Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Leandra

Leandra

21-03-2011 om 09:12

Iemand ervaring met datingsites?

Hoi!
Ben volgende maand een jaar alleen en heb gisteravond eens een profiel aangemaakt op relatieplanet. Vind het sowieso wat eng-spannend, maar goed. Nu valt mij op dat je direct reacties krijgt van mannnen die dus schijnbaar totaal je profiel niet lezen. (Wil iemand uit de buurt bv. en er reageren mensen die aan de andere kant van het land wonen, wil alleen een lat relatie i.v.m. kinderen). Ik heb die berichten gewoon gewist, of moet ik die blokkeren? Lijkt me weer zo onaardig... Ik vraag me af of ik wel geschikt ben voor internetdaten. Ook heb ik berichtjes op tijden dat de meeste mensen toch echt op 1 oor liggen . Zijn die dan 24/7 hier mee bezig? Was ik namelijk niet van plan. Kortom, hoe kan ik het hier het beste mee omgaan? Ben een beetje naïef volgens mij,heb totaal geen date-ervaring meer . Zat trouwens wel 1 leuke reactie bij waar ik nog op ga reageren.
Graag jullie ervaringen/ideeën. Of heeft iemand nog een leuke man in de aanbieding ?

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ook gedate

Ook gedate

21-03-2011 om 10:42

Tja...

... Dat is de categorie spam: doe zoveel mogelijk contactverzoeken de deur uit en er zijn er altijd een paar die wel happen. Over het algemeen heb je geen last meer van ze als je niet reageert. Je bent nu nieuw en dus krijg je de volle laag, maar gelukkig wordt dat minder en dan zijn de reacties serieus.
Je zult toch altijd je gezonde verstand moeten gebruiken. Er komt van alles langs. Mannen in een slecht huwelijk die hun marktwaarde peilen, mannen die in de laatste fase van hun huwelijk liever vluchten in het daten dan in de praktische kant van hun scheiding. (Die laatste 2 categoriën zitten inderdaad tot diep in de nacht achter de computer, terwijl hun toekomstige ex al ligt te slapen). Maar ook... zeer moeilijke narcistische mannen, of juist afhankelijke mannen... tja. Jeetje, ik schrijf wel een erg ontmoedigende tekst! Je begrijpt nu wel dat het mij nooit is gelukt om op een datingsite een leuke man te vinden! Maar ik hoor ook wel 'ns positieve verhalen hoor... en het is in ieder geval spannend om mee bezig te zijn!

+ Brunette +

+ Brunette +

21-03-2011 om 11:31

Ook ik heb date-ervaring

Er zit echt ook wel koren tussen het kaf. Wat Leandra zegt klopt, in het begin komt veel spam. Ook ik had in mijn profiel staan dat ik iemand uit de buurt zocht en kreeg zelfs verzoeken uit andere landen (internationale datingsite). Als er iemand tussen zit die je wel nader wilt leren kennen dan schrijf je gewoon een aardig mailtje, zo komt er een gesprek op gang en uit de antwoorden kun je meestal wel afleiden of het wat is. Natuurlijk kunnen er leugenaars tussen zitten (getrouwde man die zich voordoet als vrijgezel) maar die kun je in de kroeg ook tegenkomen.
Oja, nog een tip: als iemand vrij snel zijn telefoonnummer geeft of voorstelt om af te spreken hoeft dat niet verdacht of opdringerig te zijn, sommige mensen verspillen liever geen tijd aan eindeloos virtueel contact om er na een aantal weken of maanden achter te komen dat iemand in het echt toch tegenvalt.

Leandra

Leandra

21-03-2011 om 11:49

Thanks

Bedankt voor jullie reacties. Er reageert inderdaad van alles; ook veel jonger of ouder. Wil ik beiden niet.Heb nu ook in mijn oproep gezet dat ik graag wil dat je aan mijn profiel voldoet, misschien helpt dat. Ik kijk het evenaan hoe het loopt. Liefst kom ik gewoon iemand IRL tegen, maar ja, dat moet maar net lukken. Bovendien ben ik niet wanhopig op zoek, maar alleen zijn is ook niet alles. Op getrouwde mannen of nog half in scheiding zit ik ook niet te wachten... We zullen zien! Ik houd jullie op de hoogte .

