Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Nanda

Nanda

14-09-2010 om 20:34

Man speelt alleen maar poker

Hallo,

Mijn man speelt het liefste de hele avond poker op de computer. Het gaat om spelletjes van een paar cent tot een paar euro, dus voor het geld heb ik er geen probleem mee, of hij nu naar de bioscoop gaat of naar de kroeg, dit is zelfs goedkoper. Maar op een of andere manier irriteert het me enorm omdat ik het een stom tijdverdrijf vind.
Maar ja, ik kan me toch niet bemoeien met iemands tijdverdrijf? Wat vinden jullie? Als hij de hele avond muziekjes zat te luisteren of lekker te googlen zou ik daar veel minder problemen mee hebben.
Als ik hem iets vraag te doen, zo van, schenk jij nu even wat limonade/koffie/wijntje in, is het altijd...ja wacht even (dat irriteert ook) maar ik geloof dat ik het meeste problemen heb met het spelletje op zich.
Herkent iemand dit? Moet ik me er maar van proberen van af te zetten ofzo?

Nanda (nick)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen herkenning, maar...

Je schrijft dat je er vanwege het geld geen probleem mee hebt dat je man poker speelt. En dat je er waarschijnlijk ook geen probleem mee zou hebben als hij muziek luisterde, zat te googlen of wat dan ook.
Ook schrijf je dat je pokeren een stom tijdverdrijf vind. Maar is het misschien meer dan dat?
Ben je misschien bang dat je man verslaafd aan het worden is?
Zo ja, dan is het in mijn ogen ook geen tijdsverdrijf meer, en heb jij alle recht je daarmee te bemoeien. Je bent tenslotte zijn partner!
Ik zou, als ik deze zorgen had (en ik zeg dus niet dat jij ze hebt)dit duidelijk uitspreken naar mijn man.

Nanda

Nanda

15-09-2010 om 13:05

Gesprek

Ja ik heb het al eens eerder met heb besproken alleen hij snapt het niet helemaal. Hij vind het gewoon een leuk spelletje en heeft beloofd dat hij nooit voor veel geld zal gaan spelen. Alleen voor wat centen en soms een een paar euro. Het is puur vermaak.
En ik voel me ondertussen een irritante spelbreker die zich teveel met hem bemoeit. (haha ik moest gisteren erg lachen want ik las een artikeltje van een man en vrouw (80 jaar) die gevochten hadden omdat die man aldoor 'The A-team" zat te kijken en zij dat stom vond... ha, ja... zo voel ik me dus ook, het is te suf voor woorden.
Dat ie er verslaafd aan zou raken, hmm, ik geloof niet eens dat dat het is... maar, een lichtpuntje, ik zei dat de kinderen het ook wel eens leuk vinden als hij op de bank tv komt mee kijken, dus spontaan zat ie gisterenavond ineens op de bank (had net mijn klaagberichtje verstuurd, wat hij niet had gezien hoor) dus misschien valt het kwartje toch, hij mag best pokeren, alleen niet de hele avond. (en niet iedere avond, get a life

Nanda

dc

dc

15-09-2010 om 15:17

Periodes

Ik en mijn man hebben allebei wel eens een periode gehad dat we bezig zijn met een computerspelletje en dat het niet stopt, zeg maar. We begrijpen het van elkaar en weten dat het op een gegeven moment ook weer over gaat.

Zolang hij niet tijdens het avondeten al begint, zou ik me er niet druk over maken en hem lekker een tijdje laten pokeren.

Nanda

Nanda

15-09-2010 om 18:00

Duurt al meer dan twee jaar

Hmm, tja het duurt al meer dan twee jaar, hij is er zomer 2008 mee begonnen (kan ik me toevallig herinneren, tijdens een vakantie in een bepaald land)
Het was erger, hij begon om een uur of 5, als hij thuis kwam van het werk, zette zijn laptop op de stoel en ging tijdens het avondeten door (had ik soms niet eens door...deed ie het stiekem) en daarna de hele avond.
Nu heb ik dat wel afgekapt, hij begint nog wel meteen zodra hij binnenkomt (hij doet vanalles tegelijk op de computer, heeft 2 laptops naast elkaar) dus de tomtom updaten, telegraaf lezen en op de andere ondertussen pokeren) maar hij moet van mij alles uitzetten zodra we gaan eten.
Maar ja, we hebben ons toetje nog niet naar binnen (tafel is nog niet eens afgeruimd of hij begint weer) ...bleeeh, stom spel. Hij is wel aanspreekbaar hoor, maar ik vind het gewoon stom.

Nanda

Begrenzen

Het lijkt erop dat het een verslaving is. En ik kan me niet voorstellen dat dit niet toch in de papieren gaat lopen, ook al zijn het steeds maar kleine bedragen. Al met al zijn het toch wel flink wat uurtjes bij elkaar en ik kan me niet voorstellen dat ie met een euro per uur klaar is, dus reken dat dan maar eens door naar een hele maand. Dan loopt het toch al gauw in de honderden euro's als je het mij vraagt.

Maar los van het geld zou ik als ik jou was met man proberen afspraken te maken over de tijden dat hij pokert. Dus bij voorbeeld tot het eten en dan pas na 9 uur ofzo, of niet zolang de kinderen op zijn of iets in die trant. Hij is dan misschien wel aanspreekbaar, maar is ie er dan ook echt bij met zijn aandacht. Het is toch ook niet leuk om hem steeds te moeten delen met zijn computer, of wel? Als ik jou was zou ik dat bespreken met mijn man.

Nanda

Nanda

16-09-2010 om 17:28

Weer gepraat

Tja verslaving, dat denk ik ook. Maar niet voor het geld gelukkig. Hij kan het blijkbaar heel goed, want speelt soms voor heel weinig geld en wint dan 60 euro, ja en daar kan je dan weer heel veel euro spelletjes voor doen.
De eerste paar maanden maakte hij wel eens wat geld over naar de pokersite (10 euro per maand ofzo) en dat kan alleen met creditcard. Afgezien van het feit dat we een gezamelijke rekening hebben en ik kan zien wat hij overmaakt, is hij daar ook wel eerlijk in.
Maar goed, ik heb hem gisteren dit draadje laten lezen en hij zou gaan minderen zei hij, want zo vind ik het ook niet gezellig hoor!

Nanda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.