Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Klaartje

Klaartje

11-05-2011 om 15:17

Moeilijk [man gaat vreemd]

Hallo.

ik heb gisteren ontdenkt dat mijn man vreemd gaat. Hij kan nog niet zeggen of hij met mij wil zijn, met haar, of uit elkaar. Nog niets dus. Ik vind het bizar wat er gebeurt en vindt het moeilijk om gewoon hier rond te lopen, aan het eind van de dag zometeen met hem en de kinderen. Hoe kun je je nu het best opstellen? Hij is totaal verliefd en onze jaren samen spelen geen rol in hoe hij praat.

Klaartje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

11-05-2011 om 17:16

Wat vreselijk moeilijk!

Hij kan nog niet zeggen met wie hij wil zijn, maar jij hebt ook een stem. Wil je nog bij hem zijn?

Jezelf

Wat je ook doet Klaartje zorg dat je het met jezelf er overeens bent wat je nu nodig hebt. En ik weet het er zijn altijd leeuwen en beren en financien, maar je kunt overwegen om man te vragen voorlopig elders te logeren zodat je rust krijgt om na te denken wat je wilt en niet geconfronteerd wordt met zijn situatie.
Maar ook dan draag jij daar de consequenties van. Wat je nu ook doet is het een hele pijnlijke zaak en ik wens je heel veel sterkte. Zo ontzettend jammer dit soort dingen en ook wel een tikje onbeschaafd en impulsief. Maar het gebeurt en heus niet altijd bij onhartelijke mensen of een slechte relatie. Maar het gaat erom wat jij nu wilt.

Muizemeis

Muizemeis

11-05-2011 om 22:27

Klaartje

Jee wat een schrok zal dit voor je zijn, bij deze een virtuele knuffel.
Ik weet niet wat je moet doen, en ook niet wat je kunt doen. Probeer te bedenken wat je wilt doen.
Ookal ben ik al gescheiden(weliswaar net) ik heb laatst dit gelezen en er heel veel aan gehad: http://werkenaanrelaties.nl/documents/Verdwalen%20in%20de%20liefde.pdf Het is gratis en heel verhelderend voor mij geweest, het heeft me inzicht in mijn relatie gebracht.
Liefs Muizemeis

krin

krin

12-05-2011 om 09:30

Klaartje

Wat een rotsituatie. En het moeilijkste is nog dat je er bar weinig invloed op kunt uitoefenen. Met hem kun je niet praten, hij is verliefd, dat denkt niet helder. Als je je woede en onbegrip op hem loslaat, maak je het hem makkelijker zich van je los te maken; als je je sterk en liefdevol weet te houden, krijgt hij last van knagend schuldgevoel, wat je ook al niet voor hem inneemt. Tenminste, dat was mijn ervaring.
Het fijne van het niet goed kunnen doen, is wel dat je kunt doen wat je het beste afgaat: jezelf zijn. Bij jezelf blijven, zogezegd. Trek je eigen plan, aarzel niet hem heel duidelijk te maken wat je wilt, wat je nodig hebt, wat je van hem verwacht. Zoek daarnaast iemand waar je al je blinde woede en paniek en verdriet bij kwijt kunt. En bedenk: hij zit nu op de wip, niet jij. Jij staat op je eigen beide benen, hij zweeft in het luchtledige.
Sterkte.

Vader

Vader

12-05-2011 om 19:30

Goed gezegd!

Krin heeft volgens mij precies omschreven waar het nu om gaat. Kortom: goed gezegd en, Klaartje: neem dit ter harte. Het werkt.

Klaartje

Klaartje

13-05-2011 om 08:34

Bedankt

Het is bijzonder om zo van jullie te horen. Ik heb het boekje inmiddels gelezen muizemeis en veel is herkenbaar en Krin ik doe heel erg mijn best het zo te doen en zien en dat lukt beter dan ikdaacht al doet het ondertussen veel pijn en ben ik er letterlijk ziek van. Ik heb ook in het forumarchief op jullie namen gekeken en gezien dat iedereen inderdaad anders reageert en doet, at schreef jij ook al lara10. Per dag nu even. De onzekerheid is er nog maar die zal ooit stoppen om plaats te maken voor zekerheid en hoe die er uit ziet weet ik nu nog niet maar ik kan wel merken dat ik ook een stem heb die klinkt. Als jullie nog meer tips hebben, ook in verband met de kinderen, dan hoor ik dat heel graag.

