Relaties Relaties

Relaties

Moeder van een vriendje van mijn zoon kijkt op ons neer.

Ik zit met een heel naar gevoel waarvan ik baal dat ik het me zo aantrek. Het volgende is het geval; mijn zoon heeft een vriendje wiens ouders blijkbaar veel geld hebben te oordelen naar hun grote dure huis en bezittingen.Ik vind het leuk voor hen dat ze dat allemaal kunnen en ben absoluut niet jaloers ofzo. Ik ben namelijk zelf ook erg tevreden met hetgeen wij hebben. Dus dat is het niet. Maar ik merk in het contact met de moeder van dat kindje, dat zij nogal op ons neerkijkt. Kan het niet zo goed uitleggen, maar zoiets voel je en proef je uit wat er gezegd wordt. Het nare is dat ik het me ook nog aantrek. Ben ik bij haar geweest waar het altijd keurig opgeruimd en netjes onderhouden is, dan krijg ik thuis de ontstuitbare drang om ook mijn huis te gaan poetsen en opruimen. Wat wil ik nou bewijzen? Dat ik heus geen sloddervos ben, of wat? Ik snap het niet. Waarom trek ik het mij zo aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lieverd

Hé, mooie, sterke vrouw,

Er zal altijd iemand slimmer zijn.
Hun huis zal groter zijn.
Ze zullen een grotere auto rijden.
Hun kinderen zullen het beter doen op school.
En hun man zal meer klusjes in huis doen.
Dus laat het gaan en houd van jou en je omstandigheden.
Denk er eens over na.
De mooiste vrouw van de wereld kan de hel in haar hart hebben.
En de meest gewaardeerde vrouw op je werk kan misschien geen
kinderen krijgen.
De rijkste vrouw die je kent- ze heeft de auto, het huis, de kleren - is misschien vreselijk eenzaam.
Dus, houd van jou.
Houd van wie je nu bent.
Zeg tegen jezelf:
Ik ben te gezegend om gestresst te zijn'.
Voor de wereld ben je misschien slechts een persoon, maar
voor een persoon, ben je juist de wereld.'

dikke knuffel (en sch**t aan die bepaalde moeder)

Lentezon

Lentezon

25-03-2009 om 17:55 Topicstarter

Wat lief!

Hee wat lief. Dat had ik echt even nodig! Ik weet het allemaal wel, en ik heb ook genoeg meegemaakt om te weten wat belangrijk is in het leven. Alles is (zeer) relatief. Ik baalde ervan dat ik het me zo aantrok. Ik merkte dat ik van een afstandje heel kritisch naar mezelf ging kijken en "zag"toen wat zij waarschijnlijk ziet. Namelijk een jonge vrouw met warrig opgestoken (slordig en onverzorgd volgens haar dus) kapsel, zonder dure kleding, zoon die een broek droeg die net wat te kort aan het worden is, maar prima om in te spelen, oud handtasje waar ik geen afstand van kan doen, en een wit gezicht omdat ik ook snak naar de zon maar geen zonnebank heb en niet drie keer per jaar naar de canarische eilanden op vakantie kan (en wil). Eigenlijk is het hilarisch. Ik weet zeker dat zij dit dacht. Zelf weet ik wel beter. Ik heb een goede opleiding gehad, ben nu bewust thuis voor de kinderen, ik weet wat ik waard ben en de mensen om mij heen ook gelukkig. En toch, toch is het dan belangrijk wat anderen van je denken. Ik moet dat echt gaan loslaten. Moeilijk.
Ik moet meer van mezelf gaan houden want dat ben ik waard.Dank je voor je reactie, die helpt daar zeker bij.

Goed zo

Weet ik, ik ken het verhaal van beide zijden. Heb veel geld gehad, heb in Wassenaar gewoond, heb in Mercedes gereden. En toch bleef ex over mij klagen. En nu? Nu heb ik echt weinig geld (meestal een stukje maand over) ben ik happy getrouwd met de liefste man van de hele wereld en zien wij heus wel dat anderen het (financieel) beter hebben.
Nou dan draag ik die broek maar fijn 2x achter elkaar, doe ik boodschappen bij de Liddl (wij zijn verslaafd aan de cola light van de Liddl) en kunnen wij dit jaar waarschijnlijk niet op vakantie. Maar ik ben heel blij met de man die ik heb, geniet van de kinderen die ik heb en probeer ik elke dag te lachen en te genieten. Mijn haar zit peen, ik heb een 2e hands station, 2,5 kids (1 niet van mijzelf ) en een hond. Heerlijk burgelijk! en ik heb echt lak aan mensen die denken dat ze beter zijn. Het intereseert me niet (meer).
En maak jij met je Lentezon maar andere mensen blij die jou wel waarderen!
groetjes

Holiday

Holiday

25-03-2009 om 18:34

Elk huisje...

Het is iets wat we allemaal wel eens hebben hoor. Ook zelfs die moeder. Maar zij misschien niet met geld of een mooi huis. Zij is misschien een beetje jaloers op de gezellige drukte in jouw gezin (haar man is een enorme pietjeprecies en kan rommel niet uitstaan). Of de heerlijke vriendinnen die jij hebt en zij niet. Of dat jij enorm kunt genieten van een lekkere wandeling met de hond in plaats van shoppen in Milaan. Of het feit dat jullie op zaterdag lekker met een bord patat voor de tv zitten en zij weer een etentje heeft waar ze niet onderuit kan.

