Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Joy

Joy

28-09-2009 om 20:07

Op welk moment licht je je kinderen in [over nieuwe vriend[?

Op welk moment licht je je kinderen in als je een nieuwe vriend hebt? Ik ben een jaar alleen nu en ben een twee maanden aan het daten met een oude vriend, die mijn kinderen ook kennen als een huisvriend. HIj komt bij ons over de vloer en de kinderen worden er niet heet of koud van dat hij er is, mee eet, aan het koken is bij ons thuis of een fiets repareert.
Ze hebben wel gevraagd aan mij of wij wat hebben, maar tot dusver heb ik dat ontkend.
Ik ben niet helemaal zeker van de relatie, maar wanneer ben je dat wel? Zijn er mensen die zeker zijn dat een nieuwe relatie gaat duren tot je dood? Ik ben daar niet zeker van. Ook omdat deze vriend nogal een losbol en een feestbeest is geweest en erg veel vriendinnen heeft gehad. Hij is nu oud, net als ik en wil rust en met mij oud worden (zegt hij).
Hoe pak ik dit aan? Ik ben meestal goed in staat mijn eigen strategie te bepalen, maar dit vind ik toch moeilijk. Deze week gaan hij en ik serieus praten over welke verwachtingen we hebben tov elkaar en een relatie, maar hij wil de relatie dan ook wereldkundig maken, legaliseren, zegt hij.
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

28-09-2009 om 21:00

Hoe oud zijn je kinderen?

Als ze nog heel jong zijn zou ik gewoon niets zeggen en is hij er gewoon bij. En.maar als ze, zoals je schrijft, erom vragen zou ik zeggen hoe het zit: ik vind hem wel erg leuk maar weet nog niet hoe het gaat lopen (weet je ook niet/nooit).. Ik zou er denk ik nog niet echt een stempel opplakken voor de kinderen..

Tinus_p

Tinus_p

29-09-2009 om 09:21

Wanneer doet er niet zo toe

Joy:
'Op welk moment licht je je kinderen in als je een nieuwe vriend hebt?"
Daar niet een vast moment voor. Het hangt van de omstandigheden af. Verder is WAT/HOE je vertelt, veel belangrijker dan WANNEER je vertelt.

Joy:
"Ze hebben wel gevraagd aan mij of wij wat hebben, maar tot dusver heb ik dat ontkend."
Liegen is niet slim, en je kinderen hebben dus iets in de gaten.

Joy:
"Ik ben niet helemaal zeker van de relatie, maar wanneer ben je dat wel? Zijn er mensen die zeker zijn dat een nieuwe relatie gaat duren tot je dood?"
Dat laatste is een nietbestaande zekerheid. Op die zekerheid kun je dan ook niet wachten.

Veel belangrijker is, wat en hoe je het je kinderen vertelt. Vuistregel: Je kersverse vriend voorstellen als 'hun nieuwe papa' is heel erg fout.

Leeftijd

hoe oud zijn je kinderen?

Te laat

als het al pubers zijn hebben ze jullie waarschijnlijk allang door.
jammer dat je er om gelogen hebt.als ze vragen of jullie iets hebben zou ik gewoon eerlijk zeggen,ja wij hebben gevoelens voor elkaar.
en op alle vragen die daarna volgen ,echt eerlijk antwoord geven.

Maylise

Maylise

29-09-2009 om 18:58

Zekerheid

Ik zou het pas tegen je kinderen zeggen op het moment dat het zeker is dat je met deze man inderdaad een relatie wilt.

Natuurlijk kan je er nooi zeker van zijn dat je voor altijd met deze man (of welke man dan ook) samen zult zijn. Echter ik zou het de kinderen pas vertellen als ik voor mezelf uit ben of ik echt een relatie wil met deze man en als die relatie een feit is. Ik zou het niet vertellen op het moment dat de relatie begint maar pas als je echt het idee hebt dat het serieus is.

Jouw kinderen zijn al wat ouder dus daar kun je veel minder lang mee wachten dan met kleine kinderen. Ze zullen het vlugger door hebben. Ik zou er dus ook weer niet te lang mee wachten want dan krijgen de kinderen ook weer het idee dat je ze niet serieus neemt.

Mijn kinderen waren veel kleiner toen ik een relatie met mijn man kreeg en ik heb redelijk lang gewacht voor ik het de kinderen heb verteld.

Ik zou het op een open en eerlijke wijze vertellen (x en ik vinden elkaar heel leuk en nu gaan we samen uit/hebben een relatie, X is nu dus mijn vriend)

Geef je kinderen ook de ruimte om het niet leuk te vinden. Hoe aardig ze x nu misschien ook vinden als huisvriend het kan best zijn dat als hij straks je vriend is officieel ze hem opeens niet meer leuk vinden of onaardig tegen hem doen. Geef je kinderen de ruimte voor hun gevoelens of die nu negatief zijn of positief. Probeer je geluk niet aan hun op te dringen want zij zijn misschien helemaal niet gelukkig met de nieuwe ontwikkelingen.

Of je wel een geen affectie kan tonen tegenover je vriend in hun nabijzijn zou ik van hun reactie af laten hangen. Als ze veel moeite met de relatie hebben zou ik de relatie zeker in het begin zoveel mogelijk buiten hun om spelen en de kinderen er weinig mee confronteren. Ze hebben misschien tijd nodig om te wennen.

En misschien gaat het ook reuze goed en vinden je kinderen het prima en dan gaan dat soort dingen vanzelf.

Maylise

Maylise

Maylise

29-09-2009 om 18:59

Ik zie dat je net al een reactie heb gegeven. Beschouw mijn bericht dan maar deels als ongeschreven.

Fijn dat je kinderen er weinig moeite mee hebben. Ik zou wel hun argumenten serieus nemen. Ze zijn oud genoeg waarschijnlijk om serieus mee in discussie te gaan.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.