Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

*Lotus*

*Lotus*

27-05-2010 om 10:28

Nog een burenvraag

N.a.v van het draadje heb ik ook nog een burenvraag.
Wij zijn net in een nieuwbouwwoning komen wonen. Met de linkerburen hebben we een schutting geplaatst en is super goed gegaan. Met de rechter buren zijn we nu al 3 weken, avond aan avond aan het discussiëren welke schutting er moet komen. Niets is goed genoeg. Dan weer te donker, weer te licht enz enz. De andere buren van onze rechterburen waren dit gezeur al snel zat en hebben er zelf wat neergezet en ook alles betaald. Ik ben gewoon niet zo daadkrachtig om dat te doen en vind het ook niet echt netjes, maar hier word ik ook echt mega gek van. Ze hebben 1 schutting die ze nu willen, maar die gaat heeeeel ver over ons budget. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar vind je hun voorstel wel mooi?

Ik zou gewoon zeggen dat je zoveel er voor wil betalen en niet meer. Je kunt wel aangeven dat ze die duurdere variant kunnen doen wat jou betreft zolang ze het maar niet erg vinden om dan wat meer te betalen.

Doet me denken aan onze buren. De buuf wilden een gemetselde stenen bak zoals ze in Frankrijk had gezien, met daarin laurierstruiken. Ik vond dit niet zo geslaagd omdat zo'n bak er moeilijk uitgaat en wilde gewoon een houten schutting. Daar kon ze wat mij betreft aan haar kant dan een bak voor metselen.

Maar... een paar maanden later zijn de buren al gescheiden en nu woont de buurman alleen en hebben we nog die oude schutting vol klimop.

dc

dc

27-05-2010 om 10:44

Zeggen

ik zou gewoon zeggen dat deze ver boven jullie budget gaat en zeggen dat je hetzelfde bedrag kunt neertellen als voor de andere schutting. Willen ze duurder, dan komt de meerprijs voor hen, anders zullen ze toch met een betaalbaar idee moeten komen.

je kunt niet akkoord gaan met iets wat je gewoonweg niet betalen kunt, maar je moet er wel duidelijk over zijn.

*Lotus*

*Lotus*

27-05-2010 om 10:53

Kunnen en willen

Wij hebben er alleen niet zoveel geld voor over. We vinden het ook niet mooi, maar daar kunnen we ons wel overheen zetten. Anders staat er volgend jaar nog niks. Ik heb duidelijk gemaakt dat wij tot een bepaald bedrag gaan en niet verder. Ik zal nog duidelijker zijn, dat zij de rest dan moeten betalen, willen ze meer. Misschien zitten wij aan de lage kant, maar dat idee heb ik niet. Voor 5 meter schutting willen wij niet meer kwijt zijn dan €600,-. Vinden jullie dit een reëel bedrag?

*Lotus*

*Lotus*

27-05-2010 om 11:02

Buurvrouw komt net aan

Ik heb jullie raad opgevolgd en ze gaat er niet mee akkoord. Ze vindt gewoon dat we de kosten moeten delen. Ik kan me er boos over maken, maar dat schiet niks op. Ik moet nog jaren naast haar wonen, dus ben zo bezig om het goed af te handelen. Men... dan was ons oude appartement nog zo gek niet.
Jullie nog tips?

amk

amk

27-05-2010 om 11:05

Zelf plaatsen

dan plaats je zelf een schutting op je eigen grond, dus niet op de scheidslijn.
Als ze dat niet acceptabel vinden plaatsen ze er maar een eigen schutting op hun eigen grond tegen aan.

Dat is het enige alternatief.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2010 om 11:45

Zelfde als amk

Het eerste wat mij te binnen schoot was dat je er dan maar zelf een aan jullie kant moeten plaatsen. Je levert dan wel een stukje tuin in, maar je hebt de schutting die je wilt. De vraag is of je dan niet veel duurder uit bent.

MRI

MRI

27-05-2010 om 11:46

Ook desnoods twee schuttingen

drie weken avond aan avond erover praten? Ik verwijs dan ook graag naar het draadje hierboven over bij jezelf blijven.