Ze is ongetwijfeld niet gelukkig DOOR de luxe die ze heeft. Hooguit maakt de luxe het haar af en toe wat makkelijk in het leven maar, zoals mijn lieve ouwe oma altijd al zei: elke huisje heeft zijn kruisje!! Good old oma, want het is echt waar!

Ilse

Ilse

26-03-2009 om 07:36

Je lijkt mijn schoonmoeder wel

Die denkt ook altijd dat anderen op haar neerkijken en van alles en nog wat denken over haar. Het probleem zit niet bij die mensen, maar bij haarzelf! Elke opmerking van die mensen wordt dan 20 keer uitgediept en
ze komt altijd tot de conclusie dat de mensen op haar neerkijken.

Maar ze kijkt juist zelf op zichzelf neer en probeert dat te bevestigen door schijnbare houdingen en opmerkingen van anderen!

Zij is absoluut niet blij met het leven dat ze nu heeft en kijkt altijd erg tegen mensen op die het in haar ogen beter hebben en oordeelt daar dus ook over op haar manier.

Je zegt zelf, dat je weet dat zij bepaalde dingen denkt over jullie! Is dat wel zo?! Misschien is zij wel jeloers op jouw manier van leven en wil ze dat eigenlijk ook. Heb je daar wel eens bij stilgestaan? De buitenkant is niet altijd wat het is en wat het lijkt uit te stralen.
Ze kan inderdaad wel een vreselijk moeilijke en pietluttige man hebben die eist dat ze alles tip top in huis op orde heeft. Misschien wordt ze wel psychisch onder druk gezet om zich op een bepaalde manier te kleden en te gedragen.....weet jij veel. Misschien wil ze zelf ook wel eens lekker met haar haar los rondlopen in een oude spijkerbroek en is ze juist jaloers op jouw omdat ze dat graag wil. Je weet het niet meid, wat er precies omgaat. Jij ziet alleen de buitenkant, het schilletje erom heen zegmaar.

Als jij je lekker voelt in je vel en de dingen doet waar jij je goed bij voelt, dan is dat toch prima.

Ik denk dat je nog raar staat te kijken als je haar beter leert kennen en eens echt een gesprek met haar aangaat. Dan kunnen de dingen ineens heel anders zijn.....

une femme

une femme

26-03-2009 om 15:58

Weet je het wel zeker?

Net als Ilse vroeg ik mij ook meteen af hoe je zo zeker weet dat zij op je neerkijkt. je geeft geen enkel concreet voorbeeld. Je hebt alleen het gevoel dat ze dat doet. Mijn ervaring met mensen die denken dat anderen op hen neerkijken is dat het meer over henzelf zegt dan over die andere mensen, nml een minderwaardigheidscomplex. Met dat soort mensen is het op eieren lopen, is mijn ervaring. Met alles wat je zegt moet je oppassen.
Ik zeg niet dat dit bij jou ook speelt, maar ik ben toch wel benieuwd wat die moeder dan zegt waardoor jij dat gevoel krijgt?
Groet une femme

Waarom trek je het je aan?

Dat vraag ik me af. Misschien kijkt ze op je neer misschien niet. Maar ze raakt kennelijk een snaar bij jou. Wil je zelf iets veranderen eigenlijk? Dat lees ik er een beetje in, maar misschien vergis ik me.
Jonne

Mathilde

Mathilde

27-03-2009 om 09:41

Doe er je voordeel mee

Mijn ervaring is dat ik me alleen iets van onuitgesproken kritiek van anderen aantrek als ik eigenlijk vind dat ze een beetje gelijk hebben. In feite is het onuitgesproken kritiek van mezelf op mezelf waarvan ik DENK dat een ander ze ook denkt. Als je me nog kunt volgen . Dus misschien vind je het ergens toch niet prettig om met rommelig haar rond te lopen (bijvoorbeeld). Vijf minuten 's morgens inplannen om iets aan je haar te doen, en je bent weer helemaal tevreden over jezelf. Je hebt het zelf in de hand .
Mathilde

mopperkont

mopperkont

27-03-2009 om 13:50

Uit de hoogte

Mensen die zich arrogant en uit de hoogte gedragen zijn zelf niet gelukkig, anders doe je dat niet. Misschien is het gewoon een kreng, en dan was ze dat ook zonder geld. Ik had zo'n buurvrouw, bleegh! Ik ze wist me ook steeds te raken en ik kon ook niet precies aangeven waar het zat.
En ik kende mensen die zeker 10x zo rijk waren en nog een veel mooier huis, supernetjes, en die waren heel erg hartelijk en daar voelde ik dat helemaal niet!

Geen zonnebank?

Ach toch...Wees maar blij want anders zie je er over 10 jaar 20 jaar ouder uit !

Damajo ( die factor 50 als dagcreme gebruikt en er over 10 jaar 20 jaar jonger uitziet)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.