Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Positiefje

Positiefje

25-06-2009 om 14:34

Laatste reddingspoging relatie, zou het lukken?

Mijn man en ik zjn de laatste jaren, zoals wel meer hier lees ik, enorm uit elkaar gegroeid.Ieder doet zijn eigen dingen en we hebben gaan tijd meer voor elkaar. De kinderen, werk en huishouding slokken veel tijd op. Ik vond het maar niks en ben in gesprek gegaan met mijn man. Dat liep nogal stroef, dus gepraat met een deskundige. Dat ging al beter. Nu lijkt het erop dat mijn man er niet zo veel voor voelt om iets samen te doen en ik heb daar juist wel behoefte aan.
Nu zijn onze kinderen binnenkort een weekje weg, op kamp en we zijn dus voor het eerst weer eens alleen. Vroeger maakten we samen lange fietstochten met tentje achterop. Dat was altijd erg leuk. Mijn allerlaatste plan is om nu weer een paar dagen te gaan fietsen met tentje. (hoewel hij heeft gezegd niet meer te willen kamperen, of anders gaan we in hotelletjes slapen)
Zou het nog lukken? En wat als hij dit ook niet meer wil?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Faith

Faith

25-06-2009 om 14:39

Doen!

Denk je dat er nog muziek in jullie relatie zit? blijf je bij elkaar omdat je voor elkaar wilt gaan? Doe dan deze laatste reddingspoging, maar wees er bewust van dat het niet kan blijven bij iets samen doen, maar dat je toch zult moeten praten over.....
Zie het als een eerste aanzet tot jullie verdere leven, dat klinkt nog positiever. Samen iets leuks doen en van daaruit verder werken aan je relatie. Als je man niet wil kamperen doe dat dan niet. Het moet wel leuk zijn vanaf het begin, als je zoiet met tegenzin aanvangt is het volgens mij haast gedoemd om te mislukken. Zet hem op! Faith

Primavera

Primavera

25-06-2009 om 17:00

Niet geschoten, altijd mis

Doen, maar pas het plan wat aan. Je bènt tenslotte geen 20 meer en een stijve rug of moe en chagrijnig wegens slecht slapen omdat je man niet meer aan kamperen gewend is lijkt me nou niet echt bevordelijk. Zoek een aantal leuke en comfortabele hotelletjes of pensions uit voor onderweg. Badkamer op de kamer ipv washok en een muur om je heen ipv een dun tentdoekje nodigt waarschijnlijk ook meer uit tot romantiek. Let ook een beetje op de weersverwachtingen. Een week in stromende regen met regenpak trappen zou mij visioenen van de middelbare schooltijd geven, waar ik dan per ongeluk in ben teruggekeerd.
Groetjes Primavera

Mathilde

Mathilde

26-06-2009 om 12:10

Maak dan er geen laatste reddingspoging van

maar je eerste actie om je relatie nieuw leven in te blazen. Het komende jaar ga je gewoon meer aandacht aan je man besteden en dit uitje is de eerste stap. Eerlijk gezegd, ik zou eerder voor iets kleiners kiezen. Je man moet weer het idee krijgen dat je hem geweldig vindt en hem waardeert, zonder het idee dat je van alles van hem verwacht. Wanneer heb je 'm voor het laatst een lekker kopje koffie gebracht, met iets van zijn favoriete lekkers erbij (zonder dat hij erom heeft gevraagd)? Wanneer heb je voor het laatst gezegd toen'ie thuiskwam: fijn dat je er weer bent. Zijn favoriete overhemd gestreken. Een post-it met een lieve tekst in zijn agenda geplakt. Zomaar zijn rug gemasseerd. Zijn kluswerk bewonderd. Complimentjes gegeven voor 'gewone' dingen (wat fijn eigenlijk dat je altijd op tijd bent voor het eten, ik noem maar wat). Je weet zelf wat hij prettig vindt en waar je normaal nooit aan toe komt. Juist die kleine attenties hebben bij elkaar het grootste effect. Je gaat je man gewoon opnieuw veroveren. Wie zaait, zal oogsten .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.