Relaties Relaties

Relaties

Madeliefje

Madeliefje

23-05-2011 om 19:38

Ik blijf maar aan hem denken

Tien maanden geleden is mijn relatie voorbij gegaan. Ik had 2,5 jaar een relatie met hem. Ik heb geen kinderen met hem, ik heb een dochter uit een eerdere relatie. Het is heel pats boem na een fiks uit de hand gelopen ruzie voorbij gegaan (al zat het er wel aan te komen,want het ging al heel slecht tussen ons).
Nou ja, waar het op neerkomt is dat ik, na 10 maanden, nog steeds dagelijks aan hem denk. Ik denk aan dingen terug van onze relatie, ik denk over hem nu, wat hij nu aan het doen zou zijn, en ik ben vooral nog steeds erg boos en gekwetst. Ik heb een beetje het gevoel dat ik verbitterd ben. En eenzaam. En misschien te veel tijd heb om aan hem te denken, ik weet het niet.
Even voor de duidelijkheid: Ik wil hem níet terug. Echt totaal niet. Daarom snap ik het ook niet. Ik zou willen dat hij uit mijn systeem verdwijnt, dat ik gewoon eens een dag (of langer) níet aan hem denk.
Hoe kom je van iemand af?? Dat is eigenlijk mijn vraag.
Hoe kom je zo ver dat je iemand echt helemaal achter je kan laten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

23-05-2011 om 21:31

Afmaken

Ik merkte ooit dat ik ergens klaar mee was toen mijn verhaal 'rond' was. Dat het wat mij betreft helder was hoe het zo was gekomen, waar ik de verkeerde afslag had genomen, waar hij uit de bocht was gevlogen, wat ik fout en goed had gedaan, wat zijn missers waren geweest en wat hij beter had aangepakt dan ik daarvoor nog wenste te erkennen.
Ik weet niet of mijn versie 100% klopte, vast niet, maar het was de versie waar ik mee kon leven, en toen hoefde ik er ook niet meer over te piekeren en door te zeuren, want het verhaal was af. En daardoor kon ik hem ook weer op een manier zien die losstond van het verhaal, als een heusch mens ipv iemand die mij pijn had gedaan. Dan ben je los.
Ik zou dus zeggen dat je moet proberen de punten op te helderen waar jouw verhaal nog wringt. De had-ik-maars afdoend oplossen, eigenlijk. Echt wéten dat je het zonder hem prima naar je zin hebt, dat het zo goed is, zo had moeten zijn, zelfs.

Madeliefje

Madeliefje

24-05-2011 om 15:54

Krin

Bedankt voor je heldere reactie! Het heeft mij aan het denken gezet, en het klopt, het is nog niet 'af'.
Ik ben nog niet in het reine met hem, en wat nu ook pas tot me doordringt; ik ben ook nog niet in het reine met mezelf. Ik heb tijdens die relatie dingen gedaan en ook laten gebeuren, waarvan ik denk; hoe kon je...?
Jouw reactie heeft me op een andere manier aan het denken gezet. Wat constructiever, wat minder die rondjes die de hele tijd in mijn hoofd draaiden.
Het zal nog even duren voordat ik helemaal 'los' ben. Maar jouw reactie heeft me wel geholpen, dank je.

krin

krin

24-05-2011 om 20:41

Graag gedaan

fijn dat je er iets mee kan. En ik heb er ook best lang over gedaan om mijn verhaal rond te breien, hoor.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.