Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2011 om 20:15

Ik plaats ook een keer een bericht [mannen die geen nee kunnen zeggen]

Ik heb een super lieve man, maar hij drijft me tot waanzin!!
Hij heeft nogal moeite met "nee" zeggen, behalve tegen mij. Dat levert vaak discussies op hoor, maar ik zal jullie een voorbeeld noemen van vandaag. Niet omdat ik advies wil, maar gewoon omdat ik het ff kwijt moet.

Mijn man zit op sport, elk jaar gaan de mannen op "trip", soort van trainings weekend.
Manlief is officieel begin jan begonnen, maar we draaien al jaren mee op de club omdat kinderen daar sporten.

Ik ga begin april met collega's op studie weekend, geplant, geboekt, betaald.

Krijgt manlief uitnodiging van de trip van dit jaar, precies dat weekend. Hij zegt direct tegen mij: ik ga dit jaar nog niet mee hoor, ik ben pas net begonnen, bovendien zijn de kosten erg hoog, 350,- euro, dus ik ga nu maar vast sparen zodat ik volgend jaar wel mee kan, dus jij kan gewoon op studie weekend, dat stond tenslotte al geplant.

Is hij vandaag gaan sporten, komt daarna de organisator van de trip naar hem toe met een inschrijf formulier: heee pollyman, jij hebt je nog niet opgegeven.
Wat zegt pollyman a) fijn dat je aan me denkt, maar ik ga niet mee dit jaar, misschien volgend jaar
of b) ik zal het er thuis over hebben.

JUIST!! b) en zaterdag zullen ze er dus naar vragen en dan zal hij zeggen: antwoord a.
waarom zegt die man niet gewoon gelijk antwoord A

ik heb al zovaak gehoord dat iedereen maar denkt dat ik hem onder de plak heb ofzo omdat hij altijd doet alsof IK diegene ben die de beslissingen neemt.
Ik baal daar zo van!! ik ben een harstikke gezellig leuke vrouw, en manlief mag en kan alles van mij...
Maar het lijkt steeds alsof ik NEE zeg...

aaaaaaaaaaaaaaargggggh zo.. dat ben ik weer even kwijt.
genoeg irritatie? manlief vaak genoeg gebruikt? puntjes ook??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

10-02-2011 om 20:42

Herkenbaar

Ik herken het wel hoor Polly. Ik heb een lieve man en ik heb weinig te kalgen, maar hij gebruikt mij het liefste als excuus. Ik overleg het even met het thuisfront (ook al zo'n rotuitdrukking trouwens) lees ik regelmatig in emails. Vooral bij dingen waar hij eigenlijk zelf geen zin in heeft. Hij durft gewoon niet meteen nee te zeggen.

Denk je niet dat hij stiekem toch gehoopt had dat jj zou zeggen: "Schat, natuurlijk ga je, ik gun het je zo. Wat dacht ik eigenlijk, een weekend zelf weg terwijl jij iets hebt. Ik zeg het wel af, komt wel goed." en het dan natuurlijk nog echt menen ook.

Een tip heb ik overigens niet voor je, alleen herkenning.

Hibiscus

Sancy

Sancy

10-02-2011 om 20:51

Slimme man, polly!

"Hij heeft nogal moeite met "nee" zeggen, behalve tegen mij. [...]Wat zegt pollyman a) fijn dat je aan me denkt, maar ik ga niet mee dit jaar, misschien volgend jaar of b) ik zal het er thuis over hebben.
JUIST!! b)"
Lieve polly, het is heel moeilijk om direct NEE te zeggen als je moeite hebt met nee zeggen. Dé truc die zulke mensen leren van professionals is volens mij: win wat tijd, antwoord niet te haastig want dan krijg je later spijt.
Mooi dus dat hij dat in de praktijk brengt!
Ok, ik zet er een knipoog bij, maar ik méén het ook.

Hibiscus

Hibiscus

10-02-2011 om 21:36

Maar

Tijd winnen is prima, maar het gaat er wel om wat hij zegt als hij erop terug komt. Zegt hij:

a) Het kan niet want mijn vrouw is al weg.
b) Ik ga niet mee want ik denk niet dat het nu een geschikt moment voor mij is.

Ik heb het vermoeden dat het iets in de vorm van a gaat worden. En dan legt hij de reden van zijn nee zeggen bij Polly. Maar misschien niet hoor, Polly, wat denk jij

Hibiscus

Asa Torell

Asa Torell

10-02-2011 om 21:44

De beste formulering is natuurlijk

Helaas, ik was vergeten dat ik dat weekend helemaal niet kan. Suf van me! Volgende keer beter.

Zelazny (o.t.)

Ik moest er erg om lachen, herkende het ook direct, maar ik heb niet het hele draadje over waar we ons aan ergeren gelezen... moet ik dat nou toch doen dan?

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

10-02-2011 om 22:41

Is het a) of b)?

a) Hij vindt het sneu om meteen kordaat te zeggen dat hij niet kan of wil en brengt de boodschap liever gefaseerd. Dat jij daarin een dubieuze rol krijgt toebedeeld beseft hij niet.

b) Hij vindt het sneu om hoe dan ook nee te zeggen dus hij gooit het op overmacht (vrouw was het er niet mee eens).

