Relaties Relaties

Relaties

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-12-2008 om 20:23

Kerstdiner met vrienden, wat vinden jullie?

Al een paar jaar hebben we rond kerst een kerstdiner met vriendinnen en aanhang. Iedereen maakt wat, soms tapa's of hapjes of soms een meergangendiner. Altijd erg gezellig.

Vorige week kreeg ik een mail waarin de datum gepland was, zonder overleg. Op zich kan ik op deze avond dus verder geen probleem. Nu kreeg ik vanmiddag een mail dat 'in overleg' de taken verdeeld zijn. Het wordt een meergangendiner en ik 'mag' het hoofdgerecht verzorgen. Maar er is helemaal niet overlegd, tenminste, niet met mij.

Ik baal hier behoorlijk van, krijg de taak wat veruit het meeste werk kost zonder enige vorm van overleg. Bovendien neem ik een klein kind mee dat aandacht nodig heeft, terwijl de meeste vriendinnen geen kinderen hebben en dus wat makkelijker de keuken in kunnen. Heb de neiging om de hele boel af te blazen, maar dat is misschien wat overdreven.

Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Hoe vaak heeft dit gezamelijke kerstdiner al plaatsgevonden en hoe vaak heb jij het hoofdmenu gemaakt? Ben je altijd de pineut?
Ik zou er niet zo`n punt van maken, een hoofdgerecht kan je net zo moeilijk maken als je zelf wilt. En mijn kind? Ach, met al die lieve vriendinnen erbij heeft het kind helemaal geen tijd voor mij.
Als je bij het idee echt helemaal in de stress schiet zou ik even overleggen. Misschien kan je het samen doen met een vriendin? That`s are friends are for.

Jade

Jade

14-12-2008 om 11:01

Friends.....

En nu zit ik gelijk met het liedje "That´s what friends are for" in mijn hoofd (en bedankt Wil.

Ze hoeft er ook geen punt van te maken, maar het gemak waarmee ze Roosje indelen en een datum bepalen zonder overleg vind ik belachelijk.

Ik zou het zeker niet afblazen, maar ik zou wel terugmailen en eigenlijk zeggen wat Tops ook al heeft geschreven. Ik zou dat zeker nu doen, het is Kerst voor je het weet.

Zonder overleg

Ach, de datum was voor Sinterkaas(begin December) al doorgegeven dus er was eventueel tijd genoeg om te reageren. Maar dat was het punt niet, Roosje kan die dag.
Nou, dan punt 2, ze ziet het niet zitten om het hoofdmenu te maken. Nou, dan mail je terug: " Ik zie het niet zitten om dat allemaal alleen te doen, wie wil me helpen? "
Hier wordt voor een gezellig uitje met velen ook wel eens lukraak een datum geprikt. Iedereen kijkt in zijn agenda, degene waar je niets van hoort, die kan die dag.Anders blijf je schuiven en overleggen.
En de reden waarom ze Roosje nu indelen voor het hoofdmenu, dat weet ik niet. Misschien Roosje wel? Is het idd "haar beurt"??? Ik zie het probleem niet zo. Gewoon effe overleggen. Ik houd vast aan de goede bedoelingen van de vrienden. Vrede op aarde.Weer een liedje erbij Jade.

Jade

Jade

14-12-2008 om 13:09

Ach.....

Wil40, "Vrede op aarde.Weer een liedje erbij Jade."

Bedankt, die vind ik leuker

Qua datum daar kan ze haar schouders over ophalen, goed, ze kan die dag.

Tuurlijk weten we alle feiten niet, maar als ik de posting van Roosje zo lees lijkt het alsof zij als enige niet bij het overleg was en ik lees ook niet dat ze al eens hebben geprobeerd te bellen of zo. Een mail rondsturen: "Zullen we het hebben over Kerst??" is een kleine moeite......ook daar zie ik niks van terug in de posting van Roosje.

Maar goed, ik zou er geen poeha van maken, dat is het me niet waard, maar ik zou het wel even melden

Roos

Roos

14-12-2008 om 14:43

Aanhang

Het is met aanhang begrijp ik uit Roosje haar posting, dus ze hoeft er toch niet alleen voor te staan bij het maken van het hoofdgerecht en het entertainen van haar kind?
Ik zie het probleem niet zo, omdat je een kind hebt wil je niet het hoofdgerecht maken? Of omdat het zonder overleg is gegaan? Met dit soort dingen is het toch vaak zo dat iemand het initiatief neemt om het te organiseren, en als ik die moeite niet heb genomen, ben ik blij dat anderen dat wel hebben gedaan en probeer ik me daar zoveel mogelijk aan aan te passen. Anders had ik het maar zelf moeten doen.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het voorgaande jaren is gegaan. Ik heb toch het idee dat de vrienden vinden dat het jouw beurt is voor het hoofdgerecht of voor iets wat meer werk kost?
Ik zou zeggen, maak het jezelf makkelijk en kijk in de allerhande naar al die makkelijke en lekkere bijna kant en klaar dingen van AH zoals ovenklare rosbief oid. Of maak iets anders wat je van te voren kan doen en alleen nog in de oven moet. Als iedereen wat maakt is er vaak toch meer dan genoeg?
Roos

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-12-2008 om 15:18

Dank voor jullie reacties

Ik denk dat ik het wel even ga melden en dan aangeef dat ik of iets simpels maak of de taak wil delen met iemand anders.

Ik ben niet 'aan de beurt', ik ben een van degenen die het leuk vind om te koken en daarom vaak de grotere dingen doe. Het gaat me vooral om het niet overleggen. We zien elkaar minimaal 1 keer in de week, meestal 2 keer, gelegenheid genoeg dus voor overleg.

Alle voorgaande jaren ging het wel gewoon in overleg, we doen dit al wel 7 of 8 jaar zo.

Ik merk wel dat de relatie met de vriendinnen zonder kinderen wat moeizamer gaat dan de relatie met degenen die wel kinderen hebben. Ik denk ook dat dat er wel mee te maken heeft.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-12-2008 om 09:22

Oké

Ik ga mailen dat ik het jammer vind dat er niet overlegd is, en dat ik best het hoofdgerecht wil maken, maar dat het dan wel een heel eenvoudig hoofdgerecht gaat worden omdat ik geen zin heb in gestress. Ga het niet hebben over 'de baby' (die al drie is, maar desalnietemin toch de nodige aandacht van zijn moeder nodig heeft, mn bij 'vreemden' )

Ben blij dat ik het even op het forum in de groep gegooid heb, anders zou het mailtje toch iets onvriendelijker zijn geworden

Nu nog een simpel recept zoeken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.