Relaties Relaties

Relaties

Hoera! de buren gaan weg!

Voor iedereen die zo heeft meegeleefd met mijn vorige draadje: ik kreeg net een sms van de eigenaar van het pand beneden: de luidruchtige dames gaan verhuizen per 1 mei! Ik kom er niet helemaal achter hoe dat nou kan, of ze uit zichzelf ophoepelen of onder dwang, maar het lijkt erop dat ze weggaan.
Ik dacht eerst nog dat het een list was om uit te vinden of ik mijn huis echt had verkocht, maar zelfs toen ik dat volhield veranderde het verhaal van de eigenaar niet. Hij wil verkopen.
Nu doorpakken en zorgen dat het huis in goede handen komt. Ik ga ook nog maar eens Kiki's advies opvolgen en een bedrijfsplan opstellen. Ik kreeg een aardig mailtje van de eigenaar van de drukkerij hiernaast, die moet ik ook nog maar eens benaderen.
Minerva, jouw laatste tips hebben volgens mij ook geholpen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

28-02-2009 om 12:02

Super stoepkrijt!

Ga naar je bakker en trakteer jezelf en je kinderen op wat lekkers!

Geweldig!

Anne

Anne

28-02-2009 om 12:11

Feest!

Gefeliciteerd!

Joepie de poepie!

Geweldig stoepkrijt! Dit is supergoed nieuws. Geniet er lekker van.

Groetjes van Purk

*bergt drumstel weer op*

Stoepkrijt, wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd!!

Polly Shearman

Polly Shearman

28-02-2009 om 14:16

Heel fijn

geef je een feestje 1 mei???

groet, polly

Rafelkap

Rafelkap

28-02-2009 om 14:26

Geweldig!

helemaal geweldig!!

Stoepkrijt

Wat goed! Geniet ervan, zou ik zeggen!

Vera*

Vera*

28-02-2009 om 15:17

Super!

Dat is geweldig nieuws. Nu aftellen tot de 61 dagen voorbij zijn en dan begint de rust.

Vera

Minet

Minet

28-02-2009 om 16:52

Super, hier ook!

Ook hier zijn de opgeschoten pubers uit het buurhuis verdwenen. Vorig weekend was het allerlaatst feest met veel Grunge(?)muziek, mijn god wat een lawaai tot 5 uur in de nacht. Ze hadden ons echter keurig op de hoogte gebracht, wij kochten oordopjes, omdat we de nacht ervoor thuis waren gekomen van een vakantie, en een heel kort nachtje hadden daardoor.
De nieuwe buren hebben gisteren hun intrek genomen, we mogen nu genieten van gewoon kluslawaai dat bij een verhuizing hoort.
Stoepkrijt, van harte! wij hebben onszelf al gefeliciteerd
Groetjes, Minet

Pennetje

Pennetje

28-02-2009 om 17:44 Topicstarter

Ja, feestje

De overige buren in het straatje wilden ook al een feest houden: partytent in de straat, biertap, spelletjes voor de kinderen, vlaggen uit. Ik denk alleen dat ze vóór 1 mei eruit moeten zijn en de dag daarvoor is het koninginnedag. Niet een handige dag voor een feestje. Dus misschien moeten we 29 april de flessen maar opentrekken, dan is iedereen toch vrij de volgende dag. Ik wil nog wel even een feest geven voor ze weg zijn (ze moeten wel een keer last van mij hebben) en ik ben zelf pas 16 mei jarig en dochter in juni.
Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in het huis beneden: voor 195.000 euro is het denk ik van jou. Inclusief heel leuke bovenburen. Maar het beste voor ons zou zijn als het inderdaad kantoortjes werden. Fladder, ik houd je op de hoogte.
Minet, wat heerlijk ook voor jullie. Ik hoop dat die nieuwe buren meer jullie ritme hebben. Geluid vind ik nooit zo erg, maar wel als het je voortdurend uit je slaap houdt.
Zo, nu ga ik ontzettend aan de champagne!!

tonny

tonny

28-02-2009 om 19:29

Gefeliciteerd!

