Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Meike

Meike

26-03-2009 om 15:09

Mannenmishandeling

Tijdens het surfen viel mijn oog op een berichtje over mannenmishandeling. Ik werk beroepsmatig met mannen en heb er zelf ook een dus ik las verder. Het gaat om een grootschalig onderzoek naar het voorkomen van mannenmishandeling. Er stond ook een vragenlijst bij die mannen kunnen insturen. Onder het kopje mishandeling stond de hele riedel van knijpen, schoppen, slaan maar ook verwaarlozing.
Verwaarlozing, ik weet niet wat ik mij daar bij moet voorstellen. Mijn schoonmoeder liep altijd achter mijn schoonvader aan met koffie, krant, pantoffels. Ik doe dat niet, kinderen moeten verzorgd worden maar een volwassene toch niet? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Dit is trouwens de link
http://www.gezond.amsterdam.nl/Overig/Letselspreekuur/Landelijk-onderzoek-naar-mannelijke-slachtoffers-van-huiselijk-geweld

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verwaarlozing

Ik weet niet of de ondervragers dit bedoelen, maar zelf denk ik bij verwaarlozing aan emotionele verwaarlozing. Dus dat je iemand niet serieus neemt in zijn mening, negeert, stilzwijgt, kortom: niet als mens met eigen wensen en behoeftes erkent.
En inderdaad: mishandeling komt voor. Ik ken in mijn nabije omgeving twee mannen die mishandeld zijn door hun echtgenotes.
n@nny

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2009 om 01:10

Verwaarlozing

Verwaarlozing moet je natuurlijk niet verwarren met dat een man niet alles aangereikt krijgt. Verwaarlozing kan zijn dat een vrouw consequent volhoudt dat ze haar man een grote loser vindt, niet van hem houdt en hem walgelijk vindt en daarom dus ook geen seks wil. Ik noem maar wat.

Klavertje vier

Klavertje vier

27-03-2009 om 10:30

dat man boven moet zitten omdat vrouw beneden ongestoord haar favoriete soaps wil kunnen zien. Of dat hij geen vrienden mee naar huis mag nemen, omdat het huis anders rommelig/vies wordt. Kortom, ze moet vooral geen last van hem hebben.

Meike

Meike

27-03-2009 om 17:21

Slechte relatie

Bedankt voor jullie reaktie. De voorbeelden vind ik eigenlijk scenes uit een slecht huwelijk maar voor mijn gevoel niet onder mishandeling vallen. Het gaat er zo in heel wat huwelijken aan toe, of door de man of door de vrouw. Helaas maar waar.
Ikzelf kan het prima met mijn man vinden maar ik leef wel heel erg mijn eigen drukke leven. Ik geef hem niet spontaan een aai over de bol of arm over de schouder, ik neem geen initiatief tot vrijen. Misschien zal hij zich wel verwaarloosd voelen maar of dat mishandeling is? Hij kan zo iemand anders krijgen en hij heeft geld genoeg dus hij zit er vrijwillig in. Het knaagt toch wel een beetje aan mij. Ik ben zo benieuwd wat degene die de vragenlijst bedacht heeft in gedachte had bij het punt verwaarlozing.

Verwaarlozing

Ik kan me ook voorstellen dat er mee bedoeld wordt het niet verzorgen van iemand die ernstig ziek of dement is.

matriarch

matriarch

28-03-2009 om 22:46

Tot in de hoogste kringen

Er wordt beweerd dat Barack Obama een beetje bang is van zijn vrouw Michelle. Ze is zo driftig. Inderdaad, ik bedoel de president van de Verenigde Staten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.