Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

pothelm

pothelm

20-11-2009 om 13:09

Hoeveel vrienden van het andere geslacht heb jij?

In de discussie met kersverse vriend gisteren: het hebben van vrienden van het andere geslacht. HIj heeft een batterij vriendinnen waar hij regelmatig mee afspreekt. Ik heb ook een batterij vriendinnen. HIj heeft nauwelijks vrienden, ik heb helemaal geen vrienden. Nooit gehad ook op een paar homovrienden na.
Ik heb altijd gezegd dat er bij vriendschap tussen man en vrouw altijd iets anders bij komt kijken. Ik ken zelf geen vriendschappen die ik met mannen heb gehad waarbij er niet op een moment in de vriendschapsrelatie een poging is gedaan om er iets sexueels aan toe te voegen. Zelfs bij de homo-vrienden kwam een van de 2 met de vraag of ik niet een keertje mee wilde doen. Of anders met elk van hun apart. Ook in mijn vriendinnenkring is er geen enkele vriendin met mannelijke vrienden. Ook daar de ervaring dat er toch altijd iets anders gewenst werd uiteindelijk.
Mijn vriend vond dit grote onzin en bezwoer bij hoog en bij laag dat die vriendschappen tussen man en vrouw heus niet altijd (hij zegt zelfs in zijn geval: nooit!) tot iets ander geleid hebben.
Hoe zit dat bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

20-11-2009 om 14:54

Ja, mannelijke vrienden.

Whoooo wat een aparte vragen krijg jij van je vrienden, haha! Nou ik heb vrienden en vriendinnen en werkelijk nog nooit heb ik zo'n vraag gehad. Zelfs niet eens een toenadering. Kan mij ook niet voorstellen dat ze mij zo zien.
In mijn vrienden kring zitten mensen met verschillende seksuele voorkeuren, dus ik zou dan op mijn hoede moeten zijn voor zowel mannen als vrouwen...
Ik ben het dus eens met je vriend, ik zie ook niet in waarom er altijd wat meer zou moeten zijn.

dc

dc

20-11-2009 om 21:07

Ja hoor

ik heb ook 3 goede mannelijke vrienden, waar nooit iets anders bij is komen kijken. Gewoon vrienden. Ik zie het probleem ook niet zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2009 om 00:52

Geen

In mijn puberteit en begin twintig had ik zowel vriendinnen als vrienden. Sinds ik al een tijdje met mijn man samen was heb ik geen 'eigen' mannelijke vrienden meer gehad. Dat heeft niets met het feit te maken dat ik getrouwd ben wat mij betreft, misschien geldt het omgekeerd wel. Of mannen vinden mij gewoon een rare snuitster... kan ook

Jo Hanna

Jo Hanna

21-11-2009 om 10:31

Problematisch

Ik heb altijd overwegend mannelijke vrienden gehad maar met de hetero-mannen is er uiteindelijk (in een geval zelfs na 20 jaar vriendschap!)toch nog gedoe ontstaan over verliefdheidsgevoelens (soms van mijn, soms van zijn kant). Dat wil overigens niet zeggen dat ik zeg dat het niet kan. Ik denk alleen dat je er rekening mee moet houden dat een vriendschap met een man om die reden beladen kan worden en zelfs kan worden beeindigd. Wat je in de tussentijd met elkaar gedeeld hebt kan heel waardevol zijn. Er zijn ook vriendschappen om andere redenen beeindigd die ik evengoed niet had willen missen.
Maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als het geen rol hoefde te spelen. Misschien kan jouw vriend nog een vriendin gebruiken ))
Groet Jo Hanna

Verschillend

Toen ik jonger was (ergens tussen de 15 en 20 jaar) hoorde ik bij een vriendengroep met jongens en meiden en ja, daar was bijna tussen iedereen op een of ander moment wel iets gebeurd of toenadering gezocht.

Nu hebben mijn man en ik vooral bevriende stellen in onze vriendenkring en voor zover ik weet is dat allemaal "gewoon", zonder seksuele toestanden. De enige mannelijke single vriend die ik heb, ken ik uit mijn tienertijd (en bovenstaande vriendengroep) en daar is ooit wel iets mee geweest maar dat is al zo lang geleden, we zijn nu gewoon vrienden!