Groetjes Leandra

amk

amk

21-03-2011 om 15:46

Positief

ik heb een collega die inmiddels 2 kinderen heeft met haar internetdate.
En een vriendin die bijna haar lidmaatschap had opgezegd heeft inmiddels ook al weer een aantal maanden een relatie met haar datingsite contact.

En dat je actief bent op een dating-site wil toch niet zeggen dat je dan IRL niet om je heen kijkt.

koentje

koentje

21-03-2011 om 16:37

Hahah

mijn broer zit er! Maar die heeft net een leuke vrouw ontmoet: via relatieplanet.
Ik heb een leuke man, maar helaas voor jou gatie niet in de aanbieding.

dc

dc

21-03-2011 om 17:46

Geen ervaring

Maar laatst met mijn man zaten we ons af te vragen of we elkaar ooit via zo'n datingsite zouden hebben kunnen treffen. Niet waarschijnlijk, absoluut geen interesses gemeen, ik was zijn type niet echt, etc etc, en we zijn nu toch al 10 jaar heel gelukkig samen.

Duseh, mijn tip, gooi mensen niet te snel de vuilnisbak in!

Al 11 jaar

11 jaar geleden hebben mijn man en ik elkaar via een datingsite leren kennen.
Dat was in die tijd absoluut not done!
nu blijkt het heel gewoon te zijn,wij waren gewoon trendsetters

wij hebben zo,n 5 weken gemaild,daarna elke dag gebelt (soms zaten we vier uur aan de telefoon)uiteindelijk een afspraak gemaakt ,er was een enorme klik,we hebben twee jaar een LAT realtie gehad,daarna drie jaar samengewoond als samengesteld gezin,en in 2005 getrouwd.

tip: als je gaat daten ,laat dan een goede vriendin je na een uurtje bellen.
Valt de date tegen ,dan kun je zeggen dat je nu weg moet.(spoedgeval aan de telefoon).
Is het een leuke date ,dan zeg je tegen je vriendin dat je haar morgen terugbelt.
Zo voorkom je dat je uuuuuuuuuuuuren tegen een vervelende date aan zit te kijken.

Lynna

Lynna

22-03-2011 om 07:00

Vooral veel plezier!

Ik ben eigenlijk pas net weer gestopt met kijken op datingsites omdat ik nu weer een vriendje heb, inderdaad via zo'n site. Wij hebben wel heel lang gemaild, maar dat komt omdat hij op zee zit. Inderdaad te lang mailen zou ik niet meer doen, je gaat elkaar op een bepaalde manier waarderen en als hij dan in het echt tegenvalt maakt het dat wel erg lastig.

Tips kan ik verder niet geven, er is al zoveel gezegd.

Ik kan je vooral heel veel plezier toewensen, ik heb erg genoten van het gemail, van de spannende afspraakjes, van de interessante verhalen die ik aan mijn vriendinnen en collega's kon doen. Ook gehuild, als het toch niks werd en ik dat graag gewild zou hebben. Vlinders in mijn buik. Pieken en dalen, zo leuk allemaal.

anoniem

anoniem

22-03-2011 om 20:12

ik heb verschillende dates gehad. kwamen ook griezels op profiel af. echt koren en kaf scheiden! in het begin moeilijk.
nu inmiddels tijdje samen met mijn lieve vriend en zwanger van ons kindje!
echt een topman!!

PS

PS

22-03-2011 om 22:22

Ik ook

Ik ken mijn vriend via Parship. Voor gebruik van Parship moet je betalen dus de hoeveelheid kaf valt wel mee. Althans, als je een vrouw bent die een man zoekt. Ik heb van meerdere mannen gehoord dat ze weleens rare berichtjes in slecht Engels krijgen van jonge wulpse blonde Russische dames. Maar de mannen zijn prima.

