Relaties Relaties

Relaties

Carly

Carly

16-12-2008 om 12:18

Nieuwe woonplaats, geen vriendinnen

Ruim vier jaar geleden zijn wij met onze twee dochters naar een ander deel van het land verhuisd.
We hebben het erg naar ons zin, wonen in een gezellige straat, hebben een mooi huis en genieten van de vele faciliteiten van stad waar we wonen (we komen uit een klein dorp).

Wij hebben vrienden verspreid over het hele land waarmee we regelmatig contact hebben.

Wat ik mis in mijn nieuwe woonplaats zijn vriendinnen. Iemand om eens mee te gaan stadten, een keertje koffie te drinken of naar de schouwburg te gaan. Ik voel me niet direct eenzaam, maar het is gewoon jammer!

Om wat mensen te leren kennen op de school van mijn kinderen, ben ik destijds aktief geworden als lees- en overblijfmoeder. Dit heb ik twee jaar gedaan, tot ik weer een baan had.
Er waren twee meiden die ik langs die weg heb leren kennen, waarmee een vriendschap aan het groeien was, maar, en dat is echt pech, allebei zijn ze verhuisd naar een ander gedeelte van 't land(ligt het aan mij soms
!) Bovendien kom ik inmiddels nauwelijks meer bij school omdat de kinderen oud genoeg zijn om zelfstandig te gaan, dus daar doe ik ook geen nieuwe kennissen meer op.

Ik heb wel contacten, met name in onze straat wonen verschillende leuke mensen waarmee wij het goed kunnen vinden, maar een echte vriendin heb ik (nog) niet gevonden. Met één van de buurtjes ga ik regelmatig 's morgens met de honden wandelen en dat is heel gezellig. Hier zou misschien op termijn iets meer uit kunnen groeien.

Ik ben niet verlegen, ben over het algemeen opgewekt van aard, heb interesse in anderen en ik kan gezellig kletsen, maar ook een serieus gesprek voeren. Met collega's op het werk kan ik over het algemeen prima opschieten.

Hoe pak je zoiets nou aan, zonder er al te krampachtig naar "op zoek" te gaan? Op een sportclub gaan zal in mijn geval niet werken, ik hou niet van teamsporten en voor een leuke, creatieve cursus ontbreken ons de financiën op dit moment.

Tips, ideeën en ervaringen zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waar woon je

misschien is het leuk als je een draadje in gezellug start met stad genoten ?

Marlou H.

Marlou H.

16-12-2008 om 15:25

Voorstel doen

Doe een voorstel aan je hond-uitlaat-buurvrouw. Goh ik zou het wel gezellig vinden eens samen naar de schouwburg te gaan, voel je daarvoor? Of aan een van de andere mensen uit je straat waar het mee klikt. Of aansluitend aan het hond uitlaten een kop koffie aanbieden. Daar lijkt me niks krampachtigs aan. Als je het mij zou vragen zou ik gewoon ja gezellig antwoorden.

Marlou

jes

jes

16-12-2008 om 19:41

Lastig

ik herken wel het probleem van een echte goede vriendin hebben! ik woon echter in een klein dorp, waar ik nog wel opgegroeid ben, maar toch ook niet optimaal.
succes in ieder geval!

Hier

Is een vriendschap spontaan ontstaan. Ik had ook weinig contact in de straat. Maar kwam wel elke week een buurvrouw in de supermarkt tegen. Op een gegeven moment gekscherend voorgesteld om voortaan met één auto te gaan. Scheelt weer benzine. Vond ze ook wel een goed idee en inmiddels doen we alweer dik 3 jaar samen onze boodschappen. Erg gezellig. Hierdoor leer je elkaar ook beter kennen en bleek ze vroeger een aantal marathons had gelopen. Toen ze hoorde dat ik ook hardliep heeft ze zich bij mij aangehaakt en dat doen we inmiddels ook alweer een klein 2 jaar.
Soms kan het raar lopen. Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen. Trek de stoute schoenen aan en vraag het gewoon. Je zult versteld staan.

Lid worden van een vereniging?

is lid worden van een andere dan sport vereniging niet wat? speeltuinvereniging zit hier (kost 27,50 per jaar voor het héle gezin) en die doen ook leuke dingen voor de 'groten' , dingen die je als gezin kan doen (speurtochten, fietstochten, barbeknoeien, creatieviteitscurcussen, bingo, spelletjesavonden enz.) of als volwassene alleen. ik weet dat daar best veel mensen komen van allerlei pluimage. je kan ook nog vrijwilliger worden bij de speeltuin, is meestal wel na werktijd of je geeft aan dat je dan en dan niet kan.
vrijwilligerswerk gaan doen bij de sportverenging van je kinderen? is ook gratis en zo doe je weer wat contacten op. of muziekvereniging (moet je wel een instrument spelen). schietvereniging,natuurvereniging enz. enz.
hebben jullie niet zo'n 'wijs in de gemeente' boekje?
daar staan dan alle verenigingen en belangengroeperingen uit de gemeente wel in. neus daar eens in en zoek iets uit wat bij je past en informeer eens naar de kosten. de meeste verenigingen krijgen ook nog subsidie en zo vallen de kosten meestal wel mee.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.