Klaartje

anoniem

anoniem

13-05-2011 om 10:33

Advies van krin

Daar sluit ik me ook bij aan.
Uit ervaring weet ik dat het heel erg moeilijk is om te ontdekken dat je partner je vertrouwen heeft geschonden. Maar wat Krin zegt is waar: hij is verliefd en dan ben je tijdelijk gewoon even niet voor rede vatbaar. Daarnaast heb je er totaal geen invloed op wat hij doet/wil. Ik denk ook niet dat je moet verwachten dat hij er nu voor je is. Hij kan niets met jouw verdriet en angst.
Als het je lukt probeer inderdaad bij jezelf te blijven en vraag je af wat jij wilt. Zoek een vriendin of een ander persoon die je vertrouwt en waar je je verhaal bij kwijt kunt.

Wij zijn bij elkaar gebleven maar we hebben er nooit goed over gepraat. Inmiddels ben in zelf ook verliefd geworden op een andere man. Die is inmiddels uit beeld verdwenen maar het heeft onze relatie allemaal geen goed gedaan. In ons geval spelen er nog wat andere dingen waar we druk aan werken. Het is een moeilijke weg en als ik heel eerlijk ben heb ik er wel eens spijt van dat ik er destijds niet mee gestopt ben. Aan de andere kant is het ook een hele leerzame weg.

De duidelijkheid waar je het over hebt zou ik niet van hem laten afhangen. Trek je eigen plan, hoe moeilijk of onmogelijk het ook lijkt. Je zult verrast zijn door je kracht. En zorg goed voor jezelf: niet te veel drinken, gezond blijven eten en op tijd naar bed. Klinkt misschien heel stom maar probeer er op te letten. Het kost heel veel energie.

Sterkte en een virtuele knuffel.

Muizemeis

Muizemeis

13-05-2011 om 20:48

Klaartje

Fijn dat je er herkenning in vond, ik heb er ook veel aan nog steeds, ant de valkuilen blijven er.
Ik ben ook heel erg ziek geweest van de hele situatie ookal lag die bij ons anders. Ik heb zo'n pijn op de plek van mijn hart gehad, een hele erge brandende pijn, en ochetnd na ochtend heb ik boven de wc gehangen, ik was letterlijk misselijk van de siutatie. Maar ondanks alles, alle pijn en verdriet die er nog steeds is, is het minder geworden, pijn slijt, verdriet wordt anders. Stekels blijven nog wel overeind staan zodra er iets gebeurd.
Ooit komt er weer zekerheid voor jou, maar daar is het nog te vroeg voor. De relatietherapeut die wij hadden, en waar ik op het laatst alleen naar toeging zei:" Als je niet wegloopt voor de pijn en het verdriet kom je er veel sterker uit dan je ooit gedacht hebt en waarschijnlijk ook sterker dan je ex." Ik heb die woorden ter harte genomen en neem ze nog steeds ter harte. Elke pijn ga ik dwars doorheen, ik huil, tier, scheld en lijd........ en ik kom er sterker uit. En geloof me mijn dips zijn heel diep geweest, maar ik wordt er nog steeds sterker van en beter van. Maar het kost wel tijd en moed, en ik heb wel hulp gehad van lieve vriendinnen die mij opraapten toen ik viel, met mij gingen wandelen en praten toen dat nodig was. En ik had ze zowel irl als virtueel, fijne en lieve mensen. Zoek ze op, en vertel je behoefte, praat, wandel etc etc.
Liefs Muizemeis

krin

krin

14-05-2011 om 16:22

Klaartje

Een schouderklopje voor vandaag. Elke dag is er een.

Klaartje

Klaartje

15-05-2011 om 21:39

Ben ik weer even

als je me een klopje op mijn schouder geeft weet je waardoorheen ik ga krin, ik vind het een nachtmerrie. Hij is nu een paar dagen weg en waarschijnlijk gaan we wel binnenkort in gesprek maar ik vind het verschrikkelijk, heelerg ook voor de kinderen. Ik zie allemaal mogelijkheden die gaan van meteen helemaal bij ons weg tot en met het nog niet weten. En het omgaan met deze onzekerheid dat is voor mij zwaar. Al zal helemaal weggaan nog zwaarder zijn. en ik weet wel wat ik wil hoor en hebook goed glezen over eigen plan trekken en zo maar dat werkt toch nog niet helemaal want ik ga niets eindigen. Weet iemand hier op dit forum hoe je je het beste kunt staande houden in die onzekerheid? ik zou bijna hopen van niet hoor want dat betekent dan vrees ik dat je erzelf doorheen gegaan moet zijn.

Klaartje

krin

krin

15-05-2011 om 22:06

Dat is het ook

Het is ook een nachtmerrie. En voorlopig word je nog niet wakker, tenminste, zo voelt het denk ik.
Je houdt je staande door jezelf te blijven vertellen dat je het alleen ook kan redden. Dat het niet aan jou ligt (al probeer je vast te bedenken wat zij heeft dat jij niet hebt), dat je relatie echt niet per se slecht was. Ik weet nog dat ik het moeilijk vond om mijn partner een klootzak te vinden, omdat dat wel betekende dat ik het dan negen jaar met een klootzak had uitgehouden en wat zei dat over mij? Heel dubbel.
Daarom: elke dag is er een. Hou je vast aan je zekerheden, je dagelijkse dingen. En modder door.