Jij kent hem beter dan ik.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2011 om 22:41

Malcolm in the middle

is een serie op comedy central,
nou heeft die vrouw daar 4 zoons en 1 man, en ik tenslotte maar 3 zoons en 1 man, maar ik voel me toch met haar verwand.

deze week zei ze iets waar ik me helemaal in kon vinden.
ze zei tegen haar man: "omdat jullie altijd van die idioote plannen maken ben ik altijd diegene die NEE moet zeggen, ik ben altijd the bad guy. waarom ben ik nou niet een keer diegene met een idioot plan."
nou, zegt manlief, vooruit schat, kom maar met een idioot plan: nou zegt ze: daar moet ik even over nadenken.

komen ze thuis bij de kinderen ( kids) zegt man: jongens allemaal luisteren mam heeft een plan: "we gaan ijs eten van het goede servies" !!!!!!!!!!!!!!!!!

juist.. en zo voel ik me dus wel eens.

Ik ben altijd diegene die de heren in het gareel moet houden en die moet zeggen Nee dit is niet handig/veilig/aardig/goed.

en die mannen van mij die verzinnen de meest wilde dingen, en pap gaat daar vaak ,lekker in mee, tewijl hij ook van te voren kan bedenken dat iets niet handig/veilig/aardig of goed is.
en dus ben ik de zwarte piet.
EN bedankt! mijn lot in het leven....

ik heb het altijd gedaan.
zucht....

( ja nu ook kids gebruikt.. hubbie krijg ik mijn strot laat staan mijn vingers niet uit)

Polly Shearman

Polly Shearman

10-02-2011 om 22:42

Slimme brunette

het is absoluut A want hij heeft niet in de gaten wat voor rol ik in dit soort dingen krijg, hij zegt: ja zo zie jij het... jaaaaaaaaaaa schatje en de rest van de wereld ook... die vent is zich van geen kwaad bewust.. arme ziel... zucht.. puntje..

neteret mut

neteret mut

11-02-2011 om 00:26

O.t. re polly

geweldige serie Malcolm. Later komt er een baby broertje bij en in de laatste afleveringen gaat Malcolm, heeft Reese een vaste baan, heeft de oudste zoon een vaste baan en is de predictorstick positief. Ik heb hem samen met mijn kinderen bekeken en herbekeken. Nu de serie modern family ( bv aflevering unplugged)

koentje

koentje

11-02-2011 om 13:21

Vergissing polly,

je hebt wel drie kinderen: twee kleine en een hele grote!
(mag niet van mama.....he gelukkig maar)

koentje

koentje

11-02-2011 om 13:22

Sorry dat moet zijn

WEL 4 KINDEREN!

Primavera

Primavera

12-02-2011 om 11:08

Maar jij bent toch ook degene die steeds nee moet zeggen?

Ik snap het probleem niet zo. Natuurlijk ben jij degene die steeds nee moet zeggen. Pollyman zou ja hebben gezegd als je dat weekend niet had gepland of als je zou hebben voorgesteld om te proberen dat al geplande en betaalde weekend te verzetten.
Zijn manier om nee te zeggen is kennelijk om te doen alsof hij bij jou onder de plak zit. Wat kan het je schelen wat de rest van de wereld denkt, jullie weten dat het niet zo is.
Als je nou wil dat je man opeens veranderd in iemand die hij niet is alleen om wat de rest van de wereld denkt zou dat betekenen dat: a) jij jullie leven teveel laat beinvloeden door 'wat anderen ervan denken'. En
b)dat je man dus echt onder de blak zit om op stel en sprong te veranderen als vrouwlief dat 'beveelt'.
Groeten Primavera

Minke

Minke

13-02-2011 om 08:36

Maar primavera

Het is toch heel naar als je voor de buitenwereld anders neergezet wordt dan dat je werkelijk bent? Er worden dan toch onwaarheden over je verteld, ik zou daar wel problemen mee hebben.

Polly Shearman

Polly Shearman

13-02-2011 om 17:53

Maar

Die arme schat van een man van mij heeft geen idee! Echt niet hij doet het niet expres, hij heeft geen idee van wat mensen denken. Normaliter heb ik op zijn brabants 'schijt' aan wat andere mensen denken. Maar op deze manier zet Manlief zichzelf ook weg als een doetje die precies naar moeder de vrouw luistert terwijl hij verre is van dat. Ik weet dat er vrouwen zijn die wilde dat ze een man hadden die eens zei: dat moet ik eerst thuis overleggen. En overleg is ook fijn. Maar dat argument moet je niet na het overleg aandragen maar ervoor!

Ella2007

Ella2007

15-02-2011 om 15:20

De directie......

Die van mij is nog erger: die zegt: ik moet het even met de directie overleggen.........terwijl hij van te voren al kan weten dat het dus niet kan. Inmiddels geeft hij wel aan als ik al een afspraak heb en ik zie ook niet in wat daar fout aan is, het is tenslotte ook zo. Maar ja, soms blijven ze het proberen he, of er toch nog wat ruimte inzit, of dat je bereid bent je aan te passen (of hun probleem op gaat lossen, want ze willen toch wel erg graag....). Mannen ...het blijven kinderen. En ja daar baal ik ook wel van. Ik zou graag een man hebben die zijn verantwoordelijkheid neemt, die eerst kiest voor zijn gezin in plaats van voor zichzelf (in daden en niet in woorden), die zaken ziet zonder dat je het eerst moet vragen, maar ja, dat zit er bij de mijne niet in. Accepteren dan maar.......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.