Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

alleen

alleen

22-04-2010 om 20:29

Met vrienden/familie een paar dagen weg

En daar zie ik nu al tegen op. Wij gaan met hemelvaart met 3 stellen op vakantie, allemaal in eigen caravan. Maar alles is al gepland, zoals het avondeten, iedereen neemt wat mee en dat is ook wel goed. Maar al de dagen van woensdag tot en met zondag ben je met 6 volwassen en 4 kinderen bezig. De andere stellen maken het 's avonds vrij laat zo tegen 2-3 uur gaan ze pas naar bed en met de nodige drank/bier op. Wij zelf (vriend, ik en 2 jongens) willen graag op tijd naar bed, tussen 23.00 en 24.00 uur maarom dat wij de grootste caravan met voortent hebben komen ze altijd bij ons zitten en altijd moet ik zeggen dat ik er zat van ben en naar bed wil. Het is niet zo dat ze uit zich zelf weggaan. Ik ben er 's morgens weer vroeg uit omdat mijn jongens ook vroeg zijn. Maar altijd die verplichtingen, wij eten 's morgens en zij niet. Er is bij mij nu al een spanning.
Dit moest ik even kwijt. Herkent iemand dit ook zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-04-2010 om 21:36

Voortent

Neem de voortent niet mee. En gewoon lekker zelf een ontbijtje eten, als die anderen nog aan het uitslapen zijn!

reina

reina

22-04-2010 om 21:45

Alleen

Ik vraag me hetzelfde af als Berber. Waarom ga je?? Je kunt ervoor kiezen niet mee te gaan (al is het daar misschien te laat voor) of aangeven dat je op tijd wilt gaan slapen, dus dat ze niet bij jullie kunnen zitten (als je idd de voortent niet meeneemt is het vanzelf opgelost Zal misschien even slikken zijn, maar het wordt vast net zo gezellig ( en voor jou leuker!) en als je vrienden bent moet je zoiets kunnen zeggen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-04-2010 om 22:58

Blijf baas over jezelf

Wij gaan traditiegetrouw ook met Hemelvaart een paar dagen met familie kamperen. Meestal zijn we met zo'n 15 mensen, vooral volwassenen. Wij hebben inmiddels geleerd om elkaar erg vrij te laten. De eerste jaren waren we veel tijd kwijt aan overleg en het met elkaar eens worden wat we de volgende dag zouden gaan doen. Dat doen we niet meer. We ontbijten (meestal) samen en eten 's avonds met z'n allen en tussendoor trekt iedereen zijn eigen plan. Soms gaan we met z'n allen fietsen, maar soms ook in drie verschillende groepjes. De een wil graag in het zonnetje op de camping blijven, de ander wil de hele dag in beweging zijn, mijn tante moet 's middags echt een paar uur rusten/slapen... Sinds we elkaar vrij laten, gaat het prima! 's Avonds zitten we vaak bij mijn ouders in de voortent - zij gaan ook het laatste naar bed, dus dat komt prima uit.
Ik zou vooral heldere afspraken met de anderen maken en duidelijk zijn in wat je wel of niet wil. Dus aangeven: gezellig als jullie bij ons komen zitten, maar wij gaan uiterlijk 23 uur slapen en dan moet de voortent leeg zijn. Punt. Geen discussie aangaan, gewoon jouw grenzen aangeven. En doen ze daar te moeilijk over, dan ga je lekker met je eigen gezin kamperen.

Brrrr

Samen op vakantie. Ik ben ook zo'n type dat over zich heen laat lopen. Wij hebben bewust de keuze gemaakt niet meer met iemand op vakantie te gaan. Dit jaar gaan we naar Italie en de bedoeling was met vrienden. Maar we staan op een andere camping in een andere plaats. Wel samen eens wat doen maar wel je eigen dingen ook. Kijken hoe dat bevalt.

Verder raad ik je aan om duidelijk te zijn. Gewoon je grenzen aanggeven. Beter nog, deze dan ook nog te bewaken!

tonny

tonny

23-04-2010 om 11:49

nou, gezamenlijke vakanties zijn alleen leuk als ieder op zich genoeg privé heeft. Ook al ben je in het dagelijks leven goede vrienden/ gezellige familie, als het een aantal malen 24 uur aaneen is, kan het contact tegenvallen.

Dus alléén samen met andere leefeenheden op vakantie als je je eigen ruimte hebt, fysiek en in tijd!