En nu hopen op een heel bedaagd zeer doof echtpaar

tonny

Plien

Plien

28-02-2009 om 20:01

Neehee tonny!

Niet doof, dan heb je kans dat ze de tv de hele dag loeihard zetten

Stoepkrijt gefeliciteerd, wat zal dit nieuws een opluchting voor jullie zijn zeg. Proost!

En ook een vlaggetje voor minet

Hartstikke fijn! Wat erg eigenlijk, als je blij moet zijn dat je buren vertrekken...

emmonis

emmonis

28-02-2009 om 21:10

Wow!

Geweldig! Ik dacht even dat je ons voor de gek hield, toen ik de titel las.
Ongelooflijk. Dit is zeker een buurtfeest waard.

Tirza G.

Tirza G.

28-02-2009 om 22:37

Nou vooruit

Zullen we dan op 30 april allemaal komen? De héle dag en de héle avond? Zodat ze lekker gammel zijn als ze moeten verhuizen de 1e mei? Of is dat niet aardig?

Tirza

Super!

Echt supernieuws! Ik heb je eerdere draadjes wel gevolgd, nooit gepost, maar wel met je meegeleefd! Echt super dat ze weggaan! Ik ben benieuwd naar de verdere plannen en ideeën!

Prulletje

Prulletje

28-02-2009 om 23:58

Helpen!

We komen allemaal om ze te helpen met verhuizen. Dan weten we zeker dat ze snel en zeker weg zijn. En daarna alsnog het grote en lawaaiige OOL-feest!
Joepie!!!

Prulletje

Pennetje

Pennetje

01-03-2009 om 11:21 Topicstarter

Uitvogelen

Ik zal even uitvogelen wanneer ze precies verhuizen en dan horen jullie het. We halen in vijf minuten het huis helemaal leeg en dan kan het feest losbarsten! Neem allemaal je kinderen mee: ik zorg voor snoep met veel kleurstof. En natuurlijk champagne voor de moeders!

mirreke

mirreke

01-03-2009 om 12:05

Wauwie stoepkrijt! maar ook...

Blijft het leeg te koop staan, of vind je huisbaas weer nieuwe bewoners? Ik hoop voor je dat je snel iemand kunt regelen, ik hoop op de eigenaar van de drukkerij! Leuk en spannend. En gelukkig, ze gaan weg!!!!
Straatfeest zo eind april?! Lijkt me helemaal geweldig!

Minerva

Minerva

04-03-2009 om 19:54

Fijn!

maar goed dat je mij even mailde want ik ben een tijdje niet geweest. Fantastisch dat ze weg gaan!!! Laten ze het ergens anders maar erg fijn krijgen.

Misschien ze een aandenken meegeven, stel dat ze vervelende buren krijgen ;o)) Dat zou toch erg sneu zijn.

Blessed be zou ik maar zeggen!!!

Minerva

Wat gaaf

wat zeg ben je daar van af ! Jeetje wat fijn en nu, wat komt er voor in de plaats is dat al bekend of ga je verder met je plan ?

MaximeM

MaximeM

06-03-2009 om 00:22

Manda

Hoi Manda,

Heb jij trouwens al wat gehoord van je schutting?

Groetjes
Maxime

Schutting

na heen en weer getrek door de advocaten is er nu een accoord. De door hun geplaatste schutting gaan ze op de juiste plaats zetten (de erfgrens) daarna plaatsen wij over de rest van de lengte een schutting tot aan de poortdeuren, elk huis krijgt zijn eigen deur en daarmee is het dan hopelijk snel klaar. Pfff, ik heb zo'n ontzettende hekel aan ze.

Wij krijgen dus dat wat we willen en wat we een al vanaf het bgein hebben voorgesteld, maar ik vind het best frustrerend dat wij geld kwijt zijn aan een advocaat om ons eigen bezit te beschermen. Maar goed een rechtszaak had nog meer geld gekost en nog maanden geduurd.

