Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vicky

Vicky

18-10-2009 om 15:26

Man maakt elke keer ruzie en zeurt als we op visite gaan

Na 25 jaar ben ik het zo beu en heb 't altijd maar voor lief genomen. Maar nu... wil ik eigenlijk wel eens weten hoe ik hiermee kan omgaan?
Maakt niet uit waar we naar toe gaan. Eerst zegt ie dat ie het wel leuk vindt, maar is dan uiteindelijk wel aan 't zeuren en klagen en creert dan zo'n sfeertje dat ik dan in staat ben om de volgende keer te zeggen. Nou laat maar, we blijven wel thuis.
Nu is het zo dat binnenkort z'n stiefmoeder (ik vind haar heel leuk en lief en wil er graag heen) jarig is en nu ben ik na 25 jaar in staat om te zeggen, nou ik sla een keer over, maar dat durf ik niet! Zeker nadat 'mijn schoonvader de laatste keer heeft gezegd dat zijn nieuwe stiefschoondochters mij zo raar vinden, omdat ik zo stil ben en dat zelfs zijn zus (notabene mijn lievelingstante) mij ook zo raar vindt. Kan ik nu wel een keer zeggen dat ik een keer oversla? Ik durf dit niet zo goed.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh?

Snap ik nou dat je 't wil overslaan omdat je man aan het miepen is?
Dan ga je toch alleen? Doe ik ook als mijn man iets niet leuk vindt. Zijn relaties met mensen is z'n eigen verantwoordelijkheid.
En wie weet ben jij ook wat minder stil en teruggetrokken als je alleen gaat en je niet constant door je man's gedrag laat beïnvloeden.
Liefs, Olief

fluitketel

fluitketel

18-10-2009 om 20:00

Sluit me aan

bij Olief. Zelf heb ik ook zo'n man die geen zin heeft om mee te gaan op visite, naar verjaardagen enzovoorts. De laatste jaren ga ik dus gewoon alleen en heb dan tenminste wel een gezellige avond/middag.

yelle

yelle

19-10-2009 om 11:17

Zeker alleen gaan

Op familiebezoek gaan valt hier nog wel mee.Mijn man is ook geen weggaanstype,maar ik sta er toch op dat hij zo nu en dan eens tijd maakt.Hij doet dat dan ook wel.
Alleen...op vakantie gaan,daar heeft hij een hekel aan.We hebben dit jaren geleden een aantal jaren na mekaar gedaan,maar het laatste jaar was lelijk tegengevallen door zijn schuld.We zaten dan ook op een plaats waar niet zoveel te beleven viel.We waren met nog een bevriend koppel daar (ook met kindjes)en meestal
hielden de vrouwen zich met de kinderen bezig en de mannen gingen wandelen,de natuur en omgeving verkennen.
Daar raakte hij na een paar dagen dus op uitgekeken en begon zich te vervelen.Resultaat...een mokkende vervelende man die me flink op de zenuwen werkte.
Nooit meer,dacht ik toen.
Ondertussen ben ik,samen met vriendinnen en de kinderen,al eens een paar dagen weg geweest en dat was een opluchting,een nooit geweten ontspanning.
Pas op...af en toe ga ik ook wel eens alleen op visite hoor.Als hij echt geen tijd heeft en met wat bezig is,dan ga ik zeker niet zeuren,want dat heeft toch geen zin.Dan liever alleen.

Sassie

Sassie

21-10-2009 om 11:49

Vicky

"Zeker nadat mijn schoonvader de laatste keer heeft gezegd dat zijn nieuwe stiefschoondochters mij zo raar vinden, omdat ik zo stil ben en dat zelfs zijn zus (notabene mijn lievelingstante) mij ook zo raar vindt. Kan ik nu wel een keer zeggen dat ik een keer oversla? Ik durf dit niet zo goed".

Weet je wat ik nou zo raar vind? Dat je schoonvader dat tegen je zegt! Dat vind ik dus heeeel raar! Wat wil hij hier nu mee bereiken?! Dat jij je schuldig gaat voelen ofzo?
Ik zou tegen hem zeggen: "joh, iedere gek zijn eigen gebrek".
Meid, als jij geen zin hebt om te gaan, gewoon niet gaan. Heb je wel zin, dan ga je gewoon. Je bent aan niemand tekst en uitleg verschuldigd hoor.

Ben benieuwd wat je doet.

bertje1

bertje1

26-10-2009 om 10:50

Gaan

hoi, ik zou gaan en ik denk inderdaad als de 1e reaktie, dat je wat meer voor jezelf moet opkomen! Ga gewoon alleen. Als ze dan vragen waarom je man niet mee is, gewoon eerlijk zeggen hoe de vork in de steel zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.