Relaties Relaties

Relaties

verdrietig

verdrietig

04-12-2008 om 16:20

'k wil even m'n verhaal kwijt

Na een verhuizing werd het contact met 1 vriendin hechter. Steeds als ik even terug was in mijn geboortestreek mocht ik komen logeren; eenmaal is zij in mijn nieuwe levensbuurt geweest. Begin oktober ben ik 10 dagen druk in de weer geweest; ik vond een msn berichtje waarin nogal onaangenaam stond dat 'zij het ook druk had hoor' en nog 1 zin verder 'nou, dan niet'(omdat ik op dat moment niet achter de computer zat). Gemaild, gevraagd wat er aan de hand was. En toen kwam er een afrekening: mijn zoon had haar nooit bedankt voor verjaardagskaarten, mijn dochter lachte haar uit via msn (?!), zij had zooooveeeel steeds weer voor mij gedaan, enz. enz. Als klap op de vuurpijl een mail: of ik soms vergeten was dat ik 1,5 jaar geleden 'schooide' om geld, net goed voor mij/ons dat niemand ons dat wilde lenen, want wij wilden toen toch weg uit Brabant ..
Rationeel zeg ik: met zo'n 'vriendin' heb ik geen vijanden meer nodig; emotioneel snap ik niet waarom ze zo schopt en om zich heen slaat en waarom dit zo gebeurt ..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

04-12-2008 om 16:32

Ze voelt zich duidelijk niet happy

anders haal je voor een ander niet zo'n kudde min of meer oude of niet ter zake doende koeien uit de sloot.

Tijd om te stoppen met internet-contact en bij koffie met wat lekkers/een drankje/hapje bij te praten en te luisteren (!) wat er dwars zit. Dan kun je daarna verder zien.

Mensen die zich ongelukkig voelen, kunnen zich soms heel ongelukkig uitdrukken, zeker via het platte vlak van de PC.

tonny

verdrietig

verdrietig

04-12-2008 om 17:21

@ tonny

helaas, de afstand is meer dan 2500 km!
Ik denk dat als ik die laatste mail zou kopiëren en hier neer zou zetten, dat zelfs een onbekende zou zien/lezen dat hier geen land meer mee te bezeilen is. Afgezien van zó gemeen onder de gordel trappen, of ik dat nog ooit zou willen. Ratio en emotie zitten weer op beide schouders te vechten bij mij

MaximeM

MaximeM

04-12-2008 om 17:47

Brief terug?

Hoi,

Ik denk dat ik een laatste brief terug zou sturen (geen mail maar een brief lijkt me beter) waarin ik het toch terug bij haar zou leggen. (als ik niet meer zou reageren zou het voor mij altijd een beetje blijven knagen)
Ik zou dus schrijven dat het me erg tegenvalt dat ze zo gemeen reageert (dat stukje over dat lenen, dat het net goed was enz.) wellicht zou ik er een paar dagen over doen om het zo goed mogelijk te formuleren, ik zou het heel correct houden en niet zelf met modder gaan gooien maar wél voor mezelf opkomen. Als ze een probleem had met hoe dingen gingen had ze dat ook eerder kunnen aangeven bijvoorbeeld.

Succes
maxime

tonny

tonny

04-12-2008 om 22:30

Oei, da's heel ver

dan is een brief een goed idee. Rustig afwegen wat je schrijft.

Sterkte ermee!!!

tonny

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

05-12-2008 om 11:24

Juist geen brief maar chatten of bellen

Als surrogaat voor een lang gesprek bij de koffie zou je ook kunnen bellen of chatten, het contact is dan directer, je kunt direct op elkaar reageren. Stuur eens een mailtje waarin je vraagt wanneer ze daar tijd voor heeft.

Andere optie: uit het oog, uit het hart. Richt je op andere vriendschappen.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

05-12-2008 om 11:46

Heeft ze een punt?

