Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

alleen

alleen

04-07-2010 om 19:35

Man wil altijd naar italië

met de zomervakantie omdat het daar altijd mooi weer. Op het moment hebben we niet veel geld maar toch wil hij naar italie. Ik zei we kunnen ook in Nederland blijven via www.vakantieveilingen.nl of gewoon een paar daagjes weg, kost ook geld. We hebben 2 kinderen en die zijn 6 weken vrij, waarvan ik de 1e 3 weken vrij ben en de andere 3 weken gaan ze naar de nso. Mijn mag heeft een eigen bedrijf. Maar vanmiddag begon ik weer over de vakantie omdat we nog niet weten waar we naar toe gaan en of het wel kan. Ik begon weer over het geld en hij verscheurde het briefje waar hij de gegevens over de vakantie had opgeschreven en ik zei waarom doe je dat de boodschap is duidelijk zei hij, je denkt overal negatief over. Maar dat is niet zo. Wat hij wil moet gebeuren.
Vanavond zei ik ga maar even met de jongens voetballen, ik hou niet van voetballen, maar ik doe ook wel eens dingen wat ik niet leuk vindt. Hij heeft vanaf vanmiddag al een kwaaie uitstraling en heeft ook niet gegeten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

04-07-2010 om 20:07

Alleen

IN de eerste plaats is het in Italie echt niet alleen maar mooi weer. Wij hebben er al heel wat vakanties doorgebracht, en hadden zelfs in juli hagel aan het Gardameer en ontzettend veel regen in toscane, echt dagenlang forse buien.
Verder denk ik dat jouw posting meer in relatieproblemen thuishoort dan in de rubriek Vakantietijd, want jullie kunnen blijkbaar niet een normaal en reëel gesprek voeren over de mogelijkheden die er wel/niet zijn om op vakantie te gaan, en over de vakantiebestemming.
En als ik tussen de regels doorlees zie ik ook buiten de vakantieperikelen om wel barstjes in verstandhouding, werk aan de winkel dus!

Geen geld, geen vakantie

Dan zul je wat creatiever moeten zijn en iets moeten zoeken wat in je budget past.

Maar zoals al eerder gezegd, hoort je berichtje denk ik ook eerder in realtieproblemen thuis.

Wacht even tot eea wat bekoeld is en leg dan samen jullie wensenlijstje voor de vakantie en het budget naast elkaar. Want als er geen behoorlijk gesprek over de vakantie mogelijk is, dan zou voor mij die hele vakantie al niet hoeven. Geval van omgekeerde voorpret

Succes, Moppeke

Nou lekker dan

zit je met 2 kinderen en een opstandige puber !

tsss.

Ik zou er een fikse oplopende ruzie van maken, hup de fik erin, eens al het onder liggend geeikel en gedoe er eens flink uitgooien ! Lekker kinderachtig, nou dan eet hij toch niet, zou mij echt niets uitmaken.

"kijk X, ik ben realistisch, de centen zijn er gewoon niet, het is simpelweg gewoon niet verantwoord om naar italie te gaan, het is gewoon te duur !!!, en zit gvd niet zo belachelijk te doen, je lijkt wel een puber !!!"

ja wordt maar eens een keertje ook kwaad, kom zeg, wil je kwaad rondlopen dan wel met zijn tweetjes.

En dan het goedmaken, en wat ideetjes opperen, in Nl blijven bijvoorbeeld, op een leuke camping.

reina

reina

05-07-2010 om 11:21

Alleen

Wat een kinderachtige reactie van je man, dit lijkt over meer te gaan dan over een vakantie. Bespreek de boel, gooi het open. En als hij persé wil vraag hem je te laten zien (door het voor te laten rekenen) dat de vakantie die hij wil wél haalbaar is.