MR

*Lotus*

*Lotus*

27-05-2010 om 12:05

Die oplossing hebben wij ook bedacht

Maar ik vind het gewoon rot dat het zo moet lopen. @MR ja mijn probleem is dat ik op een gegeven moment de knoop door moet hakken en daadkrachtiger moet zijn. In dit geval bleef ik denken: We zijn volwassenen en we moeten er toch wel uitkomen. Zoveel keuze!
Blijkbaar komen we er echt niet uit.

Tegen onze ex-buuf

heb ik gewoon op een gegeven moment gezegd: "Dit is wat wij willen betalen, zoek maar iets uit." We hebben wel aangeboden mee te willen helpen om de oude schutting te verwijderen.

Wij hebben met de andere buren een schutting geplaatst en daar waren we 300 euro voor kwijt (zij ook, dus totaal 600 euro). Ik had zelf flink rondgeshopt om een goedkope schutting te vinden. Uiteindelijk bij de driesprong geslaagd.

Sterkte! Laat je niet gek maken. Gewoon duidelijk en kort zeggen wat je wilt.

Maxime.M

Maxime.M

27-05-2010 om 12:11

Of ze wacht..

...net zolang tot jullie het ook zat zijn en net als hun andere buren een eigen schutting plaatsen. Zij hebben dan aan 2 kanten een gratis schutting, of denk ik nu heel gemeen?

Maxime

*Lotus*

*Lotus*

27-05-2010 om 12:15

Maxime

Ja dat bedachten wij ook al. En om eerlijk te zijn denk ik echt dat dat er achter zit. Ze wilden eerst een witte schutting, wij niet. Toen we uiteindelijk toch akkoord gingen wilden ze die toch weer niet. Zo gaat het dus steeds.

tonny

tonny

27-05-2010 om 12:36

En wat hebben ze aan de andere kant van de tuin?

Ook buren die ze lekker lang aan het lijntje houden, of staat daar al iets?

Tjeemig wat vervelend zeg!

*Lotus*

*Lotus*

27-05-2010 om 12:38

Tonny

Aan de andere kant hebben de buren uit wanhoop ook zelf wat geplaatst. Op eigen grond en eigen kosten.

tonny

tonny

27-05-2010 om 12:45

Aha, zie je wel

je vermoeders kloppen waarschijnlijk. Flauw gedoe zeg!!! Misschien hébben ze helemaal geen geld voor een schutting - en vandaar die fantasieën over iets zeer duurs?

Spreek je die buren wel eens?

*Lotus*

*Lotus*

27-05-2010 om 13:50

Spreken

Ik spreek ze heel weinig. Ze zijn wat gesloten. Het enige wat ik weet, is dat hij in Denemarken zit ofzo voor 5 weken. De ene keer zegt ze hallo en de andere keer negeert ze ons.. Ik weet het ook niet. Kan hier weinig mee eigenlijk.

ishtar

ishtar

27-05-2010 om 14:21

Langere adem hebben

en met dit mooie weer (van vorig weekend dan) regelmatig even door hun tuin en achterdeur naar binnen gaan/aankloppen om wat te vragen. (zo makkelijk dat er nog geen schutting staat, hoef ik niet om te lopen)
Spelletje badminton in de tuin, de shuttle komt vanzelf wel eens op hun grond uit.
jullie maximale budget aangeven en hen wat uit laten zoeken: zeg het maar als je wat gevonden hebt, dan kijken we er naar en halen het samen op oid.
Ik zou ze niet de kans geven om hetzelfde spelletje met jullie te spelen, maar zorgen dat zij er net zoveel baat bij hebben als ik om er gauw een schutting te willen hebben.
Succes! Nare situatie dit.

Klimop?

Gunst, wat een vervelende situatie is dit voor jullie zeg. Als je er nou echt niet uitkomt en je toch besluit iets op je eigen grond te zetten kun je ook kiezen voor iets wat minder duur is. Bijvoorbeeld houten palen met gaaspanelen ertussen waar je klimop tegenaan laat groeien. Zit in 1 of 2 seizoenen dicht. En als ze dat niet bevalt zetten ze zelf maar wat anders op hun eigen grond.

Maar ik hoop natuurlijk dat het zover niet hoeft te komen en dat je er met je buren alsnog uitkomt.