Maar goed, in mijn omgeving hoor ik ook idd wel van mensen die vrienden van het andere geslacht hebben waar het echt alleen om vriendschap gaat, dus het kan blijkbaar wel.

Al meer dan 20 jaar!

Ik heb al meer dan 20 jaar een vriend waarmee ik af en toe alleen iets onderneem (uit eten of zelfs naar de sauna) en waar we af en toe samen met zijn vrouw en mijn man iets ondernemen. Er is nog nooit iets sexueels bij gekomen. We maken er af en toe wel grapjes over wat "de mensen" wel niet van ons zouden denken, maar ik wil noch mijn vriendschap noch mijn huwelijk op het spel zetten en hij ook niet!

Kiki

Kiki

22-11-2009 om 21:48

Wat een onzin

Ik heb meerdere goede vrienden, waar er echt geen seksuele spanning bij te vinden is.
We zijn gewoon goede vrienden. Ik ga rustig met een van mijn vrienden uit eten of gezellig naar het theater. Ik schiet goed op met hun partners en hun ook met mijn man.

Mijn man vindt het geen punt (en terecht) en als hij het wel een punt had gevonden had hij toch een probleem gehad.

Om niet uit eten te willen gaan en naar een goed concert te willen omdat het om een man gaat is gewoon vreemd.
Dan zou ik toch echt mijn huwelijk gaan analyseren, als je zo weinig vertrouwen in jezelf hebt

margje van dijk

margje van dijk

22-11-2009 om 22:16

Wel

Als je vraagt hoeveel mannelijke vrienden een ander heeft, heeft alleen zin als je ook weet hoeveel vrienden iemand uberhaupt heeft.

Tot voor kort had ik drie 'beste vriend(inn)en', en daarvan was één een man. Hij is alleen intussen met mijn zusje getrouwd, dus nu is hij mijn zwager. En dat heeft onze relatie ook wel veranderd, want ik merk dat hij nu inderdaad meer zwager dan vriend is. Niet dat daar iets mis mee mis.

Daarbuiten heb ik nog zo'n 10 'goede vriend(inn)en', en daar zitten 5 mannen tussen.

Dan heb ik nog gewoon collega's (in mijn geval erg veel mannen en bijna geen vrouwen). Als we het tijdens een pauze toevallig over een film hebben of zo, dan kan het zo voorkomen dat iemand zegt: zullen we gaan? En dan gaan we. Dat heb ik al regelmatig gedaan. Ik ben ook wel met collega's naar de sauna gegaan. Dat maakt me echt geen bal uit. En ik kom niet op het idee om er iets sexueels achter te zoeken. Ik ga het ook niet eerst aan mijn man vragen. Hij heeft ook nog nooit zijn wenkbrauwen opgetrokken.

Maar het risico is er natuurlijk wel. Ik heb ook wel eens gehad dat er qua spanning meer gebeurde dan ik van tevoren bedacht had. In mijn ervaring blijft het dan niet goed. Als je over de schreef gaat/gegaan bent, dan kost dat de vriendschap. Erg jammer.

Je kunt dus genoeg mannelijke vrienden hebben met wie je dingen kunt doen zoals met vriendinnen. Er is een risico dat er 'iets gebeurt', en dat is vervelend. Dus dat wil je niet. Dus ik heb gewoon mannelijke vrienden waar ik dingen mee doe zoals met vriendinnen.

En verder, ach, elk mens is anders. Met mijn ene vriendin kan ik bepaalde dingen wel bespreken en met mijn andere niet. Met sommige mannen heb je wel eens dat er een zekere spanning voelbaar begint te worden. Dat is nu eenmaal bij mannen. Maar ik zie dat meer als een nuanceverschil dan als een reden om maar niet aan mannelijke vrienden te beginnen.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

22-11-2009 om 22:19

Mijn een-na-laatst alinea was wat cryptisch: "Je kunt dus genoeg mannelijke vrienden hebben met wie je dingen kunt doen zoals met vriendinnen. Er is een risico dat er 'iets gebeurt', en dat is vervelend. Dus dat wil je niet. Dus ik heb gewoon mannelijke vrienden waar ik dingen mee doe zoals met vriendinnen. ".

