Relaties Relaties

Relaties

slaapkop

slaapkop

22-03-2011 om 12:12

Mijn man ergert zich aan mijn slaapgedrag

Misschien een heel raar onderwerp maar mijn man ergert zich aan mijn slaapgedrag. Hij ergert zich wel aan meer dingen die ik doe, maar dat terzijde

Het irriteert mijn man dat ik vaak vrij snel in slaap val als we naar bed gaan en dat ik me dan van hem afdraai. Een voorbeeld: gisteravond lagen we in bed nog even tv te te kijken. We weten beide dat dat niet mijn beste moment is en ik verontschuldig me vaak al van te voren door aan te geven dat ik in slaap ga vallen. Afijn, ik viel al heel snel in een diepe slaap. Ineens schrok ik wakker, voor mijn gevoel midden in de nacht, doordat mijn man de dekens wegtrok en zei: heb ik iets verkeerd gedaan ofzo? Je draait je om en dan lig je zo raar met een kussen tegen je aan (ik slaap de laatste tijd met een kussen tegen mijn buik omdat ik erg veel last heb van buikpijn en een kussen verlicht dat een beetje). Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?
Ik schrok me rot, voor mijn gevoel was het midden in de nacht en ik had geen idee dus ik mompelde iets van "oh sorry" en toen ben ik weer in slaap gevallen. Ik had hem ook nog een soort kopstoot gegeven omdat ik me omdraaide terwijl hij zich naar mij toedraaide. Ik had echt geen idee!

Wat moet ik hier nou mee? het gebeurt zo vaak dat ik er soms gewoon tegenopzie om naar bed te gaan. Ik mag toch gewoon in mijn eigen bed in mijn eigen huis in slaap vallen zoals ik dat wil? Of moet ik meer rekening met hem houden? Althans, dat vindt hij. In bredere zin ook.

Sorry voor dit gekke onderwerp maar ik zit er echt mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

22-03-2011 om 12:26

Misschien een ideetje

Ik zat te denken, als je je van hem afdraait, waarom gaan jullie dan niet andersom liggen? Dan hoef je je niet om te draaien.
Verder zou ik die tv uit de slaapkamer zetten en evt. overwegen om twee dekbedden te nemen, ipv een.
En heb je wel uitgelegd (o.a. kussen) dat hij zich niet alles persoonlijk aan moet trekken? Zijn verontwaardiging zegt meer iets over hem dan over jou, stress op het werk??
Succes!

+ Brunette +

+ Brunette +

22-03-2011 om 12:38

Ja, het zegt meer over hem.

Heb vorige week een discussie met mijn toekomstige ex-vriend gehad over dat ik veel vroeger ga slapen als hij bij me is dan als ik 's avonds alleen thuis ben (dat ziet hij omdat ik dan vaak online ben of hem een mail stuur in de late avond-uren. Hij vroeg me op verwijtende toon of ik hem soms saai vond. Dat is het niet, we roken 's avonds graag een blowtje en daar word ik slaperig van en dat heb ik hem al een paar keer gezegd maar het kwartje wil niet vallen.

slaapkop

slaapkop

22-03-2011 om 12:56

Afwijzing

Hij voelt zich inderdaad echt afgewezen. Terwijl het niets met hem te maken heeft. TOen ik er er vanochtend een grapje over maakte werd hij geirriteerd.
Tv de slaapkamer uit en 2 dekbedden heb ik al eens voorgesteld maar dat gaan "we"niet doen.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-03-2011 om 13:28

Televisie

Twee dekbedden zou ik niet doen, hij voelt zich nu toch al een soort van buitengesloten omdat jij slaapt en hij niet. Dit is een compromis van beide kanten, niets mis mee. Dat hij dan ook nog eens op de bank, ver van jou, tv moet kijken vindt hij nog minder leuk. Kan me er wel iets bij voorstellen. Bij ons is het juist andersom met de tv, hij kan vaak moeilijk de slaap vatten en ligt zich dan te vervelen, ik heb hem meermalen voorgesteld om dan de tv aan te zetten, dat wil hij niet want hij wil me niet storen terwijl ik hem altijd zeg dat ik er wel doorheen slaap.

