Relaties Relaties

Relaties

perine

perine

15-11-2010 om 11:34

Leugenaar

Mijn partner liegt,over vanalles en nog wat, soms over de meest onbenullige dingen. Hij is nogal verslavingsgevoelig, wel zacht karakter, ontloopt liefst een ruzie of discussie
Wat moet ik met die onbenullige leugens, maar alles in vrede laten ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat bedoel je met 'verslavingsgevoelig'?

Volgens mij moet je bij drugs in ieder geval gewoon wegwezen!

Zacht karakter?

lijkt me eerder een zwak karakter.

Als je dit op zijn beloop laat, krijg je van alles behalve vrede.

Sterkte!

perine

perine

15-11-2010 om 13:48

Goed samen...

tja,zwak & zacht in elkaar verweven, verslaafd is hij aan pijnstillers,
Wij zijn al een kwart eeuw een koppel, hij draagt mij nog steeds op handen, maar slaat ook nog steeds in paniek als ik maar vies in zijn richting kijk.
Discussies kan hij niet goed aan, hij doet alles wat ik van hem vraag, niets is teveel, maar hij liegt dus ook heeeel gemakkelijk over vanalles en nog wat
Ik heb al eens gelezen dat er mensen zijn welke verslaafd zijn aan liegen, of is het gewoon gemakzucht ?

koentje

koentje

15-11-2010 om 14:45

Kwestie

van assertiviteit en zelfvertrouwen.
Als hij alles doet wat je zegt... doet hij dat alleen omdat hij niet durft te weigeren. En wat hem dus echt te veel wordt, daar liegt hij over.
Dat is gemakkelijker.
Dus ja, gemakzucht, maar in combinatie met gebrek aan voor zichzelf opkomen.

Kate

Kate

16-11-2010 om 15:50

Ook gehad ...

Ik heb ook zo'n vriendje gehad. Droeg me op handen en kuste zo ongeveer de grond waarop ik liep maar loog ook over de meest onbenullige dingen en waarom? Geen idee!
Uiteindelijk na 2 jaar kon ik er niet meer tegen en heb ik het uitgemaakt. Ik kon hem gewoon niet meer vertrouwen.
Als je al liegt om onbenullige dingen dan waarschijnlijk ook over belangrijke dingen?!
Hij kon ook niet tegen ruzie terwijl ik iemand ben die gewoon wel eens af en toe lekker kan mopperen maar dan liep hij gewoon weg .... Vond ik echt zo ontzettend irritant. 'Wees eens een vent en zeg wat terug' dacht ik dan van binnen. Maar helaas
Ik heb gewoon iemand nodig die tegengas geeft en niet overal ja en amen op zegt. In het begin vond ik het nog wel lief en schattig maar later ging ik me er zo aan ergeren dat ik het niet meer trok ...

Jullie zijn natuurlijk al heel lang samen dus is het niet iets van de laatste tijd neem ik aan? Maar valt het je nu pas op dat hij zo vaak liegt of ga je je er nu pas aan storen?

m ik

m ik

16-11-2010 om 16:05

Ook meegemaakt ...

en 6 jaar met die man getrouwd geweest, tot ik er niet meer tegen kon.
Hij loog en lieft ook over alles. Ook dingen waarvan ik denk van "denk je nou echt dat ik dat geloof". Als ik hem er dan op aansprak werd hij ontzettend kwaad, gaf mij de schuld en liep vervolgens weg.
Ik ben uiteindelijk gescheiden, kon er dus niet meer tegen.
Er schijnt ook een naam voor te zijn, voor pathologische leugenaars, maar die weet ik even niet meer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.