Relaties Relaties

Relaties

Suffie

Suffie

19-02-2010 om 18:47

Hoe red ik mijn relatie

Ik weet het niet meer. Mijn man is verliefd geworden op zijn collega. Een paar maanden geleden kwam ik er achter. Het is gelukkig niet verder gegaan als smsen en bellen. Hij wil met mij verder dat heeft hij altijd gewild zegt hij. Het grote probleem is alleen dat zijn gevoel voor haar niet helemaal weg wil gaan. Ik ben bang om hem alsnog te verliezen. Wat kan ik doen of moet ik juist niks doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-02-2010 om 20:52

Adem in adem uit

- Verliefd worden is een nogal menselijke emotie
- Hij wil met jou verder, vertrouw daar dan ook op
- Natuurlijk is dat gevoel van hem voor haar niet in 1 keer weg nadat jij erachter bent gekomen. Gun hem de tijd om het te laten slijten.

Nou

A. laat hem eerst eens beginnen met het zoeken naar een andere werkplek of andere locatie zodat hij haar niet tegen komt. Dat scheelt al een hoop lijkt mij. Verder moet hij een ander telefoonnummer nemen zodat als zij nog eens gaat sms'en de schade beperkt blijft bij wat er zich al heeft afgespeeld.

B. ga eens samen praten met een relatietherapeut, om de boel enigzins weer op de rit te krijgen heb je afspraken nodig.

C. zeg wat je voelt, PRAAT met ELKAAR ook al zijn het geen leuke dingen om aan elkaar te vertellen.

Suffie

Suffie

21-02-2010 om 10:27

Minet

Minet: Ik doe mijn best en wil hem zó graag weer vertrouwen maar het is zo moeilijk. Elke keer op nieuw komen we er weer achter dat hij haar niet zomaar kan vergeten. Het is een stuk minder, of ja, de spanning is er af. Ik hoop echt dat het slijt maar ik weet niet of dat lukt bij hem. Ik hoop het, ik hoop het.

Suffie

Suffie

21-02-2010 om 10:41

Manda rijn

Manda rijn: Ander werk is geen optie gezien zijn goede baan, onze financiele situatie en de arbeidsmarkt op dit moment. Hij werkt daar echt al megalang. Zij daarintegen nog maar net dus ik vind dat zij moet vertrekken. Maar dat moet ze zelf inzien. Ik zou niets liever willen als dat zij uit zijn leven verdwijnt, ik denk ook dat het dan een stuk makkelijker is.
Ander nummer is geen optie omdat ze voor het werk al telefinische contact moeten hebben. Zij is zijn aanspreekpunt op het werk hij moet alles met haar regelen. Overigens sinds ik het weet is het ge-sms en gebel ook afgelopen. Alleen minimaal als het voor het werk is.
Relatietherpie is niet ons ding.
Praten doen we echt heel veel. Meestal goede gesprekken maar ook de nodige onenigheid.

xx

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2010 om 12:39

Suffie

Ik zou dit niet gelijktrekken met vreemdgaan. Natuurlijk is het niet leuk om te horen dat je man ook buiten jou om wel eens voor een ander valt, maar zolang er zo over gepraat wordt zoals jouw man doet is het totaal niet bedreigend. Het gaat weer over, het is een bevlieging. Therapie, van werkplek veranderen... dat maakt het onnodig gecompliceerd. Het kan gebeuren dat je iemand gewoon net even leuker vindt dan de gemiddelde collega of iets dergelijks. Het gaat allemaal weer over. Geloof je man.
Mijn man heeft zo zijn favorieten onder vrouwelijke collega´s, ik ook. Niet dat we daar meer dan normaal contact mee hebben, maar het zou niet best zijn als we dat steeds als bedreiging zouden zien. Jij bent degene waar jouw man voor gekozen heeft en die keus blijkbaar nog steeds niet betreurt, hij laat merken dat hij zijn best doet door minder contact te zoeken met haar. Daarnaast is hij ook maar een mens. Geef hem de tijd om het achter zich te laten en af en toe aan haar denken is geen ramp. Mijn man kan mij niet verbieden om aan een ander te denken en omgekeerd ook niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2010 om 19:55

Hihi correctie

Ik heb uiteraard favorieten onder mánnelijke collega's

Suffie

Suffie

24-02-2010 om 13:33

Kaaskopje

Was het maar zo simpel. Dit is zeker geen collega die hij alleen maar leuk vindt. Er is echt wel wat ontstaan tussen hun. Vreemdgaan.. Nee zo wil ik het ook niet noemen maar mentaal is hij zeker het boekje te buiten gegaan. Als je een hele lange relatie hebt (25 jr) komt dit erg hard aan kan ik je vertellen. Ik hoop dat het een bevlieging is en dat hij er over een tijdje smakelijk om kan lachen maar hij heeft haar nu nog echt te hoog zitten. Ik ben erg bang dat hij haar niet kan vergeten. Ik zie aan hem hoe hij er mee worsteld. Hij is idd ook maar een mens. Ik kan alleen maar afwachten en erop vertrouwen dat hij bij mij blijft. Dat is wat hij wil, zegt hij. Ik zou hem zo graag helpen maar ben bang dat dat juist averrechts werkt.

xx Suffie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.