Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Brianna F

Brianna F

30-09-2010 om 09:35

Logeren

Hoe breng ik het mijn vriendin een beetje tactvol dat ze een vreselijke slons is?
Mijn dochter is bevriend met haar dochter, ze logeert er vaak om haar gezelschap te houden als haar ouders op stap zijn, omdat ze niet alleen durft te blijven. Maar nu vertelde dochter me dat ze griezelt van het bed waar ze in moet slapen. Vol met hondenhaar en kruimels van ondefinieerbare afkomst. En ze durft niets te zeggen. Ze slaat dan wel demonstratief de lakens uit, maar daar blijft het bij. Ik ben ook geen held op dat gebied, wil vriendin niet voor het hoofd stoten, maar vind het wel vies. Heb al voorgesteld aan dochter dat ze haar slaapzak meeneemt, maar dat wil ze niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dochter's probleem

Ik zou me er niet mee bemoeien. Dochter kan makkelijk tegen haar vriendinnetje zeggen dat ze niet wil blijven slapen omdat ze het bed vies vindt, of, zoals je zegt, haar slaapzak meenemen.

Tactvol je vriendin vertellen dat ze een slons is wordt lastig.

klaver

klaver

30-09-2010 om 10:23

Slaapzak

Ik geef mijn kinderen altijd een slaapzak mee; lekker makkelijk voor de gastheer/vrouw. Dan hoeven ze geen bedden te verschonen (maar lijkt me hier voor de gastvrouw niet zo veel uitmaken LOL)

Niet het probleem doorgeven

Je moet je dochter dit niet laten opknappen vind ik (is wel wat afhankelijk van haar leeftijd maar toch). Ik vind dat je best kan zeggen dat jouw dochter het moeilijk vind om te slapen in een bed met haren en kruimels maar dat je snapt dat de situatie is bij vriendin thuis.. Of vriendin daar wat aan kan doen of dat een slaapzak kan helpen. Maw naar je vriendin toon je dat je haar situatie accepteert zoals die is en ook dat je het de dochters gunt om plezier te hebben tijdens het logeren maar wel de realiteit onder ogen ziet, qua praktische kant. Ik weet niet of je vriendin volledig in de ontkenning zit met haar huishouden dat wat weg heeft van Jan Steen . Die gevoeligheid kan je niet nog meer omzeilen in dit geval.

koentje

koentje

30-09-2010 om 11:23

Brianna

als je dochter niet liever in een slaapzak van thuis slaapt, dan is ze er niet vies genoeg van!

Eigen beddegoed

als er hier in de straat gelogeerd wordt wordt er nog weleens als service eigen beddegoed meegenomen. Lekker makkelijk, dan lopen wij met een wasmand over straat waarin onderlaken, deken, kussen, knuffel, tandenborstel en pyama. In een moeite door.

Dat wordt ook niet door de andere kant als kritiek of bemoei opgevat, is gewoon ingeburgerd hier.

Misschien zou je dochter eigen beddegoed kunnen meenemen en zeggen dat ze daar beter op slaapt of dat allergisch is voor het wasmiddel van vriendin? Als je er toch wilt slapen maar wel op schoon beddegoed dan is een klein leugentje om bestwil een praktische oplossing.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2010 om 12:59

Ten eerste...

raar dat je dochter in een niet verschoond bed moet slapen. Het hangt van de mate van vriendschap af of ik zoiets zou durven bespreken. Als het bij mijn vriendin die ik al 30 jaar ken zou zijn, zou ik het best willen bespreken en zou de vriendschap dat ook overleven. Bij iemand die meer een vage kennis is zou ik het niet durven bespreken uit angst dat het verkeerd aankomt.
Ik zou toch tegen je dochter zeggen dat ze haar vriendin moet vragen om samen het bed te verschonen. Als ze er regelmatig slaapt kan ze het probleem niet blijven omzeilen door niks te zeggen.

Brianna F

Brianna F

30-09-2010 om 14:41

Blijft lastig

Ik heb het probleem ook in eerste instantie bij dochter gelegd, maar die durft dat echt niet, zelfs eigen beddengoed meenemen vind ze al een punt van kritiek naar mijn vriendin toe en dat wil ze niet. Feit is wel dat ze er meerdere keren per week overnacht, het extra bed wat er staat is min of meer haar vaste slaapplek, maar ja, ook van de hond en van verdwaalde kruimels.
Haar vriendin maakt het niets uit lijkt wel, die logeert ook wel eens hier als ouders op vakantie zijn en in een mum van tijd is haar bed in dezelfde conditie (uitgezonderd hondenhaar) als bij haar thuis, met nog limonadevlekken als toegift. Die aard dus naar haar moeder.

dc

dc

30-09-2010 om 17:29

Hoeslaken

Kan ze niet een 1 persoons lakenzak meenemen? Die kun je aardig goed verbergen in een rugzak, en je ligt aan alle kanten schoon... (en een kussensloop natuurlijk).

