Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Genant probleem

Genant probleem

06-05-2011 om 16:34

Mijn partner stinkt uit z'n mond...

Ik weet niet zo goed in welke rubriek ik dit probleem moet zetten, want het zou in 'gezondheid' kunnen maar het is inmiddels wel een relatieprobleem geworden. Mijn partner heeft soms een nare penetrante mondgeur, niet vanwege iets simpels als ongepoetste tanden of gekruid eten ben ik bang. Het is vooral als hij weinig gegeten heeft (maar hij wil afvallen dus tja). Ik kan er echt van walgen. Ontwijk hem en weer hem af als hij wil kussen/knuffelen. Hij wordt dan boos want voelt zich natuurlijk afgewezen/beledigd. Maar als iemand het zou mogen opmerken, dan ben ik het, toch? Hij poetst, spoelt en schraapt. Het is ook niet altijd, dus heeft hij het idee dat ik een aansteller ben en hiermee kom als het mij uitkomt. Maar ik heb er geen keuze in om het voor lief te nemen. Wel geprobeerd maar echt niet dus, ik moet soms gewoon kokhalzen als ik het ruik, of ik wil of niet... ja, heel genant dus.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

06-05-2011 om 16:53

Tandarts?

Wat zegt z'n tandarts ervan?

Naar de dokter natuurlijk

Jij hebt er ongemak van, maar alle andere mensen in zijn omgeving ook. Jij bent degene die hem het naast staat, dus het is jouw taak hem hierin een duwtje in de goede richting te geven!!

Vic

Vic

06-05-2011 om 17:02

Ketose?

Als de slechte adem wordt veroorzaakt door vetverbranding (i.v.m. weinig eten) kun je er volgens mij weinig aan doen. Inderdaad maar eens informeren bij de huisarts.

over leven

over leven

07-05-2011 om 22:51

Iets meer gaan eten

Hij zou naar een andere manier moeten zoeken om gewicht kwijt te raken. Als je te weinig eet dan krijg je inderdaad een slechte adem. Maar ook gaan je spieren er aan. Wat weer niet echt helpt bij het afvallen. Spieren verbranden vet. Ik zou je aanraden om eens met hem te kijken naar een andere manier van afvallen. Bijvoorbeeld weight watchers. Hierbij krijg je wel voldoende voeding binnen en er is ook ruimte om zo nu en dan wat te snoepen.

Mondgeur

ik heb een paar weken geleden een akelig abces achter mijn amandel gehad, is door de kno arts weg gehaald. Sindsdien heb ik geen last meer van amandelsteentjes, die dingen stinken echt enorm, zijn kleine witte dingetjes die regelmatig uit dezelfde kant kwamen als waar die ontsteking zat.

geen idee of je hier iets aan hebt, maar dat bedacht ik mij opeens toen ik je openingsposting las, misschien heeft hij ook wel amandelsteentjes en vaak last van een ontstoken keel. Als ik stop met roken zal ik nog minder last hebben van keelproblemen dus daar kijk ik erg naar uit.

Ketose, amandelsteentjes...

Hij heeft verder geen last van z'n keel, dus ik denk niet dat het amandelsteentjes zijn. Ik moest wel grinneken om je laatste zin, alsof je lijdzaam moet afwachten tot je stopt met roken...

Ja, ketose zou het kunnen zijn. Hij is inderdaad op z'n eigen houtje aan het experimenteren met afvallen en eet dan nauwelijks koolhydraten. Maarja, een diëtist is een stap te ver. Ga 'm daar toch wel van proberen te overtuigen...!

amk

amk

08-05-2011 om 20:57

Maagklepje

kan ook nog een slecht werkend maagklepje zijn, een leverprobleem (mijn ex had een zeer typische ademgeur als zijn lever weer ontstoken raakte)

Het kan van alles zijn, en hij zou er echt even voor langs de huisarts moeten.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-05-2011 om 13:18

Hmmm

Afgezien de vele nuttige tips: "ik weer hem af" en "hij voelt zich afgewezen/beledigd" klinkt alsof je hem niet op een al te vriendelijke manier laat weten dat hij uit zijn mond ruikt. Knuffelen kan toch ook op een manier dat je niet met elkaars adem wordt geconfronteerd? Zelf heb ik wegens een tandheelkundig probleempje ook een tijd uit mijn mond geroken, mijn vriend wist niet goed hoe hij het moest aankaarten. Op een dag begon ik er zelf over ("Waarom zoenen we eigenlijk zo weinig?"). Maar we knuffelden wel, in die zin is me nooit iets opgevallen.

Miepje

Miepje

16-05-2011 om 19:28

Dieet

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen die een eiwitrijk dieet (dus koolhydraat-arm) inderdaad uit hun mond gaan stinken, dus dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn. Die amandelsteentjes vind ik wel interessant, ik heb dat vroeger ook wel eens gehad en wat rook dat vies. Nooit geweten dat er een naam voor was

Valkyre

Valkyre

18-05-2011 om 11:31

Sportschool (licht ot)

Als het inderdaad ketose is, zou ik hem aanraden naar een sportschool te gaan. Veel (goede) sportscholen hebben een heel programma waar je aan mee kunt doen, met een trainer en dietist die samenwerken. Je krijgt dan een persoonlijk trainingsprogramma. Als je zowel te weinig eiwitten als te weinig koolhydraten eet, verlies je spieren, terwijl spieren juist je metabolisme omhoog helpen.

En als daar het geld voor is, zou hij ook nog kunnen overwegen een personal trainer in te huren. Echt veeeel effectiever dan zelf aanrommelen met voeding enzo.

Succes! Mijn man heeft ook een tijdje uit zijn mond geroken (tandheelkundig probleem), en dat kan echt tussen je in gaan staan. Probeer het op een rustig moment aan te kaarten. Sterkte.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.