Wat ik bedoel: je weet dat er iets zou kunnen gebeuren, maar dat wil je niet, en omdat je dat weet laat je het niet gebeuren. Je bent niet naief, maar je weet waar je grenzen liggen. En daardoor is het weer neutraal en kun je rustig met mannen omgaan.

Tenminste, zo ligt het bij mij.

Nee hoor lara

Nee Lara je begrijpt me verkeerd. Dat wij onze relaties niet op het spel willen zetten sloeg op de grapjes die we er over maken, juist omdat er zoveel mensen zijn die denken dat het niet kan. Natuurlijk ben je een man en een vrouw en je weet dus dat er iets zou kunnen ontstaan. Als je dat seksuele spanning noemt; ja natuurlijk dat is er altijd. Maar dat gebeurt pas als je je seksueel tot elkaar voelt aangetrokken (dat vind ik dus seksuele spanning) en er daarnaast ook voor kiest om iets met die aantrekkingskracht te doen. Voor de duidelijkheid, ik voel de seksuele aantrekkingskracht niet en hij volgens mij ook niet. Maar, en dat bedoelde ik, we maken er wel grapjes over en nee, we zouden er nooit iets mee doen ook als het wel zo zou zijn.

Mathilde

Mathilde

23-11-2009 om 12:15

Kan best hoor

Mijn man heeft meerdere vrouwen als vriend, waaronder een ex. Dat zijn allemaal hele lange vriendschappen, de meeste nog uit een tijd voordat wij elkaar leerden kennen (inmiddels ook al weer 17 jaar). Als er al gedonder van zou komen, dan was dat al lang gebeurd. Ik zit er dus niet mee. Zelf heb ik geen mannelijke vrienden die ik 1 op 1 zie, want ik ken mezelf .

Jet Burg

Jet Burg

23-11-2009 om 13:34

Oh dan doe ik "gevaarlijk" zeg

Want ik slaap namelijk gerust met een vriend in 1 bed, of ga op vakantie samen. Trouwens ook met mijn vriendinnen hoor. Oei!
Ik wil ook niet vervelend doen, maar het komt ook voor dat beste vriendinnen verliefd op elkaar worden. Dus daar zou je ook al niet "veilig" zitten. Of te wel, het kan dus met ieder geslacht gebeuren dat er meer om de hoek komt kijken. Ik maak mij in ieder geval geen zorgen.
Maar pothelm (geniale nick) heb je wat aan de reacties, en ik was benieuwd of jij je zorgen maakt om het feit dat je vriend vriendinnen heeft?

yelle

yelle

24-11-2009 om 18:59

Geen vrienden hier of vriendinnen

Ik heb een paar zeer goede vriendinnen,die eveneens collega's zijn.We spreken vaak af buiten het werk en gaan regelmatig dingen samen doen.Vrienden heb ik dus niet!Ik zou niet weten waar ik ze zou moeten gaan zoeken trouwens.Mijn man heeft een paar vrienden en daar houdt het dan ook op.Ik zou het eerlijk gezegd een beetje raar vinden moest hij vriendinnen hebben en hiermee regelmatig op stap gaan.Wellicht vinden velen dit flauw,maar ik zou het in ieder geval niet erg leuk vinden moest hij de bloemetjes gaan buiten zetten met andere vrouwen.Ik zie mezelf ook niet gaan stappen met andere mannen.

mopperkont

mopperkont

25-11-2009 om 13:38

Geen

Gaat bij mij uiteindelijk altijd mis. Dacht ik een vriend te hebben, wil hij toch meer. Ik werd daar altijd zo verdrietig van. Ik wil dat niet meer. Ik ga vriendschappelijk om met vrienden van mijn man. Mijn man heeft trouwens geen vriendinnen. Hij gaat vriendschappelijk om met mijn vriendinnen.

