte me teveel energie. Ik heb besloten te stoppen met verliefd zijn. Wonder boven wonder lukte dat. Ik zie hem nog heel regelmatig maar kan mijn gevoelens prima onder controle houden. Juist omdat er niks is gebeurd is het makkelijker om van me af te schuiven. Ik heb een relatie en die is gewoon heel goed en heel fijn, ik heb dus ook geen reden om te verlangen naar die ander. Het was bij mij gewoon een hormonale verliefdheid. Ik ben er overheen.
Dat kan dus ook.

Nena

Nena

04-03-2009 om 10:52

Kan op die manier jaren duren

Als je toch af en toe contact blijft houden via mail of sms dan kan het echt jaren duren voordat je er over heen bent. ik spreek uit ervaring, want ik heb dus wel die fout gemaakt door toch af en toe contact te blijven houden, voor mij heeft het goed een jaar geduurd. Nu 2 jaar nadat we er een punt achter hebben gezet hebben we nog steeds af en toe contact, voor mij is het echt alleen nog vriendschappelijk. Voor hem is het nog steeds moeilijk, ik merk zo af en toe aan zijn heftige reacties dat hij mij nog steeds niet los heeft kunnen laten.
Dus als ik je een advies mag geen verbreek alle contact definietief, het lijkt nu heel moeilijk maar echt waar anders blijf je er hangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.