Ik ben het met Tonny eens dat ze kennelijk niet goed in haar vel zit.
En het komt wel erg naar over om zo'n brief vol verwijten te sturen. Maar kan het zijn dat ze met bepaalde grieven wel een punt heeft?
Sommige mensen zijn er slecht in om feedback te geven op het moment dat het er toe doet, en komen dan tijden later met een opgespaarde stapel klachten. Dat is onredelijk, maar wel een vraag om aandacht.

Als je niks meer met haar wil: laat het erbij en schuif de brief terzijde.
Als ze je dierbaar genoeg is om nog verder te willen, vraag je dan af of er een grond van waarheid zit in die verwijten, of dat het alleen haar ongelukkig-zijn is dat hier spreekt, en praat erover. Chatten of skypen lijkt me beter dan schrijven. En je mag natuurlijk best zeggen dat je die stortvloed van verwijten nogal lullig vindt.

Groet, Ellen

verdrietig

verdrietig

08-12-2008 om 11:21

@ ellen

'k Heb even wat afstand proberen te nemen. Je vroeg of ze een punt heeft; heb haar mailtjes van afgelopen 2 jaar nog eens doorgekeken. Altijd was 't van: je komt toch wel hier slapen, het logeerbed staat klaar enz.enz.
Ook als ik wist dat ik naar NL ging, vroeg ik of het uitkwam, ik vond het zelfs soms vervelend om haar weer te vragen, maar nee 't was nooit een punt.
Daarom vind ik het nu extra gemeen dat ze beweert dat ik altijd 'zo goedkoop mogelijk wilde verbljven in NL' en dat soort verwijten meer.

@ anderen: ik heb haar geblokkeerd in m'n mail, tel.nr. verwijderd uit m'n mobiel. Ik zie dat ze na die 'haatmail' nog blijkbaar 3 keer gemaild heeft, maar ik wil niet nog meer gekwetst worden, dus ik open haar mails niet.
Laf?
Ik denk dat ik haar uit m'n leven moet bannen en zoals gisteren een andere vriendin zei: je hebt gelukkig nog veel andere vrienden in NL

Morgana Fata

Morgana Fata

08-12-2008 om 17:18

Verdrietig

ik snap heel goed dat je diep gekwets bent. Maar uit je verhaal maak ik ook op dat jullie echt goede vriendinnen waren. Wil je niet graag weten wat er mis is gegaan? En is de vriendschap, zoals die was, je het niet waard om er nog wat energie in te steken? Dan zul je je nogmaals kwetsbaar op moeten stellen en contact met haar zoeken, telefonisch denk ik.
Succes.

MaximeM

MaximeM

09-12-2008 om 15:00

Nieuwsgierig

Hoi,

Ik zou te nieuwschierig zijn om de mails niet te lezen, misschien wil ze het wel goedmaken? Verder zou ik denk ik toch mijn kant van het verhaal willen vertellen. Ik vind het vervelend overkomen dat ze je haast overhaalt om bij haar te komen slapen en dan vervolgens daar later een probleem van te maken. Ik herken dit. Mijn broer en schoonzus boden altijd vanalles te leen aan. Maar jaren later kreeg ik om mijn oren dat ik een krent was en niets kocht maar altijd alles maar wilde lenen van hun!?! Tja, dan kan ik dat dus niet naast me neerleggen maar wil dat misverstand uit de wereld helpen. Misschien is in jouw geval de breuk ook niet meer te lijmen maar ik zo dus wel mijn kant van het verhaal nog willen doen aan haar.

Maxime

verdrietig

verdrietig

09-12-2008 om 16:16

Mails

mails gelezen; denk dat ze dezelfde haatmail een paar keer heeft verstuurd. Vanochtend een mail terug gestuurd met de boodschap dat ik hoop dat ze genoten heeft van het versturen van die gemene valse mail. Met het verzoek dat ze haar eigen mails maar eens door moet lezen waarin ze schreef of ik bij haar kwam logeren en óh wat jammer dat ik je niet kan helpen met het geld enz.
En verder een prettige verjaardg gewenst.
Wat mij betreft: over en uit met zo iemand

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.