Klaartje

Klaartje

17-05-2011 om 13:05

Spreken

Ik verwacht dat wij gaan praten donderdag en denk waar moet ik rekening mee houden en bevoorbeeld niet vrergeten te vragen of doen of niet?

Klaartje

krin

krin

17-05-2011 om 20:41

Jemig

Dat durf ik niet te zeggen. Ik denk dat ik hem zou laten praten. Laat hem maar bedenken hoe het verder moet, wat hij wil, hoe hij dat gaat regelen.
Het is waarschijnlijk onverstandig (maar wellicht onvermijdelijk) om op de emotionele details in te gaan. Hou het zakelijk, voorzover mogelijk.
En bedenk van tevoren hoe jij het zelf voor je ziet. Wil je dat hij zijn verliefdheid ergens anders uitzit of niet, wil je een ultimatum stellen of niet, dat soort dingen.
Succes.

Vader

Vader

18-05-2011 om 10:52

Laat je niet verleiden...

om zijn probleem (problemen) op te lossen. Dus: zolang jij er niet aan toe bent bedenk je geen oplossingen voor zijn verliefdheid. Hoe het moet met de kinderen, hoe het moet financieel, hoe het moet met het huis. Ook niet als er wordt gezegd: 'zeg jij maar hoe je het wilt, ik weet dat dit mijn schuld is' of iets dergelijks.
Hij moet een voorstel maken en jij gaat daar vervolgens over nadenken en erop reageren. Hij mag dus het moeilijke werk zelf doen!
En houd vast aan je eigen grenzen: 'zolang we niet uit elkaar zijn wil ik niet dat je haar ziet', of 'ik wil je niet in mijn bed hebben'.
Hoewel de neiging waarschijnlijk groot zal zijn, behoed je voor het inspringen op praktische zaken, voor je het weet heb jij zelf een scheiding al vorm gegeven terwijl je dat misschien (nog) helemaal niet wilt!
Er is geen noodzaak tot het spoedig oplossen van praktische zaken, ja voor hem misschien omdat het hem vrijpleit van een schuldgevoel...

Vader

Vader

20-05-2011 om 07:25

Lara10, zo zie je maar

dat elke situatie anders is. Want (helaas) put ik uit eigen ervaring. En heeft het mij juist veel goed gedaan mijn grenzen te blijven aangeven. Een eye opener voor mij was ook dat iemand toen tegen mij zei dat ik te veel begrip toonde voor zijn probleem. Dus: ik snap natuurlijk ook wel wat het met je doet als je verliefd wordt, sterker nog, ik snap zelfs dat je, ook al ben je getrouwd verliefd wordt op iemand anders. Maar wat je ermee doet blijft een keuze. Ik weet ook wel dat je bijna niet anders kunt, dan steeds maar naar die persoon verlangen / als het even kan die persoon zien.
Door mijn grenzen heel duidelijk aan te geven was het in mijn situatie ook duidelijk dat 'haar zien' ook betekende de keuze maken 'mij bewust pijn doen'. En na zo veel jaar relatie/huwelijk was er gelukkig nog steeds sprake van fatsoenlijk respect. Dat heb ik ook in dergelijke bewoordingen geformuleerd. ALS hij dan een andere keuze wilde maken, hing dat nu niet ineens op een dag. Ook voor hem is er een belang om fatsoenlijk uit elkaar te gaan en zaken goed te regelen.
Maar bovenal staat dat ik mij heel veel sterker voelde en zo mezelf kon blijven.
Overigens: we zijn niet uit elkaar gegaan.

Klaartje hoe is het met je?

Zouden jullie gister niet een gesprek hebben. Hoe is het gegaan?

Virtuele knuffel,

Fély

Vader

Vader

20-05-2011 om 14:33

Voor lara10

Ik denk dat ik het iets anders bedoel dan jij het hebt opgevat. Ik vind het ook heel lastig omschrijven dus dat zal bepaald niet helpen. Ik bedoel namelijk niet 'eisen stellen'. Dat klinkt namelijk alsof de ander aan allerlei voorwaarden moet voldoen en zo niet er sancties zullen volgen. Ik doel meer op het 'bij jezelf blijven'. Ofwel: ga niet je eigen grenzen "ineens" overschrijden of laat een ander niet je grenzen overschrijden uit angst dat het dan (juist) mis zal gaan, of uit onzekerheid. Uiteindelijk wil je of (ook) uit elkaar of niet, maar dan wil je wel dat de ander voor jou kiest om wie jij bent.
Mmm. Blijft lastig om te omschrijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.