Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Mannen en verliefdheid

ik ben benieuwd naar de mannen. Hoe ervaren zij eigenlijk verliefdheid. Net zo heftig als vrouwen? Als ik, ( en vriendinnen) kriebels in onze buik hebben dan kunnen we ook nergens anders meer aan denken. Heel vervelend. Hebben mannen dat nou ook?
Kunnen zij makkelijker overgaan tot de orde van de dag? Ik merk dat ik af en toe gewoon niet toe kom aan m'n dagelijkse dingen omdat ik dan aan het dagdromen ben.
Ben benieuwd of er een man is die daar wat duidelijkheid in kan geven..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

06-05-2011 om 14:20

Dat denk ik wel

Ik heb de nodige verliefde mannen meegemaakt (niet allemaal met mij als lijdend voorwerp overigens), en die doen toch ook wel vreemde dingen hoor. Niet kunnen eten (en 10 kilo afvallen), huis en haard verlaten, over niets anders kunnen praten dan die leuke vrouw. Het gaat allemaal op een iets minder hysterische manier dan bij (de meeste) vrouwen, maar daar zijn het dan mannen voor.

Martine

Martine

06-05-2011 om 17:22

Denk het ook

Toen mijn minnaar verliefd op mij was, was hij alleen maar met mij bezig. Hij vergat zijn verantwoordlijkheden op het werk pardoes, als ik smste dat ik in de buurt was. Dan ontmoetten we elkaar op een parkeerplaats in de buurt. Zijn collega's werden er soms moedeloos van.

Ook SMSte en mailde hij veelvuldig mooie (song)teksten en droomde weg bij de radio als "onze" muziek werd gedraaid. Ik kan me de eerste keer samen in een hotel herinneren. Tussendoor aten we in het bijhorende restaurant, maar hij kreeg geen hap door zijn keel en zat me alleen maar stralend aan te kijken...

Het verschil tussen ons en onze manier van omgaan met emoties, merkte ik pas toen wij (of hij eigenlijk) een punt achter de relatie (probeerde) te zetten. Op het moment dat het hem aangreep, ging hij gewoon iets DOEN, terwijl ik in het verdriet dook. Voorbeeld: als ik "onze" muziek op de radio hoorde, zette ik die wat harder en liet de tranen de vrije loop. Als hij "onze" muziek hoorde, zette hij een andere zender op en ging iets anders doen. Heel apart. Ik wilde juist vasthouden aan mijn liefde voor hem, terwijl hij er echt aan werkte er overheen te stappen. Wat hem uiteindelijk dus ook eerder lukte dan mij.

Of het met de verschillen tussen man en vrouw te maken heeft, weet ik niet, maar dit viel mij wel op. Ik ben benieuwd of er ook nog mannen gaan reageren in dit draadje!

Groetjes,
Martine

Martine

Martine

07-05-2011 om 17:39

Zelazny

Zou het aan zijn ADHD liggen??? En ik maar denken dat IK dat bijzondere gedrag veroorzaakte...

Groetjes,
Martine

+ Brunette +

+ Brunette +

07-05-2011 om 21:57

Het verschil tussen mannen en vrouwen

Mannen kunnen net zo verliefd zijn als vrouwen, met alle verstrooidheid en obsessieve neigingen van dien. Het verschil zit hem behalve in de dingen die Martine benoemt denk ik meer in hoe ze het naar anderen toe communiceren. Ik denk dan met name aan zwijemelgesprekken met vriendinnen over "hem", of uitgebreid zijn gedrag analyseren, terwijl mannen het meestal oppervlakkiger of bondiger houden als ze het met vrienden over hun geliefde hebben.

ponpon

ponpon

11-05-2011 om 00:30 Topicstarter

Analyseren

Ja dat herken ik wel . Uren kunnen we praten over ' waarom hij nou zus of zo reageert' heerlijk ! Maar soms ook zo frustrerend !
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.