Paula B

Paula B

26-11-2009 om 21:22

Wel vrienden

Er komen nu zoveel reacties van mensen die er geen vrienden van het andere geslacht op nahouden dat ik de behoefte voel de balans 'n beetje te herstellen .

Ik heb zowel vriendinnen als vrienden. En ja, er zijn wel vrienden geweest bij wie dat tot 'toestanden' heeft geleid. Maar als ik om dat te vermijden maar helemaal geen vriendschappen met mannen zou onderhouden zou ik bijzonder waardevolle contacten missen. Dan zou ik met de helft van de mensheid geen vriendschap mogen onderhouden.
Zoals in elke vriendschap of contact is het bij een vriendschap met iemand van het andere geslacht goed om in te schatten wat een relatie voor je betekent en of je dat wilt op die manier. Dat doe je toch met vriendinnen ook? Soms beslis je een vriend of vriendin wat minder te zien, soms juist om weer 's vaker contact op te nemen. Man-vrouw-aantrekkingskracht is dan gewoon één van de elementen die je daarin afweegt. Er zijn meer mannen met wie ik dat níet ervaar dan mannen met wie het er wel is. En een vriend weet meestal wel hoe je in je eigen relatie staat, dus als jij zelf overtuigd trouw bent in je relatie ontstaat daarover ook geen verwarring, zelfs als er wel man-vrouw-aantrekking is. Voor mezelf zou ik het heel raar vinden als ik geen mannelijke vrienden zou mogen hebben.

Vic

Vic

27-11-2009 om 12:16

In 1 bed slapen

Hierboven staat een reactie van iemand die gerust met een vriend in 1 bed slaapt. Dat zou ik waarschijnlijk nooit doen, dat is de kat op het spek binden. Hoewel dat waarschijnlijk meer over mij zegt dan over het feit op zich Mijn beste 'vriendin' is een (overigens overtuigd hetero) man. Ik ken hem al 18 jaar, maar de vriendschap is wel veranderd sinds we allebei een partner hebben. Toch meer afstandelijk en we hebben het over minder gevoelige onderwerpen (en maken al helemaal geen seksuele toespelingen meer).

Meermansvriendin.

Meermansvriendin.

29-11-2009 om 10:11

Genoeg.

Ik ben niet gebonden, dus hoef geen verantwoording af te leggen aan wie dan ook met hoeveel vrienden ik omga.

Ik heb meerdere vrienden van het mannelijk geslacht. Eén met wie ik over echt alles kan praten en die mijn steun en toeverlaat is, één met wie ik concerten bezoek, een collega met wie ik regelmatig een hapje of een ijsje ga eten en ook één met wie ik een sexuele relatie heb.

Toen ik nog een relatie had, waren deze vrienden er niet. Ik vind dat toch een moeilijk gebeuren; ik zou het ook niet prettig vinden als mijn partner er vriendinnen op na zou houden.

Toosje

Toosje

04-12-2009 om 22:33

Gevaar

Volgens mij ligt het gevaar altijd op de loer tussen mannen en vrouwen. Toch heb ik een aantal goede vrienden waarmee ik ga sporten of ergens wat drinken. Seksuele spanning is er vaak wel, maar daar wordt lang niet altijd wat mee gedaan.

De minnaar waarover ik al vaak heb geschreven (die ik nu al jaren niet uit mijn hoofd kan krijgen) heb ik leren kennen tijdens de zwemles van één van mijn zoontjes. De gesprekken zijn erg lang vriendschappelijk gebleven, ook tijdens "wat samen drinken" of een wandeling in de natuur. Tot er iets enorm ingrijpends gebeurde in mijn en vlak daarna in zijn leven. Toen is de vonk overgesprongen en nu zijn er 2 huwelijken in gevaar.

Het kan dus zeker, maar er blijft 9 van de 10 keer toch een seksuele lading voelbaar. En daardoor is de angst van vele partners voor vriendschappen met het andere geslacht, erg begrijpelijk.

Groetjes,
Toosje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.