Jij maakte er een grapje over om het zware van het onderwerp af te halen maar hij vat dat vermoedelijk op met dat je hem niet serieus neemt.

Moeilijk om je verder advies te geven maar misschien heb je toch iets aan deze opmerkingen.

Helen Hesselink

Helen Hesselink

22-03-2011 om 13:31

Hmm..

Wat verwacht hij dan dat er gebeurt... Dat je je eens naar hem toedraait en hem verleidt? Mist hij dat misschien? Als hij zijn verwachtingen uitspreekt, dan is dat al een stapje naar elkaar toe misschien?

Maaike

Maaike

22-03-2011 om 15:21

Gesprek

Ik zou het er toch eens op een ander moment over hebben. Wat wil hij dan, wat denkt hij dan? Ik bedoel, zodra ik in bed lig lig ik gewoon ook te slapen hoor, meestal draai ik me ook van hem af en vind ik het eigenlijk al irritant als de tv aan is. (ga dan beneden tv kijken denk ik dan) Ik draai me van mijn man af omdat ik meestal dan gewoon even zin heb om op die zij te liggen, en dan na een paar minuten lig ik weer andersom, ik draai heel veel. Ik vind het trouwens het prettigst als man de andere kant op gaat liggen, want mijn haar gaat anders zowat waaien door de lucht die uit zijn neus komt. Ook hebben we 2 dekbedden, dat vinden we zelf heel prettig want man is heel groot en ik ben heel klein en ik kreeg het altijd steenkoud onder 1 dekbed, want tussen mans schouder en mijn schouder krijg je dan een enorm luchtgat, tenzij je helemaal aan elkaar vast geplakt gaat liggen,wat ik in het begin van de nacht heel gezellig vind maar na een paar minuten toch echt mijn eigen plekje zoek. En man pikt anders ook nog eens heel veel dekbed in. Zelfs nu met 2 dekbedden is dat nog wel eens grappig. Dan is het zijne op de grond gevallen en voel ik dat hij die van mij probeert te pakken die ik dan natuurlijk al grinnikend heel stevig vasthou... en dan hoor ik hem mompelen en zoeken naar zijn eigen deken ....grappig altijd.
Dus vraag het hem eens, het heeft volgens mij meer met zijn invulling te maken, man en ik vinden elkaar heel lief, de sex is goed, maar als ik eenmaal ga slapen, ga ik slapen, en dan wil ik gewoon lekker liggen en geen ander gedoe.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2011 om 15:49

sorry, maar ik zat net hard te lachen om je verhaal. Misschien ook wel omdat ik het zo goed begrijp wat jij doet. Ben je trouwens al naar de ha geweest voor de pijn in je buik?
Ik ben denk ik nogal moeilijk in mijn bedgedrag. Het moet allemaal gaan zoals ik prettig vind om lekker te kunnen slapen en dat is helaas niet persé gezellig voor mijn man. Ik val graag in slaap op mijn rechterkant. Ik wil een eigen dekbed, ik wil.. ik wil.. Het kan nogal egoïstisch overkomen misschien. Mijn man moppert ook wel eens als ik mij omdraai omdat ik anders niet kan slapen, maar als ik érgens mag bepalen hoe ik het graag wil, dan is het wel als ik ga slapen, in de badkamer en op de wc.
Hoe moet het volgens je man dan? Moet je wachten tot hij de tv uitzet en mag je dan slapen? Dat vind ik pas raar. Als je moe bent, ben je moe.

En wat heeft hij voor oplossingen?

Hij ervaart het kennelijk als een probleem. Dan zal hij toch zelf ook wel oplossingen hebben?

AsP

AsP

22-03-2011 om 17:10

Lepeltje liggen

hier staat geen tv op de kamer, ik ga altijd eerst slapen, Maar toch slapen we bijna altijd 'lepeltje' ofwel ligt zijn arm rond mij, ofwel mijn arm rond hem, en anders zoekt hij over zijn rug heen tot hij mijn arm gevonden heeft om over zich heen te trekken. Als we eens boos op elkaar zijn, gaan we niet lepeltje liggen, maar dat missen we dan beide echt wel, dat op zich is dan eigenlijk al een rede om het 'goed' te maken
voelt veilig en geborgen

dc

dc

22-03-2011 om 18:09

Praktisch

Ik zou ten eerste voorstellen eerder naar bed te gaan als hij nog wil knuffelen of praten ofzo.

