Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

NW

NW

02-04-2010 om 14:10

Mannen, echtgenote vecht steeds

Yow mannen,
Kennnen jullie dat, of ben ik de enige? Mijn vrouw vecht steeds tegen me. Als ik aardig ben. Als ik er boos van word, gaat zij weer aardig doen. Enz. Ze haalt me onderuit naar de kinderen toe. Ik heb de balen van haar. Ik dacht heel lang bij elk conflict: dat lossen we wel op. Nu denk ik: het gaat niet om de zaak, het gaat om het vechten. Maakt niet uit. Desnoods gaat ze de was verkeerd doen, als ze weet dat ik niet van vlekken hou. Zeg ik dat ik dan de was wel doe. Gaat ze me ergens anders zieken. Volgens mij niet bewust. Ze kan niet tegen vrede, lijkt het. Hebben haar ouders ook, altijd kibbelen en ruzie. Voor mij is de maat vol. Relatietherapie hebben we ook gedaan, haakt ze af.
Nog tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zegguh,

1 april is al geweest hoor.............

Gr. Poezie.

koentje

koentje

03-04-2010 om 11:44

Beste nw

je hebt geen echtgenote, je hebt een vechtgenote. Dus nee, ze verveelt zich blijkbaar en wilt graag iets te ruzieen hebben. En als ze afhaakt bij relatrietherapie... Wat doe je eigenlijk nog bij haar?

Vrouw in therapie

Misschien moet je vrouw gewoon alleen in therapie gaan. Zo te horen kan ze er niet goed tegen als dingen goed gaan. Voor mensen met een moeilijke jeugd voelt het soms saai als het te goed gaat.Het kan helpen als ze daar eens met een professional over praat. Heeft ze er zelf eigenlijk wel last van?

Damajo

NW

NW

04-04-2010 om 23:34

't is al weer laat

Leuk om te lezen dat jullie gereageerd hebben.
Ja, ze heeft wel last van de conflicten, maar die komen natuurlijk door mij. Ze is wel een beetje in therapie/geweest, maar dat gaat volgens mij niet diep genoeg.
Wat ik nog bij haar doe: ons gezin met kinderen breek ik alleen op als het echt niet anders kan. En financieel wordt het ook moeilijk.

NW

NW

04-04-2010 om 23:36

Zijn er echt zo weinig mannen hier? Zitten die op een ander forum dan?

Cathy

Cathy

05-04-2010 om 21:53

Aardig/ interpretatie

Misschien komt jouw "aardig" niet aardig over bij haar? Geef eens een voorbeeld?
Enne
"Desnoods gaat ze de was verkeerd doen, als ze weet dat ik niet van vlekken hou"
Tja.... mijn partner vond/vindt ook dat ik expres dingen verkeerd (lees anders) deed dan hij wou om hem dwars te zitten.... klinkt dus wel bekend....
is echter ook een kwestie van interpretatie of een negatieve instelling?... Ze doet de was verkeerd.... Ai. Je mag het natuurlijk ook zelf doen als je het beter kan.

Sarcas

Sarcas

09-04-2010 om 10:29

Dus?

Man hier. Maar niet veel zinnigs te zeggen hierover, want de info is wat summier. Waarom haakte ze af met relatietherapie, bijvoorbeeld.

Je schrijft dat de maat vol is. Dus? …

S.

dc

dc

09-04-2010 om 15:02

Grenzen

er zijn vrouwen die duidelijke grenzen nodig hebben bij hun partner. Ik ben er zo een. Als die grenzen niet duidelijk bewaakt worden, dan wals ik er steeds verder over heen. Geen idee waarom ik dat doe, en ik kan het niet echt tegenhouden. Bij mijn exvriend zo'n tien jaar geleden had ik het idee dat ik enkel maar aan het vitten was en ik kreeg een bloedhekel aan mezelf.
Mijn huidige echtgenoot accepteerd het niet, wordt boos op me als ik zo communiceer, en ik doe het niet meer en voel me stukken beter.

Natuurlijk geen idee of dit ook bij jouw vrouw het geval is, maar je kunt het proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.