Relaties Relaties

Relaties

Lorwyn

Lorwyn

02-02-2009 om 12:34

Oma zegt ineens af bij kijken wedstrijd

Op zich moet ze dat natuurlijk zelf weten, oma heeft nu eenmaal een sociaal leven en daar heeft ze natuurlijk recht op (opa ook hoor, die gaat met oma mee dus komt ook niet), maar mijn kinderen hadden zich er al heel erg op verheugd dat ze zou komen, ze had het hen beloofd, maar ze hebben per ongeluk al iets anders op die dag.
Mijn dochters zitten allebei op een turnselectie en zijn heel erg ermee bezig, ze maken ook best kans op een medaille.
Het is momenteel ook de enige wedstrijd in het jaar (ze zijn nog te jong voor veel wedstrijden vindt de trainer).
Ik twijfel heel erg wanneer ik dit nu het beste kan vertellen, ze belde op toen ze gisteravond al op bed lagen en 's morgens is daar niet echt een moment voor.
Ik zie de bui al een beetje hangen, ik verwacht toch een beetje klein drama.
Het gekke is dat ik het ook echt niet had verwacht, het is meer het type oma die alles opzij zet voor haar kleinkinderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

02-02-2009 om 12:58

Oma

Laat oma het zelf uitleggen?

Bastet

Bastet

02-02-2009 om 13:04

Opzij zetten

Ook oma's maken wel eens per ongeluk een dubbele afspraak.En dan gaat de eerst gemaakte afspraak meestal voor.Toch een mooi leermoment voor kinderen,oma's zijn ook maar mensen.Tuurlijk zal er teleurstelling zijn,maar hé,dat is het leven.Ook een oma die alles opzij zet,is er weleens niet,toch?
Ik wens jullie een mooie wedstrijd toe!
Groetjes,Bastet

tonny

tonny

02-02-2009 om 13:04

Dat lijkt mij ook

laat oma zelf even met de kleindochters in gesprek gaan, dat lijkt me het duidelijkste voor beide partijen. Ga er niet zelf tussen zitten.

tonny

Sancy

Sancy

02-02-2009 om 13:48

Lorwyn

Ik snap het wel hoor, maar het is aan jou of je daarin mee gaat of niet. Ik had laatst een soortgelijke situatie, er was iets beloofd aan dochter dat niet handig afgesproken was. Ik wist dat de afspraak niet doorging en ik heb het nummer gedraaid, verteld dat dochter op dat moment naast me zat, en dat ik de hoorn zou overgeven naar dochter zodat het persoonlijk verteld kon worden.
Hmm, misschien wat cryptisch omschreven zo, maar ik probeer discreet te zijn

Bastet

Bastet

02-02-2009 om 14:11

Pas op

Laat je dochters zelf bepalen hoe je ermee omgaat,breng jouw teleurstelling niet over op hen.Ook hier een oma die een keer niet kwam kijken bij een judo-examen,en ik weet dat ze er gewoon geen zin in had,maar ze voelde zich niet lekker zei ze.Ik heb er vrij laconiek over gedaan,en mijn zoon pikte dat ook zo op.Later,tijdens een wedstrijd zat ze er overigens wel,en fanatiek ook..)
Juist het feit dat oma nog volmondig beloofde te komen,slechts een week eerder,doet mij vermoeden dat ze werkelijk een dubbele afspraak had,toch?
Groetjes,Bastet

Daarbij

Is het een oma die meestal alles opzij zet voor haar kleinkinderen. Ik zou het haar zeker, driedubbel en dwars, gunnen om ook eens wat anders te kiezen.

Het is niet anders, ik zou er geen probleem van maken, waarschijnlijk doen je kinderen het dan ook niet (zo).

liora

liora

02-02-2009 om 15:25

Oei

Hoi Lorwyn,

Poehee, als oma nou maar wel fruitspiesjes lekker vindt, anders maakt ze het echt te bont!

Sorry hoor, grapje, kan het even niet laten. Maar ik zie wel een parallel. Hoe persoonlijk kun je alles nemen?

Liora

Wilma

Wilma

02-02-2009 om 15:33

Ik snap 't wel een beetje

Je bent gewoon ook zelf teleurgesteld. Hier is zoiets ook wel voorgekomen en ik vond dat zelf ook niet leuk. Ik heb toen even de reactie van zoon afgewacht en adh daarvan bekeken of ik wel of niet mijn eigen teleurstelling zou laten blijken/zou vertellen.

Is er niet iemand anders die nog kan komen kijken??

Groetjes en succes bij 't turnen! (zoon hier turnt ook)

Wilma

Bastet

Bastet

02-02-2009 om 16:22

Ja maar......lorwyn

Jullie als ouders komen kijken,prima toch?Mijn dochter turnt vier westrijden per jaar,en bij 80% van de kinderen zijn alleen de ouders aanwezig.Ik heb mijn dochter daar nooit over gehoord.
Groetjes,Bastet

De mate van teleurstelling

De mate waarin je kinderen teleurgesteld zullen zijn hangt in grote mate af van de manier waarop jij hier zelf mee omgaat.