Verder 2 dekens in plaats van 1, zodat je lekker kunt doen wat je wilt, en kijken of je eventueel kunt investeren in een groter bed.

Slapen doe ik ook zoals ik wil hoor, en mijn man ook. Ik wil eigenlijk altijd heel lang knuffelen, maar na 2 minuten vergaat hij van de hitte en gaat een meter verderop liggen

Esc

Esc

22-03-2011 om 20:16

Haaahaha maaike

Ik zit heel hard te lachen om het beeld dat jouw man in het donker langs de rand van het bed op zoek gaat naar zijn eigen deken... grinnik grinnik... Verder lees ik vol belangstelling mee, want wij hebben ook wel issues hier over. Mijn man valt bijvoorbeeld of om een uur of acht in slaap, of zit te werken tot één uur 'snachts (in beide gevallen ga ik dus alleen slapen), en hij staat altijd om een uur of vier, vijf op, zodat ik ook nog eens elke dag alleen wakker word. Ik krijg hem niet aan zijn verstand gepeuterd dat het beter is voor de relatie (ja toch?) als we proberen enigzins hetzelfde ritme aan te houden.

Valkyre

Valkyre

22-03-2011 om 20:39

Esc

Dat heb ik nou ook! Man heeft een heel ander ritme dan ik (zit vaak tot 's avonds laat te werken, of is buitenshuis) dus ik moet bijna altijd alleen naar bed. En ALS hij dan een keer tegelijk met mij in bed ligt, snurkt hij zodra zijn hoofd het kussen raakt. Frustrerend!

Ik zou ook dolgraag nog een paar minuten kletsen voor het slapengaan. Zucht.

Esc

Esc

22-03-2011 om 20:49

Nou ja..

Valkyre, je waardeert in elk geval weer meer die paar keer per jaar dat het wél gebeurt!

dc

dc

22-03-2011 om 22:39

Samen naar bed

ik waardeer het altijd. We gaan bijna altijd tegelijk naar bed toe. We lezen allebei een kwartiertje ofzo, en vallen samen in slaap.

Ik zou trouwens echt niet aan een tv in de slaapkamer moeten denken, ik kan echt niet met geluid naast me in slaap vallen. Vind licht al moeilijk zat.

Vic

Vic

22-03-2011 om 23:01

Slapen

Dat vind ik echt iets wat iedereen op zijn eigen manier doet. Mijn vriend wil ook wel tegen mij aan slapen, maar hij geeft zoveel warmte af dat ik dat na een tijdje wel gezien heb. Dan moet ik hem met heel veel moeite naar zijn eigen kant duwen omdat hij al na 5 minuten in slaap is gevallen.

Gelukkig

dat ik niet de enige ben die de meeste nachten alleen naar bed gaat. Man is een avondmens, ik een ochtendmens, en zo blijven we denk ik.

Hier zorg ik meestal dat man vooral op zijn eigen plek gaat liggen en dan lig ik wel even tegen hem aan maar als ik te warm word draai ik me om. Dan hoef ik man niet weg te duwen. Maar gelukkig kan mijn man dat niet schelen, die slaapt gewoon door. Ik geef hem 's nachts wel eens een duw en dan draait hij zich braaf om.

koentje

koentje

23-03-2011 om 08:58

Oh jakkes

wij laten elkaar volkomen vrij in slaapgedrag en gelukkig maar, want dat zou een hoop irritatie geven. Vaak ga ik eerder naar bed, hij werkt door de week en moet vroeg op en ik in het weekend soms voor vroege diensten.
Maar bij ons is de slaapkamer om te slapen: een tv staat er niet en het licht gaat uit als een van ons wil slapen.
Enige irritatie is dat ik wakker wordt van zijn gesnurk als hij op een bepaalde manier ligt vooral. En dat hij dan altijd zegt:'je zou jezelf eens moeten horen'
Ja hoor....
Maar slaapkop; je moet wat meer opkomen voor je eigen belang: man moet je lekker laten slapen als je slaapt! En ga eens met je buikklachten naar de h.a. Of weet wat de oorzaak is?