Puck

Puck

05-07-2010 om 12:13

Alleen

Ik ben het met de anderen eens dat dit helemaal niet gaat over de vakantiebestemming maar dat er iets anders speelt. Ziet jouw man jullie financiële situatie wel onder ogen. Het lijkt erop dat hij het wil ontkennen of er voor weg wil lopen. Daar moet natuurlijk wel goed over gesproken gaan worden.

reina

reina

05-07-2010 om 14:16

Nog even

Nog even verder: je schrijft dat je man een eigen bedrijf heeft, kan zijn houdiong daarmee te maken hebben, dat hij zich naar, misschien zelfs schuldig voelt dat zin bedrijf kenelijk niet voldoende oplevert om door te leven zoals jullie gewend waren?
Een par weken geleden stond hier een soortgelijke vraag, ik weet niet of die ook van jou was? Want daarin stond o.a. een opmerking die ook van belang is denk ik, maar omdat dat misschien iemand anders was ga ik daar nu niet op in.

alleen

alleen

05-07-2010 om 20:42

Reaktie op nog even van reina

Het kan zijn dat er meerdere artikelen stonden/staan in dit forum. Ik heb al meerdere keren wat geschreven.
Vanmiddag toen ik thuis kwam was hij weer vrolijk en kreeg zelf een kus.
Ik vind het ook moeilijk om te praten over geld/vakantie etc. Maar geld is het allerbelangrijkste. Dus wat voor reaktie kwam daar ook al weer op dan. Want zo als we er nu voor staan kan het niet.

reina

reina

05-07-2010 om 20:57

Alleen

Het stukje wat ik bedoel: Over dat je ook eigen geld in de zaak had zitten. Als die posting idd van jou kwam zou ik zeker eens goed gaan praten, want gezinsgeld in de zaak om die draaiende te houden en dan toch te dure vakanties houden is erg onlogisch. Dan zou ik stoppen met geld in het bedrijf te stoppen wat er eigenlijk niet in hoort.

Annie

Annie

08-07-2010 om 10:47

Geld kan je maar 1 keer uitgeven

Vraagje: Wordt je man betrokken bij de financiële administratie van jullie huishouden? Zo niet, is het misschien handig om hem daar actief bij te betrekken. Wij hadden ook af en toe onenigheid, omdat mijn man graag iets wilde, wat financieel niet haalbaar was naar mijn mening. Sinds hij onze rekeningen betaalt, is hij zich veel meer bewust van de financiële situatie en zal zich wel tien keer bedenken, voordat hij een te dure aanschaf of vakantie voorstelt.
Als je man er wel bij betrokken is en dus op de hoogte is van jullie financiële situatie, vind ik het een hele egoïstische aktie van hem en dat zou ik hem niet in dank afnemen. Ik zou hem onder zijn neus wrijven dat hij niet alleen is, maar nog 3 gezinsleden heeft, die graag een belegde boterham willen.

dc

dc

08-07-2010 om 15:21

Inderdaad

Mijn man is juist extreem voorzichtig met geld, en ik ben er nogal makkelijk in, dus toen mijn man teveel ging stressen, heb ik de financiële administratie overgenomen. Hij krijgt regelmatig feedback van me, en ik weet precies hoeveel geld we kunnen uitgeven, en hou mezelf dus veel meer in de hand.

Morgana Fata

Morgana Fata

09-07-2010 om 21:18

Droom?

Zijn jullie in het verleden wel eens in Italie geweest? Mocht het zo zijn dat het een van de dingen is die hij altijd al wilde doen, maar waar het nooit van gekomen is, zie het dan als een wens van hem. Iets waar je samen naartoe werkt enzo. Moet hij zich er ook voor inzetten natuurlijk.

Morgana Fata

Morgana Fata

09-07-2010 om 21:18

Droom?

Zijn jullie in het verleden wel eens in Italie geweest? Mocht het zo zijn dat het een van de dingen is die hij altijd al wilde doen, maar waar het nooit van gekomen is, zie het dan als een wens van hem. Iets waar je samen naartoe werkt enzo. Moet hij zich er ook voor inzetten natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.