Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

even anoniem

even anoniem

01-12-2008 om 21:33

Intimiteit na bevalling.

Ik ben 3 maanden geleden bevallen van een zoon. hij is onze derde dus we zijn op dit moment behoorlijk druk. 's nachts komt onze zoon nog 2 keer voor een voeding en ook wordt er altijd nog wel 1 van zijn zussen een keer huilend wakker. Inmiddels ben ik dus behoorlijk moe.
Ik weet niet of het daardoor komt maar ik heb nog steeds totaal geen behoefte aan seks. Ook in andere intimiteit heb ik eigenlijk helemaal geen zin. De eerste maanden hebben mijn man en ik elkaar een beetje met rust gelaten maar sinds een paar weken is hij erg aanhankelijk. Daarmee bedoel ik dat hij me veel kust, steeds een arm om me heen legt op de bank, lieve dingen zegt etc. Klinkt erg leuk allemaal maar het irriteert me alleen maar. Ik weet niet waarom maar ik heb daar dus echt totaal geen zin in.
Onze relatie is verder goed en voor de zwangerschap en bevalling van de derde was dit allemaal nog niet. Toch vraag ik me nu af wat er mis is met onze relatie en hoe ik dit weer kan veranderen. Ik zie mijn man graag, ben graag bij hem, doe graag dingen samen maar heb gewoon geen zin in intimiteit (en ik bedoel niet alleen seks maar ook andere intimiteit). Ik snap dat dat niet altijd zo kan blijven maar wat doe ik er aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

01-12-2008 om 21:39

Mijn ervaring

is dat zin in sex niet zoveel te maken heeft met MOE zijn... maar alles met hormonen te maken heeft.
Jij bent nog aan het ontzwangeren, en als daar sex nog niet bij hoort dan is dat gewoon zo. Leg het je man gewoon uit, als je het vervelend vind dat hij zo klef is.
Gooi het niet op het moe zijn, want dat is hij ook! en toch heeft hij zin dus hij zal eht niet zo makkelijk snappen. Het is gewoon hormonaal. Als je hormonen er aan toe zijn, ben jij het ook.

groet, polly

mijk

mijk

01-12-2008 om 22:38

Zo'n jonge baby

legt soms zo'n claim op je en dan nog een peuter die aan mijn been hing. Als manlief dan 's avonds ook nog eens kwam zaniken kon ik ook flink snauwen. Hij was een groot mens en kon voor zichzelf zorgen terwijl hij het natuurlijk heel lief bedoelde. Ik had echter mijn portie fysiek contact al ruimschoots binnen. Het is hier van zelf weer over gegaan

Tirza G.

Tirza G.

01-12-2008 om 22:41

Ik noemde die periode altijd

uitgevoeld.
Ik was er gewoon helemaal klaar mee, met al die plakkers ergens aan mijn lijf. Ik had genoeg gevoeld, de hele dag door al. Ik was uitgevoeld.

Tirza

tonny

tonny

01-12-2008 om 23:23

Inderdaad, uitgevoeld

dat heeft Tirza prachtig verwoord.

Maar ja, wat moet een man daarmee, die is nog lang niet uitgevoeld...Integendeel

tonny

Ja maar

Dat je geen zin hebt in sex, dat schijnt vaak voor te komen, normaal te zijn, noem maar op. Maar dat je helemaal geen intimiteit wilt? Zou je het dan niet missen als hij je niet zou zoenen, als hij heel afstandelijk aan de andere kant van de bank zou gaan zitten, als hij geen lieve dingen meer zegt?
Ik had juist heel erg een hang naar intimiteit, eigenlijk altijd wel en dus ook toen. Lekker samen op de bank knuffelen, zoenen, zelfs zoiets simpels als hand in hand lopen. Juist omdat we pas samen een kind gekregen hadden, omdat dat kind het resultaat is van de intimiteit tussen ons, van onze liefde. Ligt dat dan aan mij?

CC

CC

02-12-2008 om 11:10

Ligt wellicht ook aan...

.. of je man met knuffelen en kussen ook meteen sex wil. Of dat jij DENKT dat hij dat wilt. Wellicht sla je daar van op slot.
Als jij duidelijk naar hem toe kan verwoorden dat je nog niet toe bent aan sex, maar misschien wel wilt knuffelen zonder bijbedoelingen.....
Gewoon lekker even op de bank, tussen de voedingen door en tijdens een filmpje, tegen elkaar aanhangen. Elkaars hand even vastpakken of wat dan ook... Dat wil niet meteen zeggen dat je daarna ook sex moet hebben. Elkaar genegenheid tonen kan ook zonder sex. Zolang je hier samen duidelijk over kunt zijn. Nou dan gaat die uitgevoelde periode ook wel weer een keertje over.

6 maanden

heeft het hier geduurd voordat we weer echte seks hadden, was net alsof we het voor het eerst met elkaar deden. Intimiteit hadden we wel meteen maar seks niet, er was ook veel gebeurd tijdens de bevalling en beide hebben we daar echt last van gehad.

ayla

ayla

03-12-2008 om 14:17

Had ik ook

ben al niet echt een knuffelig persoon maar na de bevalling van de jongste kon ik echt niets van manlief hebben. baby of dreumes die echt aan me hing, oudste die ook geknuffeld wilde worden en haar portie aandacht wilde. Wat ik in die tijd vooral wilde was rust en tijd voor mezelf. Niet nog een man die ook weer aan me begon te hangen. pas nu de jongste begint door te slapen begin ik wat meer behoefte aan die dingen te krijgen

dc

dc

05-12-2008 om 21:18

Ja hoor

de tweede is nu negen maanden. En pas de laatste weken begin ik weer interesse in sex te hebben. Gewoon weer helemaal uit mezelf. Hiervoor heb ik het een paar keer geprobeerd, maar ik voelde gewoon echt nop. Hormoniaal dus, komt vanzelf weer goed als er niet te veel gepushed wordt door manlief. Wat dat betreft heb ik mazzel.

En als je inderdaad de hele dag al lichaamscontact hebt, dan heb je 's avonds vaak gewoon geen zin meer in aanrakingen. Even je lichaam voor jezelf. Komt ook vanzelf weer goed. Dat kwam weer bij 5 maanden geloof ik, wanneer baby wat minder aan me vastgeplakt zat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.