Chris

Maxime.M

Maxime.M

27-05-2010 om 21:55

Proberen te delen

Hoi,

Ik zou toch proberen de kosten te delen. Een schutting kost bijvoorbeeld 500 euro, als je kan delen is dat 250 per huishouden. Maar als de buren die schutting niet willen en je hem helemaal zelf betaald ben je dus de hele 500 kwijt. En als de buren dus een schutting van 1000 euro willen en je moet daar de helft van betalen ben je ook 500 euro kwijt... snap je waar ik heen wil. Dan maar een duurdere schutting (en misschien betere kwaliteit) voor je 500 euro (want dat was je, als je het alleen zou betalen toch al kwijt)
Maar het is lastig, zeker als de buren er misschien wel op uit zijn om je voor alle kosten laten opdraaien.

Succes
Maxime

Nasha 1st

Nasha 1st

27-05-2010 om 22:09

Lotus

laat je niet overhalen tot iets wat je eigenlijk niet wilt....hebben wij ook gedaan en hebben enorme spijt. Het heeft ons heel veel geld gekost en nog is het geen mooi geheel. De schuttingen waren behoorlijk prijzig maar trokken het 1e jaar al krom. We hadden het met 4 buren samen gedaan en de andere 3 wilden er geen gedoe meer mee toen ze stonden, en als enkeling kom je niet ver. De schutting tussen onze al op leeftijd zijnde buurvrouw ziet er nu echt niet meer uit, we kijken zo ongeveer bij haar naar binnen. Omdat wij haar een beetje hebben meegetrokken in het geheel, hebben wij haar nu niet betrokken in wat wij nu gaan doen. Van de schuttingen die we hebben is ook een variant met wat openingen aan de bovenkant. Deze blijven wonderbaarlijk genoeg wel goed. Hoewel de schutting pas 2 jaar staat, gaan we deze 2 ergste nu toch weer vervangen. Man gaat morgen 2 nieuwe halen, op onze eigen kosten....

dc

dc

27-05-2010 om 22:22

Volhouden

ik zou stug volhouden. Budget aangeven, en zeggen dat jullie niet meer kunnen betalen en dat ze maar laten weten wanneer ze wat gevonden hebben of dat ze nog eens naar jullie suggesties kijken.

En verder genieten van een erg grote tuin! Misschien kunnen jullie een hond lenen ergens??

*Lotus*

*Lotus*

28-05-2010 om 10:09

Gisteravond

Ik heb gisteravond aangebeld en gezegd dat dit de laatste keer was dat ik voor een gesprek over de schutting kwam. Heb onze eisen neergelegd en gezegd dat het binnen deze perken moet en dat we anders wachten, totdat zij wat neerzetten. Eigenlijk heb ik dus hun idee omgedraaid, zodat zij voor alle kosten zouden komen. Nu ineens was ze bereid en hebben we wat gevonden wat we beiden mooi vinden. In alles blijkt gewoon dat hun plan was om een gratis schutting te krijgen. Niet normaal!
Ik heb nu gezegd dat zij geld overmaken en ik de schuttingen bestel als het geld binnen is. Nu maar hopen dat ze dit doen...
Super bedankt voor jullie reacties! En ja ik weet het... volgende keer sneller zelf knoop doorhakken. Dan voorkom ik ook deze situatie.

Geweldig zeg!

Goed gedaan.

Heidi*

Heidi*

28-05-2010 om 15:51

Goed van jou lotus!

Jouw verhaal doet zo aan het mijne denken.
Alleen hebben wij uiteindelijk alles zelf betaald.
Onze buren hadden op dat moment geen geld en zouden meebetalen zodra ze geld hadden. Ze gaven namelijk geen cent teveel uit. Wij hadden daar begrip voor, omdat de buurman net zijn baan was kwijtgeraakt. Maar toen er 2 weken later allemaal viooltjes in de tuin werden gezet en ze vrolijk op vakantie gingen, gingen mijn stekels overeind.

Ik zal hard voor je duimen dat ze gaat betalen, maar als ik eerlijk ben vrees ik dat ze zich weer zal terugtrekken. Dit soort types zijn heel doortrapt!

*Lotus*

*Lotus*

30-05-2010 om 20:02

Haha lidwien, liat en heidi

Het staat er echt wel een beetje sneu he, haha. Het was ook eigenlijk te bizar voor woorden!
Inmiddels staat het geld op de rekening en zijn de schuttingen besteld.
Super bedankt voor jullie medeleven.

Liefs!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.