Nou

dan kan je hem vertellen dat wij hier thuis rug naar rug liggen (meestal met een kind er tussen of anders wel een kat ergens) en elk een eigen dekbed (met grote deken daar weer overheen).

Ik lig al mijn hele leven ingerold in een dekbed en ga een keer 2 nog naar de wc, rol en woel, snurk ook regelmatig en ik heb helemaal geen behoefte om lepeltje te liggen, als ik iets wil dan maak ik dat wel op een andere manier kenbaar.

Marijke

Marijke

24-03-2011 om 10:55

Kritiek

Het beste recept voor huwelijksproblemen is constant kritiek hebben op je partner. En als je dan ook niet openstaat voor oplossingen of een compromis, is het gewoon gezeur. Sommige mensen maken van zeuren hun levenstaak. Dat mag, maar dan zou ik me niet geroepen voelen om er rekening mee te houden of serieus op in te gaan. Kom op hee, klagen dat je vrouw met een kussen tegen haar buik slaapt!

koentje

koentje

24-03-2011 om 16:06

Ja maar...

misschien is het zijn kussen, Marijke!☺

Saskia

Saskia

24-03-2011 om 16:51

Regelmatig apart slapen

Hier de combinatie van uitgesproken ochtend- en avondmensen. Aparte bedden en dekbedden (wel tegen elkaar aan in 1 ombouw) en met de ruggen naar elkaar toe slapen. Jaren slaapproblemen gehad en slaapmiddelen geslikt. Nu slapen we een paar nachten per week apart en dat bevalt ons allebei heel goed.

Marijke

Marijke

25-03-2011 om 13:15

Gezeur

gaat meestal over iets anders ja. Het is nog maar de vraag of dat 'anders' direct met Slaapkop te maken heeft. Je kunt er op verschillende manieren op reageren: praktisch (twee dekbedden), verontschuldigend (sorry dat ik besta), meegaand (lieverd, voortaan slaap ik nooit meer met een kussen), invoelend (schat, wat is er toch met je aan de hand), aanvallend (ik mag toch zeker zelf wel weten hoe ik slaap), of afwerend/neutraal (het is jouw probleem dat je er niet tegen kunt als ik met een kussen slaap/ik begrijp dat je je ergert, slaap lekker schat). Slaapkop heeft er al een paar geprobeerd en er zijn er vast nog meer. Als het zeuren een vast gedragspatroon van haar man is, helpt denk ik alleen de optie 'neutraal'. Niet meer meespelen in het grote zeurspel dus.

mopperkont

mopperkont

25-03-2011 om 17:10

Als jouw man met mij getrouwd zou zijn mocht hij klagen!

Als hij me 's nachts stoort mep en schop ik (hard) en scheld ik hem uit...(stinkerd, klootzak en erger heel genant want mijn man stink nooit en is heel lief) en de volgende dag ben ik dat meestal vergeten... bovendien gaan we ook vaak niet tegelijk slapen en hebben we ieder ons eigen dekbed omdat hij dus anders altijd zonder deken zou liggen. Als ik slaap ben ik volstrekt asociaal.
Hij zeurt dus nooit, alleen soms plaagt hij me ermee.

Tirza G.

Tirza G.

25-03-2011 om 20:04

En jij

gelooft hem mopperkont? Misschien is het wel helemaal niet waar

Tirza

bertje1

bertje1

25-03-2011 om 20:49

Wat een zeur zeg

ik vind hem een zeur. ga gewoon lekker slapen, ik wil ook geen geneuzel vlak naast me als ik slaap.
en je zo wakker te maken in het begin van je slaap! ik zou behoorlijk pissig zijn.
laat hem maar beneden tv kijken en jij boven, kun je slapen wanneer je wil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.