Als je vriendin er iets van zegt, zou ik ook beginnen over wasmiddel denk ik.

Terug

reken er op dat je iets terugkrijgt als je iets over jouw vriendins slonzigheid gaat zeggen. Misschien ergert zij zich al jaren aan jouw gezeur of pietluttigheid, maar heeft ze dat al die jaren gewoon voor zich gehouden vanwege jullie vriendschap.

Vic

Vic

30-09-2010 om 21:08

Etiquette (beetje o.t.)

Ik heb ooit eens in een etiquetteboek gelezen dat je, als je ergens logeert, niet ongevraagd je bed mag afhalen. Je mag er niet zomaar vanuit gaan dat de gastvrouw/heer dat bed al wil verschonen. Brrrr dacht ik toen In dit geval zou ik de etiquette even laten voor wat hij is, en goedbedoelend die zooi in de wasmand mikken.

Jo Hanna

Jo Hanna

01-10-2010 om 10:23

Wat een kans!

Dochter is zo vertrouwd dat ze meerdere dagen per week daar slaapt maar niet dapper genoeg om te vragen om iets wat belangrijk voor haar is? Wat een geweldige kans om iets te leren! Ik zou me echt op dochter concentreren en met haar in kleine stapjes toewerken naar meer assertiviteit. Daar kan ze de rest van haar leven plezier van hebben. Als jij het probleem voor haar oplost met vriendin, heeft ze er niks aan.
Groet, Jo Hanna

Brianna F

Brianna F

01-10-2010 om 14:09

Cobi

Vriendin gaat vrij nonchalant met afspraken om, ze is dan ook altijd te laat en soms erger ik me daar vreselijk aan, soms niet onder het mom van: ik weet hoe ze is. Al is ze soms uren later dan afgesproken. Zelfs bij officiële instanties presteert ze het om steevast te laat te komen.
Ze leeft ook veel 's nachts, stuurt haar dochter als die hier is rustig op een schooldag nog een sms om half 12 's nachts, terwijl de meiden al slapen. Volgens mij staat ze daar gewoon niet bij stil.
Meiden zijn 18 en de reden dat ze liever niet alleen blijft is omdat ze in een rolstoel zit.

Brianna F

Brianna F

01-10-2010 om 14:14

Jo hanna

Dochter wil daarover geen discussie aan gaan, ik denk dat ik meer griezel van het vieze beddengoed dan zij. Alhoewel ze me toevertrouwde dat ze altijd weer blij was dat ze in haar eigen bed lag.
Nu ik zo nadenk valt me ook op dat ze onder de muggenbulten zit als ze daar vandaan komt, maar zijn het eigenlijk wel muggenbulten, het zouden ook (honden)vlooienbeten kunnen zijn. Toch eens in de gaten houden.

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2010 om 18:54

Hondenbed

Waarschijnlijk gebeurt er helemaal niks bijzonders met/in dat bed als je dochter er niet slaapt. Het is gewoon het plekkie waar TV gekeken wordt. Met koekjes. En hond. En die muggenbulten: dat zijn vlooienbeten, wat ik je brom
Ik denk dat je dochter oud genoeg is om dit zelf te regelen.

Tirza

Maxime.M

Maxime.M

01-10-2010 om 20:13

Zelf laten regelen

als dochter zó kind aan huis is daar,dan zou ik zorgen dat ze zelf het initiatief neemt om het bed te verschonen als ze daar gaat slapen. Ze kan toch aan haar vriendin vragen waar het beddengoed ligt? Volgens mij, als je het heel gewoon vraagt, zonder gewichtig te doen, kijkt zo'n vriendin daar helemaal niet van op. (waar liggen de onderlakens en overtrekken, doe ik er ff een nieuwe op)
Als je dochter dan weer naar huis gaat, laat haar dan het bed goed dichtslaan/min of meer opmaken, dan zal er misschien wel op het bed gezeten worden, maar niet zo gauw erin. (door de hond) zodat ze een paar dagen later niet meteen weer dat bed moet verschonen.

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2010 om 21:09

Vriendin komt bij jullie logeren?

Tirza

Brianna F

Brianna F

02-10-2010 om 22:00

Tja

Dat is niet echt een optie, er moet onderhand een verhuiswagen mee om al haar spullen te brengen, voor 1 nachtje is het een veel te grote verhuizing. Voor een week is nog te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.