Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Shirley

Shirley

10-09-2010 om 17:06

Leningen uitstaan en man houdt 'eigen geld"

Snds een aantal maanden is mijn man zonder werk gekomen.
Daardoor zijn w 30% in inkomen achteruit gegaan.
Ook heeft hij z'n leaseauto in moeten leveren.
Dat betekent dat hij perse ook zelf nog een auto wil. Wij hebben n.l. dat kleintje van mij nog. Maar financieel is dit voor ons niet haalbaar.
Had ie al een auto gekocht en nu weer verkocht (met verlies) en een andere gekocht die minder duur is in benzine verbruik. Maar heeft het verschil in contanten uitbetaald gekregen. Dit houdt hij nu voor zichzelf, zodat hij niet van mij afhankelijk is zegt ie. We hebben een gezamelijke rekeining waar zijn ww en mijn salaris van part-time baan op komen en alle vaste lasten van betaald worden.
Hij realiseerd zich niet dat omdat we extra lening hebben voor de eerste auto die ie had, het nu zo krap hebben. Dus vindt ik 't helemaal niet eerlijk dat ie dat geld voor zichzelf houdt, want tenslotte moet die lening nog afbetaald worden. Verder gebruikt ie canabis voor een behoorlijk bedrag per maand. Daar ben ik 't helemaal niet mee eens!
Dit heb ik met de huisarts besproken en die zegt dat ik nu een rekening voor mezelf moet openenen. Maar ik ben ban g om kwaad bloed te zaaien.
Wat vinden jullie hiervan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

10-09-2010 om 17:16

Maar

"Dit heb ik met de huisarts besproken en die zegt dat ik nu een rekening voor mezelf moet openenen. Maar ik ben ban g om kwaad bloed te zaaien. "

is hij daar al niet mee begonnen dan? Deze situatie zou bij mij een hoogoplopende ruzie tot gevolg hebben hoor.

Marielle

Marielle

10-09-2010 om 17:22

Geld

Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent is alles van allebei. Een eigen rekening heeft dus niet zoveel zin. Als je je man echt niet vertrouwt met geld kun je natuurlijk jouw salaris op 'jouw' rekening laten storten. Dan kan dat geld niet opgaan aan wiet en andere onverantwoorde aankopen.

Is het geen idee om eens met je man om de tafel te gaan zitten en een lijstje te maken van jullie inkomsten (zijn uitkering, jouw salaris) en uitgaven en dan te kijken hoe je kunt bezuinigen?

Marieke

Marieke

10-09-2010 om 17:57

Verslavingsgedrag

Wil hij dat geld voor zichzelf houden om ook nu jullie financieel krap komen te zitten hij toch zijn wiet kan kopen?
Volgens mij is er in jullie relatie een ander probleem dan een puur financieel. Ik zou je man confronteren met zijn wietgebruik inplaats van met lapmiddelen als een eigen rekening aan de gang te gaan. Als hij zijn drugsgebruik niet kan aanpassen aan jullie financiële situatie is de enige optie die er voor jou overblijft een echtscheiding; niet om de relatie te beëindigen, maar om niet met je kinderen meegezogen te worden in een financieel moeras.

Starry Night

Starry Night

10-09-2010 om 18:04

Eigen geld?

Het lijkt wel een klein kind. Zo werkt het dus volgens mij echt niet in een normaal huwelijk. Of ik heb een abnormaal huwelijk, dat kan natuurlijk Wij hebben in ieder geval geen 'eigen' potjes.

Verkoop je eigen kleine auto en gebruik de auto van je man (of van jullie samen) als jij een auto nodig hebt. Met het geld van je kleine auto en vooral ook met de extra kosten van die auto kun je in elk geval de lening sneller afbetalen. Ik vind één auto al duur genoeg.
Dat is nog geen oplossing voor het canabisprobleem. Op financieel gebied zou je (eventueel in samenwerking met een budgetcoach) een strak overzicht moeten maken van inkomsten en uitgaven, waarbij ieder dan een gelijk bedrag krijgt aan zakgeld. Contant. Je kunt nog bekijken of je dat per maand of per week doet. Waar hij het aan uitgeeft is dan zijn probleem, hetzelfde geldt voor jou.

Tsjor

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 08:01

Eigen potjes

Nou,er zijn zat huwelijken waar man en vrouw een eigen rekening hebben en zelf in de grote pot storten voor huishouden etc,maar geld opzij gaan zetten terwijl je heel krap zit klotp van geen kant natuurlijk.
Bastet

Klinkt als

een echtgenoot met in elk geval een verslaving en een depressie. Ik zou zeggen dat het advies van je huisarts een goede is. Ik zou zeggen: wat is nodig om deze situatie voor jou hanteerbaar te houden.. en jouw man is daarin een gegeven. Hij verandert niet zomaar en de vraag is ook of dat kan (gezien de depressie icm zijn verslaving) binnen een half jaar of een jaar. Hij staat op overleven en *dus* jullie ook. Mensen die op overleven staan, staan wantrouwend tegenover verandering, zijn (zeer) egocentrisch, niet voor reden vatbaar.. hoewel die wiet hem een prettig gevoel geven, versterken ze dit mechanisme uiteindelijk. Welke maatregelen heb jij nodig om niet afhankelijk te zijn van dit mechanisme? Een eigen rekening is de eerste stap. Ik weet niet of jij jouw auto moeten verkopen omdat jij je wellicht nog afhankelijker maakt van hem. Ik zou zeggen, voorlopig moet jij het stuur gewoon overnemen en dat gaat niet in overleg met hem. Mannen zoeken eigenlijk bijna nooit hulp. Dus het gezin draait de ellende in en gaan in therapie terwijl diegene die zou moeten dat niet doet. Hoe dan ook, zijn realiteitszin is het komende half jaar vertroebeld en kan je niet van op aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.