Hier ook.....

hier ook kind dat turnt, beiden acro en in het verleden heeft oudste ook behoorlijk aan judo gedaan.
maar als opa en oma alle wedstrijden zouden moeten aflopen...even zien: ook nog een kleinzoon die voetbalt, een kleindochter die ook turnt (weliswaar andere leeftijd+ander niveau=dus andere wedstrijden dan onze dochter)+ nog een kleindochter die zwemt+nog een jongen die ook voetbalt (ander vereniging) en nog 1 kleindochter die volleybalt.
ik denk dat dit niet uitzonderlijk is en dat opa's en oma's vaker niet dan wél komen kijken.
ze zijn wel eens wezen kijken, maar dan pas als ze erg 'ver' waren b.v. in de districtsfinale (met kans op medaille) en verder komen ze wel eens bij acro omdat dat ook erg leuk is om te zien. in tegenstelling met turnen, dat is de minuten dat je eigen kind is leuk en erna úren lang geen fluit aan (nog 10-tallen keren hetzelfde kunstje) en het duurt vaak ook nog erg lang tot de medailleuitreiking.
maar goed ze hádden het beloofd.....en dat is dus niet zo netjes van opa en oma om zich niet aan de belofte te houden. maar om zó teleurgesteld te zijn lijkt me enigzins (erg) overdreven....
ook van de kinderen uit....hier zou geen kind zich er druk om maken, zelfs niet als ze het eerst beloven en later toch afzeggen...kan gebeuren toch? en er komen nog tig wedstrijden....dus volgende keer beter!
groeten albana

Juist leerzaam

Ze kunnen van opa en oma leren dat ze altijd op een besluit mogen terugkomen...

Lorwyn (beetje ot)

Toch niet toevallig in Amersfoort a.s. zaterdag??

Jesse_1

Jesse_1

02-02-2009 om 21:34

Maar

Als Opa en Oma al heel lang van deze dag wisten (en dus in hun agenda hadden staan?!) en BELOOFD hebben aan hun kleinkinderen dat ze komen kijken, dan bestaat er dus géén excuus om af te zeggen anders dan bijvoorbeeld een begrafenis of een bruiloft van goede vrienden oid?!
Nu komen je kinderen er natuurlijk wel overheen Lorwyn, dat begrijp jij net zo goed als iedereen, maar ik zou dit dus ook niet zelf uit kunnen leggen!
NB deze wedstrijden zijn dus één keer per jaar!!!
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

02-02-2009 om 21:35

Op een besluit terugkomen

is wat anders dat een gedane belofte intrekken in mijn ogen.

Dan

Als ze zelf al lang van te voren zo geinteresseerd waren, dan zullen ze vast een heel goede reden hebben om toch naar die vrienden te gaan. Ook vrienden kunnen wel eens iets hebben dat alleen maar op 1 bepaalde datum kan, of eens per jaar.

Maak je niet zo druk, daar gaat de score van je kinders alleen maar van omlaag.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-02-2009 om 13:05

Precies dirksmama

Ze hebben het er al weken over, ze wilden gráág komen kijken, ze lopen er al weken over te "mekkeren" (waarom die woordkeus trouwens?).

Dat ze dan niet komen, betekent kennelijk dat dat andere echt niet makkelijk te verzetten viel. Jammer. Maar ik lees in alles dat Lórwyns interpretatie is dat ze het nu ineens niet meer belangrijk vinden en dat opa en oma niks geven om beloften aan hun kleinkinderen.
Dat vind ik vreemd.

Groet, Ellen

Teleurgesteld voelen en dan verder

Ha Lorwyn,

Uit je postings voel ik dat jij en je man echt heel teleurgesteld zijn over het afzeggen van oma en opa.
Prima om dat gevoel van je af te schrijven op dit forum.

Je zal het waarschijnlijk erg onaardig van mij vinden, maar ik wil je graag aanraden om het naar je kinderen toe luchtig te houden. Ja heel jammer dat opa en oma er niet bij kunnen zijn, maar volgende week zien opa en oma en kleinkinderen elkaar weer en kunnen met elkaar weer volledig genieten van hun prima band. Koester dat!

Waarom moet de goede band tussen opa en oma en kleinkinderen een deuk oplopen omdat opa en oma een keer niet bij een afspraak kunnen zijn? Ja ik weet dat het is beloofd, maar soms loopt het niet zoals je wil.
Leer je kinderen daar goed mee om te kunnen gaan.
En inderdaad leg je kinderen uit dat het niet persoonlijk is. Soms doen andere kinderen stom als je trakteert en soms loopt het met afspraken spaak. Ik denk dat je juist kinderen daar weerbaar tegen moet maken en dat gaat niet zonder tranen.

Nee hoor geen zemeldoos, maar een hele

lieve moeder die diep teleurgesteld raakt als voor je kinderen iets leuks minder leuk uitpakt.
Heeeel herkenbaar!

