Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

plonsje

plonsje

09-02-2009 om 15:32

Hoe nu verder?

3 ¹/² jaar geleden ben ik gescheiden. Samen hadden we 2 kinderen. Onze jongste was een huilbaby en ik stond overal alleen voor. Gesprekken hielpen niet en daarbij kwam ook nog eens dat mijn man een ziekelijke leugenaar was. (Uiteraard) stond hij niet achter de scheiding.
Al vrij snel na mijn scheiding kreeg ik een nieuwe relatie.
Na de nodige sores in het begin met mijn exman, verliep het contact het laatste anderhalf jaar goed. Gelukkig, want dit vond en vind ik zeer belangrijk voor de kinderen.
Nu heeft hij sinds een paar maanden ook een nieuwe relatie en zij begint te stoken. De kinderen opstoken, alimentatie proberen tegen te houden. We hebben geprobeerd een gesprek te voeren, maar dat liep op niets uit. Mijn exman heeft tegen haar gezegd dat ik een jaar een buitenechtelijke relatie had en daarom wilde scheiden. Zij gaat uiteraard op zijn verhaal af (waarom zou ze mij geloven tenslotte). Ze laat duidelijk blijken dat ze een verschrikkelijke hekel aan mij heeft en heeft een heleboel verwijten naar mijn hoofd geslingerd tijdens het gesprek (waar de kinderen trouwens niet bij waren). Ik heb gezegd dat ik op deze manier niet wilde praten en ben weggegaan. Ik heb later aangegeven aan mijn ex dat ik niet pikte hoe zij tegen mij doet / praatte / zic opstelde.
Gisteren had onze dochter een gymwedstrijd waar ik bij was en ook mijn exman met z'n vriendin. Het was "zijn" weekend, maar mijn dochter wilde graag dat ik ook kwam kijken. Ik heb me expres afzijdig gehouden, maar uiteindelijk is na afloop toch de bom gebartsen. Helaas waar de kinderen bij waren. Weer kreeg ik alle verwijten en uiteindelijk heeft ze mij ook meerdere keren vernedert door opmerkingen en door uiteindelijk te zeggen : "ik ben zo", duim omhoog deed ze daarbij en "jij bent zo", duim omlaag. Ze stelt zich heel autoritair op en leest mij de les.
Dit komt waarschijnlijk niet meer goed, maar hoe hier nu mee om te gaan. Ik wil niet dat het ten koste gaat van de kinderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

09-02-2009 om 17:50

Wat een mens

Jeetje plonsje wat een verhaal. Eén ding moet jij even heel duidelijk tegen jezelf zeggen: niemand leest mij de les!!

Ze kan zich autoritair opstellen maar dan draai jij je om en laat haar staan met haar duimen omhoog of naar beneden, kom zeg!

Ik heb geen ervaring met dit soort kwaadaardige exen en ik weet dan ook niet hoe het moet voelen voor jou. Maar mijn haren gaan rechtop staan van hoe jij haar houding beschrijft en daarop is voor mij maar 1 reactie te bedenken: straaaaaaaal negeren. Eens kijken wat er dan nog over blijft van haar superioriteitsgevoel. Laat je in ieder geval nooit in je kaarten kijken of je uitlokken.

Sterkte ermee
Holiday

Yvon Meijer

Yvon Meijer

09-02-2009 om 20:39

Duim

Goh, dat met die duim doen de kinderen bij mijn dochter op school ook, en die zijn vijf jaar oud. Verder heb ik hier geen ervaring mee, sterkte.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-02-2009 om 21:00

Jongens wat een mens

Vreselijk zeg: jij bent ZO, duim naar beneden. Wat, is ze een reincarnatie van Julius Caesar ofzo? En dan waar de kinderen bij zijn, altijd erg min. Ik denk inderdaad dat je zo iemand het meest 'pest' door ontzettend blij en vrolijk te blijven in haar buurt en al haar opmerkingen, dodelijke blikken e.d. straal te negeren. Zij zegt: "Ik vind jou maar een misbaksel (ofzoiets)", jij kijkt haar stralend aan en roept: "Ik word juist altijd zo blij van jou! Ik weet niet waarom, maar ik leef er werkelijk de hele week naar toe om jouw dierbare gelaatstrekken weer te mogen aanschouwen." Of nee, dat is niet negeren, natuurlijk. Maar ik zou het wel zo vederlicht mogelijk houden. Zij wil jou namelijk diep, diep gekwetst zien. Laat dat nooit (meer) gebeuren. Sterkte hoor.
Groetjes
Massi

tonny

tonny

09-02-2009 om 23:12

Mijn weekend / zijn weekend

Heb persoonlijk geen ervaring, maar als ik het zo lees zou ik ervoor kiezen 'haar' uit de weg te gaan, zelfs als er in 'zijn' weekend een sportwedstrijd is waarbij je dochter het leuk vindt dat jij ook komt kijken, ook al is het jouw weekend niet. Ook al wilde je je afzijdig houden, je wás er wel en dat triggert haar natuurlijk. Hoe afschuwelijk het ook is dat het allemaal vervolgens zo uit de hand liep.