Helen

Helen

23-04-2010 om 12:28

Van tevoren grenzen benoemen

Mijn ervaring is dat ik makkelijke vind om mijn grenzen vantevoren aan te geven dan op het moment zelf. Dus nu al aangeven dat je het lastig vindt om in jullie voortent te verzamelen omdat jullei op tijd naar bed willen. Handiger dan wanneer ze er al zitten met de nodige drank op.. En als het dan toch gebeurt, kun je er aan referen: met een lach... Jongens, wegwezen nu... wij gaan naar bed...)

En wat wij met gezamenlijke dingen altijd afspreken is vrijheid, blijheid en ook eigen tijd mag. Ik vond het dan wel eens lastig om die tijd toch te nemen maar hert is zo fijn om even met eigen gezin op pad te gaan en niet met allemaal verzamelen om naar een dorpje te gaan. Voor je eenmaal op weg bent met zo'n heel gezelschap... Pfff... Nu hebben we echt aangegeven dat we niet steeds op elkaars lip willen en dat geeft zoveel ruimte, dat dat ook "mag". Wij gaan over een paar weken ook met de hele familie in een huis en ik heb er nu zowaar zelfs zin in.

Jij, ondanks alles, ook veel plezier!!

dc

dc

23-04-2010 om 14:23

Heb je vakantie teveel dat je je laat aanpraten iets te doen waar je geen zin in hebt? Gewoon per ongeluk de voortent vergeten, wordt er tenminste niet bij jullie gezeten en kunnen jullie naar bed wanneer jullie willen.

Ik snap echt niet dat je dit soort dingen als verplichting ziet hoor. De enige verplichting die je zou moeten hebben is voor jezelf, voor je kinderen en voor je gezin zorgen. De rest moet leuk zijn, en anders niet. Ik zou nooit een vakantie iets tegen m'n zin doen. Misschien een ochtendje ofzo, maar niet de hele vakantie zeg!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-04-2010 om 14:58

Nee, gewoon helder zijn

"Gewoon per ongeluk de voortent vergeten, wordt er tenminste niet bij jullie gezeten en kunnen jullie naar bed wanneer jullie willen."
Dat zou ik dus niet doen, dan heb jij het gedaan! Nee hoor, gewoon duidelijk zijn dan de anderen toe. Niet over je heen laten lopen!

Tja

Ik begrijp het ook niet helemaal hoor. Als je al van te voren weet dat het niks aan zal zijn, dan spreek je zoiets toch niet af? Nu heb je al afgesproken en moet je er het beste van maken. Gewoon duidelijk aangeven wat je wel en niet wilt. Iemand zei het al eerder, waarschijnlijk hebben jullie al een tijd over je heen laten lopen en dan is het lastig om dat nu ineens te veranderen. Ik zal zeggen, maak er voor nu het beste van en voor een volgende keer misschien niet meer afspreken?

Mijn schoonouders zijn van plan om volgend jaar een huisje te huren voor een weekend ter ere van hun zoveel jarige huwelijk. Ze zijn zich aan het orienteren en toen ik vroeg waarom, wat zijn jullie van plan dan? Kreeg ik dus te horen dat het ze wel leuk leek om met z`n allen (alle kids en kleinkinderen) een weekendje in een huisje te verblijven om het te vieren.
Nu hebben wij onderling niet zo`n heel goede band, dus ik vraag me echt af hoe je dan op zo`n idee komt. Maar goed, ik heb direct aangegeven dat een dagje met z`n allen erg leuk kan zijn, maar een heel weekend in een huis is toch wat anders! Manlief denkt hier overigens net zo over. We bewaren alweer enige jaren de vrede (met name voor schoonouders) Ik denk dat het een soort verzoeningspoging is van schoonma, haha. Ik ben bang dat het gewoon niet gaat werken, we zijn zo verschillend en in het verleden is er een en ander gebeurt, maar goed dit is natuurlijk geheel ot.

Alleen, veel succes en laat niet met je sollen!

Groet,
Olijvje

radijsje

radijsje

27-04-2010 om 10:11

Ja olijvje

Tja, om die reden weiger ik dus pertinent met mijn schoonouders op vakantie te gaan. Mijn schoonmoeder is op z'n zachtst gezegd niet het meest gemakkelijke type en wat het nog lastiger maakt: de rest houdt ook nog eens rekening met haar.....Gevolg: de hele dat niets doen en in een huisje zitten met een oer sjachrijnige schoonmoeder die continu klaagt over alles en iedereen; want zo is ze nu eemaal.

Prima, maar ik laat niet mijn vakantie door haar verzieken. Dus wij geven bij voorbaat al aan met gezin op vakantie te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.