Leandra

Leandra

23-03-2011 om 09:09

Reactie

Ik heb een hotmailaccount aangemaakt nu speciaal voor RP. mocht ik iemand mijn mailadres willen geven, dan gebruik ik dit adres. PS, RP is ook betaald. Als gratis lid kun je wel kijken, maar geen persoonlijke berichtjes sturen. De eerste stroom neemt nu wat af inderdaad. Ik heb nu een abonnement voor een maand en dan kijk ik wel hoe het bevalt. Nu maar hopen dat er een paar (ach 1 is ook wel genoeg..) zijn hier in het Oosten... Als ik een date heb, houd ik jullie op de hoogte. Altijd leuk natuurlijk.... .

Groetjes Leandra

Arawen

Arawen

24-03-2011 om 13:43

Gratis sites

Hi Leandra,

Ik ben, net als jij, een maand of 8 geleden begonnen met internetdate. Toen 1,5 jaar alleen. Echtscheiding officieel rond en weer 'beschikbaar voor de markt'. Brrr eng idee.. de vorige keer was ik 17..)
Vriendin heeft me overhaald mijn profiel op een gratis site te zetten. En net als jij werd ik overladen met berichtjes. Ja, nieuwe vrouwen zijn populair.. Fantastisch voor je (danig geknakte) zelfvertrouwen overigens; ik bleek nog wel degelijk mee te tellen c.q. aantrekkelijk te zijn!
Er zaten de nodige 'viezerikken' tussen, die meteen op MSN willen en alleen maar sexuele toespelingen doen. Vandaar dat ik uiteindelijk ook lid ben geworden van RP, omdat ik dacht dat dit op een betaalde site minder zou zijn. Meer serieuze reacties. Nee dus. Ik heb 1 x via de gratis site en 2 x via RP gedate, 2 x heeft het geleid tot een korte scharrel, maar niks serieus.
Dus terug naar de gratis sites. Vond een kleintje, die had een chatbox. En ik ontdekte dat ik dat chatten erg leuk vond. Zie het als een soort van virtueel cafe; er komen vaak dezelfde mensen, die je uiteindelijk zo'n beetje leert kennen. Daar heb ik ook mijn huidige, serieuze, vriend ontmoet. Maanden elkaar regelmatig getroffen in de box, uiteindelijk 1 op 1 contact via msn, bellen, en dan maar eens afspreken.. reuze spannend, maar het ging uitstekend..
Kortom, hou hoop en ga vooral eens die chatboxen in.. RP heeft er ook eentje!

groetjes Arawen

Arawen

Welke kleine heb je gevonden??
Muizemeis

Arawen

Arawen

24-03-2011 om 14:30

Relatieklik

Ik ben begonnen bij Knuz, een gratis site. Ook eentje met een chatbox, maar daarin zitten wel 50 mensen. Niet bij te houden..
Vanuit Knuz heb ik het kleine zusje Relatieklik gevonden. Ook gratis, maar veel kleinschaliger. En een chatbox waarin je tenminste nog fatsoenlijk met elkaar kan praten.. Mijn huidige vriend vond ik eerst nix (veel te oud; 9,5 jaar..) maar ik ging 'm in de loop van de tijd steeds meer waarderen. Ook omdat hij heel keurig en correct bleef. Niet zo aandrong en toespelingen maakte. We zijn zo naar elkaar toe gegroeid. We komen overigens nog in de chatbox, maar nu gewoon voor de gezelligheid..
In mijn ervaring zitten er op betaalde site net zo veel griezels, leugenaars en andere ellende als op gratis sites. Dus waarom betalen?? Opletten moet je toch.

groetjes Arawen

p.s. heb ook eens een keer zo'n single party bezocht, georganiseerd via zo'n site. Kan ik niet aanraden. Zelfde als de disco uit mijn tienerjaren (heren met een pilsje aan de kant, dames op de dansvloer) maar dan met een veel hoger gehalte kale koppen en bierbuiken gni gni

Leandra

Leandra

24-03-2011 om 20:01

Arawen

Bedankt voor de tips! Chatten doe ik normaal nooit. Misschien een overweging waard. Ik ga ook even op de site kijken waar jij je vriend hebt ontmoet, wie weet! Wel goed voor je ego ja. Ik had gisteren 1 van 25 die ik afgewezen en toch wilde chatten (ik word 40 dit jaar)... Toch maar niet ! Ik hoop dat ik iets serieus vind. Wie weet!!!

groetjes Leandra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.