Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

moeder

moeder

02-12-2008 om 21:26

Omgangsregeling

Mijn man en ik liggen in scheiding. Een van de redenen dat ik wilde scheiden was zijn manier van omgaan met de kinderen. Werkelijk ontoelaatbaar. Ik ben nu zo bang dat de rechter hem een gewone omgangsregeling toezegt. Tijdens ons huwelijk kon ik de kinderen nog enigzins beschermen tegen hem, maar nu niet meer, omdat ik er dan niet bij ben. Wat kan ik nou toch doen, ik heb geen echte bewijzen van zijn gedrag.

Luistert de rechter wel naar mij? Heeft iemand ervaring met onderzoek door de raad van kinderbescherming? Wie moet dit onderzoek starten, zou dit mijn kinderen kunnen helpen en is zo'n onderzoek erg belastend voor de kinderen?

Groet, moeder

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

03-12-2008 om 11:30

Soort loterij

moeder:
"Luistert de rechter wel naar mij? Heeft iemand ervaring met onderzoek door de raad van kinderbescherming? Wie moet dit onderzoek starten, zou dit mijn kinderen kunnen helpen en is zo\'n onderzoek erg belastend voor de kinderen?"
Dit is een loterij met een hoop nieten. De rechter kan je negeren (of niet); je kunt zelf naar BJZ stappen, maar BJZ kan totaal anders reageren dan jij verwacht; je ex kan de procedure frustreren etc etc.

moeder:
"Een van de redenen dat ik wilde scheiden was zijn manier van omgaan met de kinderen. Werkelijk ontoelaatbaar."
Maak dat concreet; wat doet hij: Met honkbalknuppels slaan? Verkrachten?

Om over na te denken; helpt het om NIETS te doen? Er zijn vaders, die na een scheiding niet meer omkijken naar hun kinderen ('te veel gedoe'). Laat een officiele omgangsregeling vaststellen en vervolgens een stille dood sterven. Zou het kunnen werken?

Je mag me mailen

Moeder,

Je mag me mailen, ik vecht al jaren tegen omgang. Ik vind het echter niet verstandig om hier het precieze hoe en wat neer te zetten. Kun je als je me mailt wat preciezer uitleggen waarom precies je geen omgang wilt en hoe oud je kinderen zijn? Zelf met dit bijltje gehakt hebbend, denk ik dat ik je aardig wat kan vertellen, maar het hangt dus van factoren af hoe het gaat lopen.

[email protected]

moeder

moeder

04-12-2008 om 20:51

Even wat antwoorden

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben opzettelijk wat oppervlakkig gebleven over de hele situatie. Ik ga niet vertellen wat hij allemaal doet, dat heeft geen zin. Ik weet dat hij de kinderen pijn heeft gedaan en het weer gaat doen. De stappen die jullie noemen heb ik allemaal al gedaan. School en huisarts steken hun kop in het zand, zo ook maatschappelijk werk. Ik heb wel een paar getuigeverklaringen maar ik weet niet hoe serieus de rechter ze neemt, ze zijn niet van officiele instanties en hij zou ze als partijdig kunnen bestempelen. Zelf had ik al eerder jeugdzorg ingeschakeld om onderzoek te doen, maar uit hun flutonderzoekje kwam niks concreet naar voren.

Mishandeling zonder blauwe plekken is bijna onmogelijk te bewijzen. Het is zo frustrerend, en daarbij probeert hij mij in een kwaad daglicht te stellen en jut de kinderen op zodra hij de kans krijgt. Over de rug van de kinderen probeert hij mij te kwetsen. Het lijkt wel of het een spelletje is voor hem.

Ik weet niet waarom hij ineens zo gefixeerd is op omgang, hij heeft nog nooit aandacht aan ze besteed of voor ze gezorgd. Ik weet wel uit ervaring dat hij zich niet aan de omgangsregeling gaat houden omdat hij zijn afspraken nooit nakomt. Hij zal alleen wel meteen komen met dwangsommen wanneeer ik mij niet aan de recherlijke uitspraak hou. En die uitspraak zie ik met angst tegemoet. Die is over een paar weken, ik heb dus al een advokaat maar zij zegt ook, zonder blauwe plekken zal de rechter gewoon een bezoekregeling treffen. Niet echt geruststellend dus....

Emine, ik ga je binnenkort mailen.

Groeten, een moeder

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.