Ga haar uit de weg. Bemoei je nergens mee als het 'zijn' weekend is, leg dat ook aan dochter uit. Daar is daar en hier is hier.
Houd de eer aan jezelf, praat niet over haar, positief noch negatief. Je kind ontdekt zelf wel wat voor vlees ze in de kuip heeft, kinderen zijn zeer fijngevoelig!

tonny

Marieke

Marieke

09-02-2009 om 23:36

In het verlengde van tonny

Met je ex heb je een band, jullie zijn namelijk allebei de ouders van jullie kinderen. Met de nieuwe lief van je ex heb je niks.
Wees zo zakelijk mogelijk naar je ex en negeer zijn nieuwe liefde; je hebt niks met haar en je wil niks met haar. Alleen het gedrag van jouw ex is voor jouw van belang, of hij zich nu laat inspireren door zijn nieuwe liefde of door de stand van de sterren, dat maakt geen enkel verschil.
Verder heeft Tonny gelijk, jouw weekend is jouw weekend en omgekeerd. Het is jammer voor je kind als je niet bij de uitvoering in "zijn" weekend bent, maar dit geruzie is zeker niks voor hen. Zorg dat je je zo min mogelijk voer levert voor dergelijke vertoningen, in het belang van jullie kinderen.

Marieke

Marieke

09-02-2009 om 23:42

Aanspreken

Het belangrijkste was ik vergeten: spreek je ex aan op zijn gedrag en negeer de reden van zijn gedrag. Hij moet zijn alimentatie betalen. Als hij dat niet doet zit hij fout, ongeacht of hij influisterd wordt door een nieuwe liefde; feit is dat hij zich niet aan de afspraak houdt.
Als je ex-en bent is je relatie zakelijk en niet meer emotioneel. Verklaren en oorzaken zoeken zijn verleden tijd, het gaat in de ex-relatie alleen om feiten en spreek je elkaar aan op feiten.

plonsje

plonsje

13-02-2009 om 18:12

Reactie

Sorry voor de late reactie, maar er waren wat computerproblemen.
Ik heb onderhand een gesprek gehad met mijn ex. Het over een heleboel dingen gehad. Voorheen was het geen probleem als ik in zijn weekend of hij in mijn weekend ook ergens bij aanwezig was (zo kwamen we ook bv. even sintcadeutjes bij elkaar kijken). We vonden dit fijn voor de kinderen het ging allemaal in goed overleg. Ik had het idee dat nu zijn vriedin daar tussenin ging staan. Dit ook verteld (in iets andere bewoordingen, om niet zijn vriendin naar beneden te halen) en gezegd dat het nu ten koste zou gaan van de kinderen nu dat niet meer kan.
Hij gaf me hier wel gelijk in en we hebben vernieuwde afspraken gemaakt. Wel heb ik duidelijk aangegeven dat ik niets meer met haar te maken wil hebben. Dat hij de vader is van onze kinderen en daar het contact ook om en bij blijft.
Bedankt voor jullie reacties!
groet, Sonja

Mooi

Goed afgesproken. Ik hoop dat het beter gaat en dat die malle vriendin gauw uit het zicht verdwijnt.Of anders: dat je dan maar zo min mogelijk last van haar hebt.
Ze zal wel niet zo snugger en erg onzeker zijn als ik het allemaal zo lees.Zoveel mogelijk negeren inderdaad.Moeilijk maar het kan.

Damajo

plonsje

plonsje

15-02-2009 om 19:27

"malle vriendin"

Helaas (voor mij) zal die "malle vriedin" niet uit het zicht gaan verdwijnen. Mijn ex vertelde dat ze in mie gaan trouwen.
Ach, misschien is het ook wel jaloezie van haar kant af?? Zij krijgt geen alimentatie van haar ex-man voor haar kinderen, ik wel. Het contact tussen haar ex en haarzelf verloopt stroef en moeizaam, tussen mijn ex en mij niet (voorheen dan
Ik ga haar in ieder geval negeren en heb veel steun gehad aan jullie reacties. Begon toch een beetje aan mezelf te twijfelen, maar na jullie reacties niet meer. Bedankt in ieder geval!
groet

Holiday

Holiday

15-02-2009 om 21:15

Snel zeg

Zozo die laten er geen gras over groeien. Sinds een aantal maanden een relatie en in mei gaan ze trouwen. Wat snel. Hou het er inderdaad maar op dat het onzekerheid/jaloezie is van haar kant en wens haar maar het allerbeste (in gedachten) want deze relatie heeft behoorlijk wat bagage mee te torsen.

Sterkte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.