Ik moet vandaag onze advocaat laten weten dat we accoord zijn en dan moeten we met de buren (bah geen zin in) de erfgrens uittekenen, we kunnen het ook de advocaten laten doen maar dan kost het weer geld...

MaximeM

MaximeM

06-03-2009 om 10:27

Gelukkig

Hoi Manda,

Gelukkig het einde is in zicht dus. Krijgen je buren dan geen rekening ofzo voor jullie gemaakte kosten? Zij zijn toch uiteindelijk fout geweest, of werkt dat juridisch niet zo ? Ik kan me voorstellen dat je het gezeik zat bent, waarom doen die mensen zo moeilijk, zet meteen je schutting op de juiste plek, ze hadden zeker gehoopt dat jullie het erbij zouden laten zitten.

Maxime

Pennetje

Pennetje

08-03-2009 om 10:35 Topicstarter

Manda (en anderen)

Ik heb weer contact gehad met de eigenaar van de drukkerij en hem het telefoonnummer gegeven van de eigenaar van het pand waar de meiden nu wonen. Hij liet weten wel interesse te hebben, dus die twee zullen binnenkort wel een afspraak maken voor een bezichtiging. Nu maar hopen dat het plan doorgaat!
Manda, het is altijd heel frustrerend om kosten te moeten maken voor iets wat een ander veroorzaakt. Ik hoop dat je verder zonder gezanik die grens uit kunt zetten. Anders maar even flink duidelijk zijn naar je buren: "Jullie weten dat jullie fout zitten en als je nog langer lastig doet procederen we jullie helemaal plat, mét een verzoek tot veroordeling in de kosten. Kies maar."
Ik heb met die irritante meiden in het begin ook geprobeerd op een vreedzame manier tot een oplossing te komen, dat werkte niet. Mochten er toch nieuwe huurders komen, dan begin ik meteen vriendelijk maar heel duidelijk.

zo voelen we dat ook, het is eigenlijk van de pot gerukt dat we zoveel geld en tijd kwijt zijn geweest aan iets wat heel duidelijk was vanaf het begin. Pas vlak voor de indiening bij de rechtbank zijn ze dus om gegaan, ze hebben echt gehoopt tot het eind dat we het er bij lieten zitten. Als ze nu nog durven te zeiken dan is het meteen klaar, ik heb totaal geen zin meer in tegengas van die lieden, ik zal dit ook bij onze advocaat duidelijk maken, ze krijgen van ons nog 1 kans (die lijn netjes uitzetten) zo niet dan halen we alles eruit wat in een rechtszaak mogelijk is.

Fijn dat er bij jou nieuwe mogelijkheden zijn, dat plan is echt super, hopelijk wordt het snel realiteit.

Pennetje

Pennetje

09-03-2009 om 17:37 Topicstarter

Klein moment van teleurstelling

De eigenaar van de drukkerij liet weten het huis beneden niet te willen kopen. Te duur en andere prioriteiten. Ik baal er wel van, ik had de toekomst al helemaal uitgestippeld Waarom doen mensen niet gewoon wat ik zeg?
Dan maar weer aan de slag met een eigen bedrijfsplan (ben ik niet zo goed in en vind ik ook niet zo leuk...)

Stoepkrijt

Ik lees al sinds je eerste berichten over je benedenburen mee in je draadje, maar had nog niet gereageerd.
Wat fijn dat ze weggaan! Maar wat balen dat het met de drukkerij niet doorgaat. Kan me je teleurstelling helemaal voorstellen. In ieder geval succes met je eiegn bedrijfsplan. Ik hoop voor jou en je dochter dat het helemaal goed gaat komen!
groetjes, Sonja

Pennetje

Pennetje

10-03-2009 om 16:46 Topicstarter

Dank je

Dank, ik zit inmiddels vol nieuwe plannen!
Ik hoorde van de eigenaar dat één van de meiden al per 1 april vertrekt. Ik hoop dat het de irritantste is, dan heb ik misschien een iets rustigere maand tot ze allemaal zijn opgehoepeld. Langzaam afbouwen

Haha

Ja langzaam afbouwen, anders krijg je nog ontwenningsverschijnselen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.