Ik denk dat veel ouders hier dat gevoel herkennen.
Alleen hebben kinderen weinig aan teleurgestelde ouders...veel plezier met de wedstrijden! Ik geloof zeker dat jij, je man en kinderen een leuke dag zullen hebben.

Lorwyn

Ik kan me de teleurstelling wel voorstellen, zeker als opa en oma er uit zichzelf ook over begonnen de laatste tijd en benadrukte er te zijn. Zo'n wedstrijd is voor kinderen gewoon belangrijk. Onze zoon voetbalt al jaren en één opa had ook al -tig keer aangegeven te komen kijken maar kwam/komt ook nooit. Totdat zoonlief hem opeens op een bepaald sportpark zag lopen toen hij daar moest voetballen. Zoon helemaal blij en opa roepen, jammer maar helaas, opa was al lang weer vergeten dat onze zoon daar ook moest voetballen en kwam voor oudste kleinzoon die daar moest spelen. De teleurstelling droop van het gezicht van mijn zoon af, en dat doet dan echt pijn aan je moederhart hoor. Zelfs die dag, toen hij dus aanwezig was op hetzelfde voetbalveld als waar mijn zoon ook moest spelen heeft hij nog geen 5 minuten gekeken bij de wedstrijd van mijn zoon. Wij zijn hier dan ook helemaal klaar mee en zullen echt nooit meer uit onszelf zeggen hoe laat en waar hij moet voetballen. Voor ons is dit over en uit.

Schoondochter

Schoondochter

04-02-2009 om 21:42

Onbetrouwbaar

Bij mij zou de reactie van de oma van Lorwyns kinderen ook veel wrevel oproepen. Maar mijn mening is gekleurd omdat we hier een oma hebben die nooit echt geïnteresseerd is in onze kinderen.
Als ik mijn eigen situatie terzijde probeer te schuiven, zou ik blijven zitten met het gevoel dat deze opa en oma in deze situatie onbetrouwbaar zijn ten opzichte van hun kleinkinderen. Ze hadden omwille van de goede band niet hoeven zeggen dat ze zouden komen. Maar dat deden ze helemaal vrijwillig. Ze hadden er ook in een eerder stadium op terug kunnen komen, toen het nog niet zo direct speelde. Maar dat deden ze niet, want nog maar heel kort geleden beloofden ze de kinderen 'natuurlijk' te komen. Tsja, dan ben je op dat moment onbetrouwbaar. Ik kan er niets anders van maken. En dat zou bij mij echt niet fijn voelen. Maar je kunt ze niet dwingen en het beste is idd om er tegenover de kinderen maar luchtig mee om te gaan, zodat hun teleurstelling niet wordt gevoed door jouw boosheid hierover. Daar doen wij ook altijd ons best voor na de zoveelste teleurstelling/afwijzing.
Schoondochter

Onbetrouwbaar?

dat is een enorm groot woord voor iets wat wordt afgezegd vanwege andere plannen.
iemand is onbetrouwbaar als hij regelmatig afspraken niet nakomt,en vaak dingen beloofd die niet nagekomen worden.
zeg gewoon tegen je kind,oma kan helaas niet komen,dat is jammer ,maar volgende keer beter,en maak er niet zo,n punt van.

Schoondochter

Schoondochter

05-02-2009 om 09:15

Onbetrouwbaar ja.

maar wel in DEZE situatie. Ik zeg niet dat de opa en oma van Lorwyns kinderen per definitie onbetrouwbaar zijn. Lorwyn schrijft toch dat opa en oma dit al zo'n jaar geleden in de agenda hebben gezet omdat ze 'natuurlijk zouden komen', dat het er tussendoor over gegaan is en er heel kort geleden ook nog eens de bevestiging kwam dat Opa en Oma nog steeds 'natuurlijk zouden komen'. Als de belofte dan wordt ingetrokken vanwege een dubbele afspraak (en niet vanwege overmacht, want dat is goed uit te leggen) waarbij het belang van anderen dus blijkbaar zwaarder weegt, dan noem ik dat onbetrouwbaar. Dat is inderdaad een groot woord, dat realiseer ik me wel, maar het lijkt me wel op z'n plaats.
Schoondochter

Schoondochter

Schoondochter

05-02-2009 om 09:36

Lorwyn

Ik was net mijn reactie aan het typen toen jij ook postte, had jouw reactie dus niet gezien. Van andere voorvallen, die je nu schrijft, wist ik dus niet. Blijkbaar staat het geval dus toch niet helemaal op zich en zit er iets van onbetrouwbaarheid in het patroon van opa en oma. Da's jammer en pijnlijk. Bij mijn kinderen komt het gelukkig niet zo vaak voor dat oma een belofte intrekt en in die zin onbetrouwbaar is. Bij ons is het meer dat oma geen belangstelling heeft en dat al pijnlijk genoeg Maar we blijven ons best doen om dat gevoel niet op de kinderen over te brengen. Al zijn die natuurlijk niet gek en merken ze het zelf. Als ze er iets over zeggen, proberen we er idd luchtig mee om te gaan.
Schoondochter

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.