Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Digi

Digi

27-03-2011 om 14:39

Oude vriendin op hyves

Via Hyves heeft een vroegere vriendin contact met mij gezocht. Wij waren beste vriendinnen en de vriendschap is destijds vrij plotseling verbroken na een ruzie. Ik woonde samen met een jongen die ook bevriend was met haar toenmalige partner. Zij heeft mijn vriend verteld dat ik vreemd gegaan was en daarop werd ik door mijn vriend het (zijn) huis uitgezet. Ik vond dat je dat een vriendin niet aandoet en heb daarom nooit meer contact gezocht. We zijn nu 20 jaar verder en ik begrijp wel dat ik mijn vriendin toen in een lastig parket heb gebracht. Vergeven en vergeten dus wat mij betreft.
Toch vraag ik me af of ik het onderwerp nog ter sprake moet brengen. We hebben het nu nog over koetjes en kalfjes, en ons leven nu, maar ergens heb ik nog steeds het gevoel dat ik op mijn hoede moet zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou ja, die ruzie ging wel ergens over

het is een vraagstuk dat geregeld opduikt in de relatierubriek: mijn vriendin gaat vreemd, zeg ik dat tegen haar partner of niet?

Maar kennelijk is het voor haar verjaard, anders had ze je niet uitgenodigd. Of het slim is nog eens te praten over vroeger - misschien is je vriendin, door schade en schande milder geworden?

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2011 om 15:58

Mja

Ik ga je niet vertellen wat je moet doen, maar ga af op je gevoel. Als jij aanvoelt dat je op je hoede moet zijn, doe dat dan ook. Bij mij bleek dat altijd te kloppen namelijk.

Merel

Merel

27-03-2011 om 17:30

Ik snap het niet

Je schrijft dat jij haar in een lastig parket hebt gebracht? En zij jou niet dan? Ze had dat niet hoeven zeggen, of het eerst met jou kunnen overleggen, jij had het namelijk ook zelf tegen je partner kunnen zeggen, dat was heel anders overgekomen.
Je zit er nu nog mee, anders zou je het hier niet schrijven, dus ik zou het denk ik toch maar ter sprake brengen. Uitpraten zeg maar.

Iets van 20 jaar geleden uitpraten

da's best lastig hoor, er is zoveel 'overheen' gekomen aan nieuwe gebeurtenissen. Je herinnert je die tijd allebei verschillend. Daar zou ik trouwens mee beginnen: hoe denk je aan de tijd waarin we nog met elkaar omgingen? Eerst maar eens luisteren wat er dan volgt.

Digi

Digi

27-03-2011 om 21:55

Even aankijken

We zijn nu nog alleen aan het mailen en dat gaat erg gezellig. Ik kan me niet zo goed herinneren of we 20 jaar geleden überhaupt nog over het gebeuren hebben gesproken. Zij betrapte me op heterdaad met de scharrel, was hevig verontwaardigd, en de volgende dag vertelde mijn vriend dat hij het van haar had gehoord. Dat heb ik dus nooit in twijfel getrokken. Destijds had het ingrijpende gevolgen, kun je ineens met je boeltje bij je ouders aankloppen, maar dat is allemaal ver verleden.

koentje

koentje

27-03-2011 om 22:57

Je kunt toch

gewoon hyvesvrienden met haar zijn, zonder daar al te veel aan te koppelen?
Je weet ook niet precies hoe het gegaan is. Misschien heeft zij na thuiskomst haar verontwaardiging gedeeld met haar vriend en heeft hij haar min of meer 'gestuurd' het aan zijn vriend te zeggen. Je moet je realiseren dat het niet haar 'schuld' is dat je verkering uitraakte. Zo veel stelde het evengoed blijkbaar niet voor toch?

Maylise

Maylise

27-03-2011 om 23:17

Twee dingen

1) na 20 jaar iets uit praten heeft weinig zin meer. Dat is echt lang geleden en jullie zullen beiden andere herinneringen aan het gebeuren hebben.

2) ik zou zelf sowieso geen contact meer willen met iemand die mij ooit op die manier verraden zou hebben. Als ze de hernieuwde vriendschap met excuses was begonnen zou ik het eventueel wel willen proberen. Echter ik zou haar nooit meer echt kunnen vertrouwen.

Heeft niets met vertrouwen te maken.....

.....voor mij heeft zoiets eigenlijk niets met vertrouwen te maken. Het ging tenslotte niet om een geheim dat haar was toevertrouwd, maar om iets waar zij van het ene op het andere moment mee geconfronteerd werd. Vriendin zat indertijd in een positie waarin ze het altijd wel voor iemand verkeerd deed. En uiteindelijk is het natuurlijk je eigen daad geweest waar de relatie door eindigde.

Ik zou het lekker laten rusten en gezellig op hyves verder gaan.

Merel

Merel

28-03-2011 om 09:06

Emine

Vriendin heeft er zelf voor gekozen dit geheim per direct te verklappen, ze had er ook voor kunnen kiezen om haar vriendin het zelf te laten zeggen. Iets van Maartje, ik heb gezien wat je deed, ik zit er erg mee en vind dat je het Kees moet zeggen, als jij het niet doet, doe ik het. Maar nee, dat gebeurde niet, vriendin ziet Maartje vreemdgaan en heeft per direct haar vriendje ingelicht (zo komt het verhaal op mij over) ik zou ook niet blij zijn met zo'n vriendin. Alhoewel ik ook lees dat Digi daar niet meer boos over is, alleen het gevoel heeft deze vriendin niet helemaal te kunnen vertrouwen, en dat snap ik. Wat je kan zeggen is, dat als er weer iets is waar deze vriendin moeite mee heeft dat je het prettig vind dat ze dat eerste met jou, Digi bespreekt? In plaats van gelijk uit de school te klappen? Zoiets? Alhoewel er waarschijnlijk niet zo snel meer zo'n situatie zal voorkomen.

+ Brunette +

+ Brunette +

28-03-2011 om 23:02

Uitpraten.

Als je het ter sprake wilt brengen doe dat dan op een luchtige manier, dan is het toch een beetje uitgepraat. Een zwaar gesprek vind ik 20 jaar later een beetje mosterd na de maaltijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.