Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Iemand

Iemand

02-11-2009 om 20:40

Hoe om te gaan met gevoelens van boosheid en frustratie?

Ik zit met een probleem, ik ben ontzettend boos om dingen die iemand een tijd terug tegen en over mij gezegd heeft. Ook in de tijd dat wij al geen contact meer hebben heeft deze persoon dingen richting mij gedaan die voor mij over een grens gaan. Inmiddels heb ik dus al een tijd geen contact meer met deze persoon. Maar de laatste tijd heb ik wel ontzettend veel last van een groeiend gevoel van boosheid en frustraties. Ik wil hier de hele situatie niet uit de doeken doen, maar vraag me wel af hoe ik het beste met deze gevoelens om kan gaan, nu heb ik er gewoon echt last van. Dus hoe raak ik die gevoelens kwijt?

Groetjes Iemand

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

03-11-2009 om 11:14

Tijd

Heb iets dergelijke mee gemaakt met een vriendin. Ik heb steeds geprobeerd er niet aan te denken, het van me af te zetten. Heb het er echt moeilijk mee gehad, maar nu we 3 jaar verder zijn doet het me helemaal niets meer. Tijd doet een hoop dus denk ik.

Schrijven

Mijn advies zou zijn: schrijf alles eens van je af in de vorm van een brief aan de persoon om wie het gaat. Maak de ander precies duidelijk hoe hij of zij jou gekwetst heeft en waar de pijn zit. Schrijf alles op, van begin tot eind.
Je hoeft verder niets met de brief te doen, bewaar hem, gooi hem weg, verbrand hem met een mooi ritueel erbij, versnipper hem en geef hem aan de wind mee... wat je maar wil. Maar vaak orden je met het schrijven je gedachten en gevoelens al zodanig dat je er 'klaar' mee bent.
Zo niet, dan kun je altijd weer verder kijken.
n@nny

Idd te vaag.

Het maakt nogal wat uit of het om je vader gaat, een hartsvriendin, een vage kennis, of de kassajuffrouw van de Jumbo. En het maakt ook nogal wat uit of ze en plein public heeft gemeld dat je een fervent SM liefhebber bent,een halve fles wodka per dag consumeert, of dat je manier van opvoeden een melding bij het AMK rechtvaardigt, danwel dat je haarkleur eigenlijk nep is, dat je in je vrije tijd stiekem aan punnikken doet, of dat je voor je bij je huwelijk blij je mans's achternaam ging dragen eigenlijk Toosje van der Wip heette.

Ik chargeer een beetje, maar hoop dat je snapt dat iets meer info wel handig zou zijn als je reacties wilt waar je echt iets mee kunt.

Ingrid

Iemand

Iemand

04-11-2009 om 09:27

Reactie

Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat het moeilijk is om op een 'vaag' verhaal te reageren en waardeer het dus ook als er mensen zijn die dat wel doen. De reden dat ik het vaag houd is omdat het redelijk herkenbaar zou worden als ik details ga vertellen en inmiddels weet ik uit ervaring dat je dat op internet beter niet kunt doen.
Waar het om gaat is dat ik te goed van vertrouwen geweest ben, dat vertrouwen is misbruikt, er zijn dingen gezegd die niet waar zijn of die verdraaid zijn om in het straatje van de persoon te passen. Die persoon is nog al manipulerend bezig geweest. Inmiddels is het contact dus al een hele tijd verbroken, doet er niet toe wie dat gedaan heeft, ben blij dat dat gebeurd is, maar ik zit nog wel met de naweeën van dit contact. En ook komt de persoon af en toe als een duveltje in een doosje tevoorschijn in mijn leven. Elke keer als ik denk dat ik het een plekje gegeven heb, 'beng' daar is persoon weer, zelfs op de meest ongelegen en ongepaste momenten. Ik begrijp dat je soms met het verleden geconfronteerd word en daar kan ik ook wel tegen, maar dit lijkt opzet te zijn. Persoon controleert mijn levenswandel en dat is zeer frustrerend. Nu ga ik nog even afzonderlijk op een paar dingen reageren.
Zonnetje: 'Dat betekent dat je zelf met je gevoelens van boosheid en frustratie aan de slag moet, en jezelf vragen moet stellen als 'hoe kan het dat ik het zover heb laten komen dat ik deze persoon over mijn grens heb laten gaan' en 'wat kan ik doen om voortaan beter mijn grenzen te bewaken'.
Dit was wat ik voor het contact met deze persoon juist net gedaan had, ik had eindelijk mijn evenwicht gevonden. Dus waarschijnlijk komt daar ook een stukje boosheid vandaan, dat dat omver is gegooid.
Knurf: 'Als je merkt dat je boosheid groeit, is het misschien goed om bij jezelf na te gaan wat je (blijkbaar) had verwacht van die ander. '
Wat ik verwacht had? Dat die andere persoon me met rust zou laten. Ook had ik misschien wel wat meer steun van sommige mensen verwacht. Verder zie ik heel goed in dat ik niet verder kom met mijn boosheid, daarom wil ik ook leren met die gevoelens om te gaan, nu verpest het mijn dag soms gewoon.
Hillary, fijn om te horen dat het toch echt wel beter gaat worden, al is 3 jaar een hele periode, heb jij verder nog iets gedaan om er mee op te gaan?
N@nny, een goed idee en misschien ben ik daar ook al wel een beetje mee begonnen door hier een draadje te starten.
Groetjes Iemand

Mindfulness

Hoi,

Misschien is dit iets voor je. heb het zelf nooit gedaan maar een vriend van mij wel en hij is er erg enthousiast over.Misschien wordt er een cursus bij jou in de buurt gegeven?

http://www.psychologiemagazine.nl/web/RSS/Artikelpagina/Mindfulness.htm

Hillary

Hillary

04-11-2009 om 12:21

Iemand

Het is nu 3 jaar geleden, maar ben er wel langer overheen, eigenlijk na een jaar ofzo denk ik. Heb niks bijzonders gedaan. Behalve me realiseren hoe fijn het eigenlijk was dat ik van het contact met deze persoon verlost was bovendien had ik in die tijd heftiger dingen aan mijn hoofd. Pas toen de bom barstte en mij woorden in de mond werden gelegd en onterechte verwijten gemaakt begreep ik hoe ik in de periode ervoor altijd op mijn tenen had moeten lopen om aan de normen van deze persoon te voldoen en hoe er nu eigenlijk een last van me afviel of ik wel vaak genoeg een afspraak regelde of vaak genoeg over haar overleden moeder begon etc. Overigens is de bom gebarsten toen ik zelf volop in een rouwproces zat omdat mijn mans broer plotseling was overleden. Ik was even teveel met mezelf bezig en mijn familie (vooral mijn schoonzus die ook nog net bevallen was) om er teveel bij stil te staan hoe zij iets zou opvatten en ik heb mij daardoor misschien eens iets te scherp uitgelaten. Eigenlijk kon het verlies van die vriendschap er dus gewoon nog wel even bij dat was peanuts in vergelijking tot wat er al gebeurd was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.